۰ نفر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۴

حجم نقدینگی کشور از 352 هزار میلیارد تومان گذشت.

 مدیر اداره بررسیها و سیاستهای اقتصادی بانک مرکزی در نشستی مطبوعاتی به مطالبی درخصوص تحولات پولی و اعتباری اخیر اشاره کرد و اظهار داشت : حجم نقدینگی کشور رقم 3522 هزار میلیارد ریال بود که با اقدامات بانک مرکزی رشد آن در سطح 19.4 درصد نسبت به پایان سال گذشته مهار شده است.
وی ضمن ارایه آماری در زمینه رشد پول ، شبه پول ، حجم سپرده های بلند مدت و پایه پولی خاطرنشان کرد:‌در حال حاضر سهم پایه پولی از نقدینگی رو به کاهش و سهم ضریب فزاینده نقدینگی رو به افزایش است و این مسئله نشانه روند سالم سازی ترکیب نقدینگی می باشد.
مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی حجم نقدینگی کشور را 352 هزار میلیارد تومان در پایان سال 90 اعلام کرد.
قربانی به رشد 15.2 درصدی پول و رشد 20.9 درصدی شبه پول در سال 90 اشاره کرد و گفت: رشد سپرده های بلند مدت سال 90 نسبت به سال گذشته آن 28.3 درصد بود. قربانی با اشاره به وضعیت متلاطم بازار در پایان دی ماه سال 90 گفت: در پایان دی ماه که وضعیت بازارها متلاطم شد، رشد نقدینگی نسبت به دی ماه سال گذشته آن 18.6 درصد، رشد سپرده های بلند مدت 19.5 درصد و رشد حجم پول 21.5درصد بود.
به گفته مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی، با بازنگری سیاستهای پولی رشد سپرده های بلند مدت رو به افزایش گذاشته و رشد سپرده های کوتاه مدت نیز کاهش یافت.

قربانی اعلام کرد : با اجرای مجموعه جدید سیاستهای پولی ،اعتباری و نظارتی نظام بانکی کشور، رشد سپرده های بلند مدت رو به افزایش و سپرده های کوتاه مدت و دیداری رو به کاهش گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تقاضای سفته بازی روز به روز ضعیف تر شده و در حال کاهش است.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 213479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =