ایسنا نوشت:

والدین کودکان جان‌ باخته در حادثه هفته گذشته "خاله شادونه" بررسی علل بروز این حادثه و محاکمه عوامل دخیل در آن را خواستار شدند.

در این حادثه که پنجشنبه هفته گذشته و در پی برگزاری برنامه "خاله شادونه" در شهرستان خرم‌دره به وقوع پیوست، سه کودک بر اثر ازدحام جمعیت در هنگام خروج از سالن ورزشی 3000 نفری شهدای خرم‌دره، جان خود را از دست دادند که در پی بروز این حادثه، والدین کودکان جان‌باخته با پیگیری‌های مستمر رسیدگی سریع به این موضوع را خواستار شدند.

"محمد شادمهر"، پدر "بهاره" جان‌باخته شش ساله این حادثه در همین رابطه می‌گوید: متأسفانه ناهماهنگی بین‌ بخشی و بی‌توجهی مسوولان امر، سبب بروز این فاجعه شد و تنها چیزی که تسلی‌ خاطر والدین را فراهم می‌کند، رسیدگی به پرونده تشکیل شده است. در این حادثه مقصر اصلی صادرکنندگان مجوز هستند که بدون توجه به سابقه فرد مجوز برپایی جشن را صادر کردند و به هیچ عنوان نظارتی بر نحوه برگزاری مراسم نداشتند. این شهروند خرم‌دره‌ای با بیان اینکه پس از بروز حادثه امکاناتی در اختیار نداشتیم که کودکان را به بیمارستان مجهز منتقل کنیم، ادامه می‌دهد: پس از اعزام آمبولانس به محل، مشاهده کردیم که این آمبولانس امکانات لازم را ندارد و پزشکی نیز حاضر نبود که به وضعیت افرادی هم‌چون "بهاره" که دچار مشکل شده بودند، رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه چرا بودجه‌ای برای خرید آمبولانس برای شهرستان‌ها اختصاص نمی‌دهند، می‌افزاید: به همه ابهامات خانواده‌های داغ‌دار باید پاسخ داده شود.

شادمهر می‌گوید: فروش بلیت بیش از حد ظرفیت سالن، جای سووال است که هیچ پاسخی برای آن نداریم و نمی‌دانیم با چه منطق و مجوزی این کار انجام شد و کسی نیز مخالفتی با این موضوع نداشته و اعتراضی نکرده است. وی با اشاره به اینکه نبود پزشک متخصص در بیمارستان بوعلی خرم‌دره و آیت‌الله موسوی زنجان نیز در مرگ بهاره دخیل بود، ابراز می‌کند: در حالی که بهاره تنفس داشت، اما به این بهانه که روز تعطیل است و پزشک ساعت 9 شیفت دارد، جان خود را از دست داد و این موضوع برای ما اصلاً قابل قبول نیست.

این شهروند خرم‌دره‌ای تصریح می‌کند: فرماندار در دیدار با خانواده‌های داغ‌دار عنوان کرد که مدیریت سالن با شخص دیگری بود، اما جای تأسف دارد که به این نکته توجه نمی‌شود که پس از صدور مجوز نظارت باید انجام شود که این کار انجام نشده است. این پدر داغ‌دار به فروش بلیت بیش از حد ظرفیت اشاره می‌کند و یادآور می‌شود: چرا پیش از بروز فاجعه کسی کاری نکرد؟ در حالی که مادران حاضر در سالن عنوان می‌کنند که در زمان برگزاری مراسم مشخص بود مشکلی در کار است. وی نبود عوامل نیروی انتظامی در سالن را در زمان بروز حادثه نیز مؤثر می‌داند و می‌گوید: فرماندهان انتظامی عنوان می‌کنند که آن‌ها مسوول نظم سالن نبودند و مقرر بود امنیت بیرون از محل جشن را تأمین کنند.

شادمهر با تأکید بر اینکه مرگ هر کودک یعنی از بین رفتن سرمایه ملی، ادامه می‌دهد: فرزند من به علت نبود امکانات جان خود را از دست داد و کسی در این زمینه پاسخ‌گو نیست.

والدین "نگار صالحی" و "مهدی مولایی" نیز با تأکید بر برخورد با مسببان این حادثه، تعجیل در رسیدگی به پرونده را خواستار شدند.

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    14 0
    . . .مسئله این است.... چرا سالهاست....که بودجه مکفی و لازم برای تهیه و موجود بودن وسائل امدادی و خودروهای امدادی و نیروهای امداد اختصاص نمی یابد....؟! . . .
  • بدون نام IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    9 5
    از صمیم قلب به بازماندگان این حادثه تلخ تسلیت می گویم وخواهش میکنم این قدر اسم خاله شادونه را تکرار نکنید .بهتر است بنویسید حادثه ی خرمدره و یا هر چیز دیگری.این دختر خیلی به کودکان علاقه دارد واین کار مسلما او را شکنجه میدهد.
  • رضا GB ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    20 1
    واقعا مردم چه توقعاتی دارند.نکنه انتظار دارید بیان تو 20:30 اعلام ندامت هم بکنند ؟؟؟ توقعات مردم خیلی زیاد شده ها امنیت - مدیریت - کفایت - ارزانی - عدالت چه چیزهایی میگن ها
  • بدون نام IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    6 0
    زنجیره ای از عوامل که ناشی از اشتباهات فردی و عدم مدیریت صحیح بود باعث شد تا این کوچولوها قربانی شوند و صد افسوس... فروختن بلیط اضافی، مکان نامناسب، عدم کنترل جمعیت، مردمی که موقع گیر کردن در شلوغی گذشت ندارند و همدیگه رو هل می دهند،عجله مجری هنگام اتمام برنامه، نبود آمبولانس در محل حادثه و در نهایت نبود دکتر موجبات این حادثه را فراهم آورد.خدا به همه داغدیدگان صبر دهد
  • توسی IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    6 0
    حق دارند خدا روح رفتگان راشاد وبه بازماندگان صبر دهد انشاا...
  • مجید IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    7 10
    همه اینهایی که در این خبر آمده درست، ولی به نظر من ابتدا باید والدینی مجازات شوند که هیچگونه مراقبتی نسبت به فرزندان خود ندارند
  • سلما IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    4 0
    فعلا که هیچکس مسئولیت قبول نمیکنه و همه میندازن گردن همدیگه یعنی واقعا اونایی که باید مجازات میشن!!بعید میدونم
  • سما IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    4 0
    تسلیت می گیم به خانواده های عزیز... ای بابا تو 20:30 آقای دلاوری با یه طلبکاری و ناراحتی خیلی سربسته از مجریانی گله کرد که میرن با شرکتای خصوصی جشن شرکت می کنن و اینو نامردی دونست! آقایون تازه انگار دلشونم خنک شده که بقیه مجریا دیگه یاد بگیرن و نرن با شرکتای خصوصی کار کنن. من که آتیش گرفتم چه برسه به خانواده های عزیز داغدار! شرف آدما تو این مواقع مشخص می شه آقای عمو عزت! امام علی (علیه السلام) می گن حق را بگو حتی اگر علیه خودت باشه (نقل به مضمون) راستی دم فردوسی پورِ با شرف گرم که این هفته تو نود درجه ی نودش، یه کنایه ای هم به این حادثه زد... (تایید کن خبرانلاین، تو دیگه آتیشمون نزن)
  • ساشا IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    5 16
    اول از همه خاله شادونه باید مجازات شود .مجری نقش اصلی را دارد