ایسنا نوشت:

رییس انجمن مددکاران اجتماعی با اعلام هشدار نسبت به بازپدید مجدد مصرف مشروبات الکلی گفت: اعتیاد به مشروبات الکلی به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی بازپدید مجددا شیوع یافته است.

حسن موسوی چلک با اشاره به آمارهای منتشر شده توسط مسئولان مرتبط در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آمارهای مراجع انتظامی اظهار کرد: این در حالی است که مشروبات کشف شده در خوشبینانه ترین حالت ممکن 20 تا 30 درصد مشروبات موجود در کشور را تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: شیوع سوء مصرف مشروبات الکلی،‌ گرایش به مواد مخدر صنعتی ویژه حامل این پیام است که مردم برای شاد بودن لحظه‌ای و مقطعی از هر فرصتی صر نظر از تاثیرات مخرب آن استفاده می‌کنند.

رییس انجمن مددکاری اجتماعی در ادامه عنوان کرد: مصرف مشروبات الکلی هم یکی از اقداماتی است که برخی افراد برای شاد بودن به قسمت آن گرایش پیدا کرده‌اند و این در حالی است که شرب خمر حرام است. تغییر مسیر سوء مصرف الکل به سمت جوانان نگرانی ایجاد می‌کند.

چلک در ادامه گفت: شیوع سوء مصرف الکل و مواد مخدر صنعتی در جامعه‌ای مانند جامعه ما که از سلامت روانی و اجتماعی بالاتری برخوردار است تاثیرات مخرب تری دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: لازم است با زبانی که برای جوانان پذیرفتنی باشد در زمینه تاثیرات مخرب الکل اطلاع‌رسانی شود چرا که در غیر این صورت سوء مصرف الکل هم مانند شیشه و مواد مخدر صنعتی تبدیل به بحران اجتماعی می‌شود.

4545
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • joker EU ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    22 2
    من خودم با خوردن مشروب زیاد موافق نیستم.ولی شما بگین جوانها برای اینکه یکم شاد باشن باید چیکار کنن؟ البته همش هم برای شادی نیست برای فرار از درد و مشکلات هم هست:(
  • بدون نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    20 0
    "در غیر این صورت سوء مصرف الکل هم مانند شیشه و مواد مخدر صنعتی تبدیل به بحران اجتماعی می‌شود" ببین اوضاع چقد خرابه که دیگه از خیر کنترل شیشه و مخدر گذشتن میگن بیاین کاری کنیم الکل مثل اینا نشه! واقعا یعنی الکل بدتر از شیشه است؟
  • سالم روانی ! IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    21 0
    شیوع سوء مصرف الکل و مواد مخدر صنعتی در جامعه‌ای مانند جامعه ما که از سلامت روانی و اجتماعی بالاتری برخوردار است تاثیرات مخرب تری دارد. !!!!!!!!!!!! یعنی جامعه ما سلامت روانی داره؟ حتی یه مرکز تفریحی نیست! و شاید یه مرکز تفریحی مخصوص مجرد ها نیست! که قانونی باشه! و کسی به خودش شک نکنه! حتی وقتی میگید آمار ازدواج کم شده و مجرد ها زیادن از سالم بودن روان ملت هست؟ وقتی تو اتوبوس تنه ات به ینفر میخوره طرف می خواد گازت بگیره؟ وقتی منتظری تا یه ماشین بیاد صدتا کودک کار میریزه سرت که یه فال بخری؟ وقتی دیگه بچه ها هم رعایت حال پدر مادرا رو میکنن که یه جنس ارزون بخرن ! نه گرون ! وقتی اونام معنی گرونی رو می فهمن! چی میگید !؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام US ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    14 0
    مجدد؟؟!!
  • علی IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    19 3
    من مخالف مصرف مشروبات الکلی هستم اما واقعا ما برای جوانان چه کار کردیم اکر جوانی کار داشته باشد زندگی داشته باشد تفریح داشته باشد امنیت شغلی داشته باشد دنبال مصرف مشروبات الکلی می رود به نظر بنده قریب بر 90 درصد این افراد به خاطر افسردگی به مصرف مشروبات الکلی کشیده می شود و مقصر اصلی نه جوانان بلکه مسئولان هستند
  • بدون نام IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    20 3
    باز صد رحمت به الکل راست میگین برین این شیشه ای های که توهم میزنن زن و بچه و پدر و مادر رو میکشن درست کنین جلو خونه ما تو بالاشهر چند تا شمشاد داره هر روز پشت اینا ده تا سرنگ ریخته !
  • فهیمه ف ک IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    11 1
    گر حکم شود که مست گیرند................در شهر هر انکه هست گیرند!