به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر «یوسف اکبری»، رئیس اورژانس پیشبیمارستانی استان قزوین با ارائه گزارشی از عملکرد اورژانس ۱۱۵ استان در ششماهه نخست سال ۱۴۰۴ اظهارکرد: در این بازه زمانی، سامانه ۱۱۵ قزوین مجموعاً ۱۴۲هزار و ۹۸۲تماس؛ بطور میانگین روزانه ۷۸۰تماس دریافتی را ثبت کرده است.
وی افزود: از میان تماسهای برقرار شده، ۳۶هزار و ۵۷۳مورد ماموریت عملیاتی توسط تیمهای اورژانس انجام شده که نشاندهنده میزان بالای نیاز شهروندان به خدمات اورژانس پیشبیمارستانی در سطح استان می باشد.
رئیس اورژانس پیشبیمارستانی استان قزوین عنوان کرد: در جریان این ماموریتها، ۱۹هزار و ۶۸۲بیمار و مصدوم از سوی تیمهای اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند که بیشترین انتقال مربوط به بیمارستان شهید رجایی میباشد. این موضوع حاکی از نقش حیاتی اورژانس در چرخه خدمات درمانی و فوریتهای پزشکی است.
اکبری با بیان اینکه هماکنون ۵۱پایگاه اورژانس فعال در مناطق مختلف استان مشغول خدمترسانی به مردم هستند، گفت: تلاش میکنیم تا با استفاده از تجهیزات، آموزش مداوم نیروها و ارتقاء زیرساختها، کیفیت خدمترسانی را در تمام نقاط استان بهبود بخشیم.
رئیس اورژانس پیشبیمارستانی استان قزوین همچنین با ابراز نگرانی از حجم بالای تماسهای غیرضروری بیان کرد: متأسفانه در طول این مدت، ۶هزار و ۴۴۵مورد مزاحمت تلفنی برای سامانه ۱۱۵ به ثبت رسیده که این موضوع ضمن ایجاد اختلال در روند پاسخگویی، میتواند تهدیدی جدی برای جان بیماران واقعی باشد.
اکبری خواستارشد: شهروندان از تماسهای غیرضروری با سامانه اورژانس خودداری کنند و با کادر فوریتهای پزشکی همکاری لازم را داشته باشند.
رئیس اورژانس پیشبیمارستانی استان قزوین در پایان ضمن تقدیر از زحمات شبانهروزی نیروهای اورژانس استان، بر اهمیت نقش این مجموعه در ارتقاء نظام سلامت استان تاکید کرد و خواستار حمایت بیشتر مردم و مسئولان از خدمات اورژانس پیشبیمارستانی شد.
نظر شما