امیرمسعود عابدین: سه سال از زمانی که رئیس سابق بخش طراحی آئودی به احتمال تولید یک رقیب برای مرسدس بنز G کلاس اشاره کرد، میگذرد. در حالی که این نماد آفرود مستحکم همچنان از فروش بالایی برخوردار است، آئودی هنوز رقیبی را برای آن معرفی نکرده است.
اما این وضعیت ممکن است به زودی تغییر کند. در حالی که از سال ۲۰۲۳ تاکنون پیشرفت کمی در این زمینه مشاهده شده، گرنوت دولنر (Gernot Döllner)، رئیس آئودی، اخیراً به نشریه Autocar گفته که طرفداران نباید از آن رویای یک شاسیبلند آفرودی مستحکم از آئودی دست بکشند. اگرچه دولنر درباره سادهسازی ترکیب مدلهای آئودی صحبت کرده، اما این بدان معنا نیست که مدلهای خاص و رده بالا حذف خواهند شد.
او به این نشریه گفت: «داشتن یک مجموعه متمرکزتر در محصولات اصلی و علاوه بر آن، داشتن برخی مدلهای خاص برای ساخت برند و همچنین انتقال ایدههای جدید از یک بخش ویژه به محصولات اصلی، کاملاً کارآمد است. این روش کاملاً جواب میدهد و بخشی از استراتژی ما است.»
چنین مدلی به عنوان یک پرچمدار عمل خواهد کرد و به آئودی اجازه میدهد تا فناوریهای جدید را به نمایش بگذارد، در حالی که در یک بخش محبوب و سودآور به رقابت بپردازد.
بیامو و جنسیس نیز پیش از آئودی اعلام کرده بودند که قصد رقابت و ورود به بازار G کلاس را دارند؛ بنابراین باید منتظر رقابتی جذاب و خاص، بین بزرگان خودروسازی در زمینهای خاکی باشیم!
احتمال عرضه یک شاسیبلند برقی متفاوت
بنابر اطلاعات موجود در سال ۲۰۲۳، رقیب G کلاس قرار بود برقی باشد و شباهتی به آن یا لندروور دیفندر ندارد، بلکه خودرویی منحصر به فرد خواهد بود. این خودرو میتواند مبتنی بر پلتفرم اسکات (Scout) باشد و آئودی احتمالا فراتر از ساختار پایه از آن استفاده کند.
یک آئودی مبتنی بر اسکات میتواند به این خودروساز اجازه دهد تا رقیب G کلاس خود را در ایالات متحده بسازد و از تعرفهها جلوگیری کند، اما هنوز هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده است. به گفته دولنر، موضوع این است که آیا آئودی باید یک کارخانه اختصاصی در ایالات متحده داشته باشد یا خیر، تصمیمی که به نحوه هماهنگی این خودروساز با دولت ایالات متحده بستگی دارد.
منبع: motor۱
۲۲۷۳۲۲
نظر شما