۲۲ نفر
۱۳ آبان ۱۴۰۴ - ۱۴:۰۵
پژو ۴۰۵ در خارج چند؟

درحالی‌که سال‌ها از خاتمه عرضه پژو ۴۰۵ در بازارهای جهانی می‌گذرد اما هنوز هم نمونه‌های کارکرده آن در برخی کشورها خریدوفروش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از پدال، پژو ۴۰۵ یکی از آشناترین خودروها برای ما ایرانیان است. خودرویی که در سال ۱۳۶۹ روی خط تولید ایران‌خودرو رفت و درحالی‌که در سال ۱۹۹۷ یا ۱۳۷۶ شمسی از بازار اروپا کنار گذاشته شد و جای خود را به ۴۰۶ داد اما تا سال‌ها بعد در ایران همچنان تولید شد و نهایتاً در مهر ۱۴۰۱ از خط تولید خداحافظی کرد. به همین دلیل، شاید فکر کنید در خارج از ایران دیگر اثری از پژو ۴۰۵ وجود نداشته باشد اما این‌گونه نیست و هنوز در برخی کشورها می‌توان نمونه‌های کارکردهٔ این پژوی سالخورده را دید.

پژو ۴۰۵ در خارج چند؟

برای مثال، خودرویی که در اینجا می‌بینید، در برزیل برای فروش گذاشته شده است. این یک ۴۰۵ مدل ۱۹۹۵ است که بسیار تمیز و سالم به نظر می‌رسد و کارکرد پایینی دارد هرچند که در برخی قسمت‌های بدنه خوردگی‌هایی دارد. این خودرو تنها ۳۰ هزار کیلومتر کار کرده که برای خودرویی متعلق به سی سال پیش رقم بسیار ناچیزی است. همچنین طبق اعلام فروشنده، خودرو کاملاً بی‌عیب و فابریک است. این ۴۰۵ از مدل SRi است که یکی از بالاترین تیپ‌های ۴۰۵ بوده و نسبت به تیپ GLX که در ایران مونتاژ شد مجهزتر است.

پژو ۴۰۵ در خارج چند؟

این موضوع با یک نگاه به داخل خودرو کاملاً مشخص است زیرا در این ۴۰۵ شاهد تریم داخلی تمام کرمی هستیم که در تمام قسمت‌ها از صندلی‌ها گرفته تا داشبورد و فرمان دیده می‌شود. علاوه بر این، روی درها هم تریم پارچه‌ای کار شده است. این ویژگی‌ها هیچ‌کدام در نمونه‌های مونتاژی ایران وجود نداشتند و کابین ۴۰۵ SRi را بسیار لوکس‌تر از GLX جلوه می‌دهند. در این نمونه، تودوزی کاملاً فابریک و تمیز است و کیفیت بالای پلاستیک داشبورد و فرمان حتی از تصاویر هم مشخص است.

پژو ۴۰۵ در خارج چند؟

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این ۴۰۵ SRi، امکانات بیشتر نسبت به نمونه‌ای است که در ایران دیدیم. به‌عنوان‌مثال، شیشه‌های عقب برقی هستند درحالی‌که این شیشه‌ها در نمونه‌های ایرانی دستی بود. علاوه بر این، در وسط صندلی‌های عقب زیر آرنجی وجود دارد و طراحی صفحه آمپر نیز با نمونه‌های ایرانی متفاوت است و یک آمپر بیشتر دارد. دستگیره‌های در و آینه‌های جانبی همرنگ بدنه و زه‌ها پهن مشابه پژو پارس هم از تفاوت‌های بیرونی این ۴۰۵ با نمونه‌های ایرانی است.

پژو ۴۰۵ در خارج چند؟

پژو ۴۰۵ SRi در پیشرانه هم با GLX متفاوت است. این مدل از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری استفاده می‌کند و هرچند نمونه‌های قدیمی تولید ایران هم موتور ۲۰۰۰ داشتند اما این پیشرانه‌ها باهم متفاوت هستند. نمونه‌های GLX مونتاژ ایران از حدود سال ۱۳۷۲ به پیشرانهٔ XU۹ کاربراتوری مجهز شدند که با حجم دقیق ۱,۹۰۵ سی‌سی و هشت سوپاپ، ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد اما SRi که یکی از قوی‌ترین نسخه‌های ۴۰۵ محسوب می‌شد، به پیشرانهٔ XU۱۰ با حجم دقیق ۱,۹۹۸ سی‌سی مجهز بود. این موتور هم هرچند هشت سوپاپ بود اما از سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری بهره می‌برد و ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۶ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد.

پژو ۴۰۵ در خارج چند؟

نیروی این موتور اما مثل نمونه‌های ایرانی توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی انتقال پیدا می‌کند. بااین‌حال، ۴۰۵ SRi شتاب بسیار سریع‌تری دارد و ظرف حدود ۹.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نمونه‌ای که اینجا می‌بینید، در برزیل با قیمت ۳۹,۹۰۰ رئال معادل حدود ۸۰۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است که رقم زیادی برای یک سدان فرانسوی سی‌ساله به نظر می‌رسد ولی این خودرو با کارکرد بسیار پایین، امکانات کامل و بدنهٔ سالم، هنوز هم برای برخی جذابیت دارد.

پژو ۴۰۵ در خارج چند؟

۲۲۷۳۲۲

کد خبر 2138095

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • محمدرضاقدم IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۱۳
    5 3
    خودروی خوبی است یه کم بهش برسی کم نمی اورد
  • سامان IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۱۳
    7 14
    دیگه انصافا اسم ۴۰۵ رو نیارید وقتی تیوفایو هست این ماشین ها رو باید تو زباله دان تاریخ فرستاد
    • NASER IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۱۵
      12 2
      کی پولش میرسه بخره منه جوون ارزوی پراید هم مونده به دلم
    • مهدی IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۱۶
      3 0
      سامان عزیز تیو فایو جدیده؟ خود تیوفایو کنار ایکس یو سدن میره تو زباله دونی اگه بحثت تاریخه
    • مهدی IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۱۶
      2 1
      به قرآن یکی بهترین ماشین ایران اگه باش بسازی
  • رضا IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۱۶
    1 1
    ببخشید طرفی که میگه tu5 اصلا ماشین سوار نیست اگر تعداد سرنشین و باری که xu7 حمل میکنه و با سرعت بالا و اصلا ضعیف عمل نمی‌کند شاید فکر کنید واشر سوز ولی اگر به موقع سرویس شود tu5 رو میکنه تو جیبش قاچاقاق برها چرا عاشق ۴۰۵ xu7 هستند هزار کیلو بار رو با سرعت بالا حتی خاکی و گردنه و سربالایی رو حریفه ولی موتور ۱۶۰۰. ۲۰۶ برای اطاق ۴۰۵ و پارس واقعا ضعیفه تو یک مسافرت همراه من داشت واقعا از xu7 کم می‌آورد و با گذاشتن فیکسچر واشرسوزی هم خیلی کم شده شوتی سوارها عاشق ۴۰۵ xu7 هستند تا سوار هر دوتا نشی متوجه قدرت نمی‌شوید تنها حسن tu5 واشر نزدنه که مخارج سرویسش بالاتره ممنون
  • یاور IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۱۶
    2 0
    یکی سال ۹۶دصفر خریدم،،از همون اول خون تو دلم کرد،،اسمش،۴۰۵ ج ال ایکس،،،قوطی داخل موتورشان گذاشتن،،،،زندگیم خراب کرد، ،،خدا شرکت ایران خودرو،،وباعث وبانی هاشو نبخشه،،
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۱۷
    2 1
    این خودرو در خارج بعنوان عتیقه برای کلوکسیون خرید وفروش میشه چون در بیشتر کشورها خودردها بعد از ۵ سال اسقاط و بازیابی میگردد ،مگر در ایران ،که بنظرم یک صفحه به آخر شناسنامه باید اضاف شود تا در آن هر وسیله خانگی یا خودرو خریداری شده ثبت شوند چون تا هنگام مرگ قادر به تعویض یا جایگزین کردن نیست
  • محمد رضا IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۸/۱۹
    3 0
    با عرض سلام این ماشین واقعا همین الان هم تو جاده تو شهر رو دست نداره من واقعا اگر پولش دستم بود حاضر بودم براش یک میلیارد هم بدم چون ارزش داره

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین