به گزارش خبرآنلاین، کتاب «101 نکتهای که در دانشکده مدیریت هاروارد آموختهام» نوشته مایکل دبلیو پرایز و متیو فردریک با ترجمه احمدی عظیمی بلوریان از سوی موسسه خدمات فرهنگی رسا وارد بازار نشر شد. در پشت جلد کتاب آمده است: «این کتاب به لحاظ حجم کوچک اما به لحاظ معنی بزرگ است. این کتاب مسلماً جای کتابهای مدیریت بازرگانی را نمیگیرد، اما نکات حساسی را که فعالان کسبوکار در اقدامهای روزانه خود باید به آنها توجه داشته باشند برجسته نشان میدهد. خواندن کتاب آسان است و تصاویر و کارتونها و نقلقولها به فهم و یادآوری مطالب کمک میکنند. این کتاب به لحاظ آموختن یا یادآوری سریع آموختهها، تطبیق دادن خود با تحولات، بهکارگیری رفتار انسانی و تأثیرپذیری در رویارویی با چالشهای تازه، کتابی بسیار ارزشمند است.»
در بخشی از کتاب با عنوان«خوب، سریع یا ارزان: دو تا ازمی سه تا را برگزین» می خوانیم:
«شکل هندسی یک مثلث به گونه ای است که اضلاع آن به هم وابسته هستند؛ کسی نمی تواند یک ضلع مثلث را بدون تاثیر بر بقیه اضلاع آن تغییر دهد. مثلث «کیفیت - زمان - هزینه» می گوید اگر کسی طالب کاری با کیفیت بالایی است(ضلع اول) که سریعا انجام شود(ضلع دوم) باید ضلع سوم را به حال خود بگذارد و هزینه بیشتری بپردازد. اگر بخواهد کار سریعا با هزینه کم انجام شود، کیفیت کار احتمالا پایین خواهد بود. اگر بخواهد کار با کیفیت بالا با هزینه کم انجام شود، باید زمان را قربانی کند زیرا باید وقت زیادی صرف یافتن کسی کند که هزینه انجام کار را از همه ارزان تر پیشنهاد کند و احتمالا باید صبر داشته باشد که کننده کار به دلخواه خود کار را انجام دهد. اختلافات و تغییرات در مثلث خدمات شامل کیفیت و قیمت خدمات( یک محصول معین که به قیمت پایین تر فروخته می شود، احتمالا با خدمات بدتری برای مشتری همراه است) و کیفیت زمان کنترل است(برای به دست آوردن پروژه ای با کیفیت بالا که با سرعت تکمیل شود، باید تصمیم گیری از کنترل بیش از حد شخصی که کار را انجام می دهد دست برداشت).
همچنین در بخشی از کتاب با عنوان «یک آگهی، یک پیام» نیز آمده است:
«ارائه اطلاعات بسیار زیاد در یک تبلیغات، صرف نظر از اینکه تا چه حد دقیق و یا مثبت باشد، مخاطب را گیج و پیام را ضعیف می کند. بهتر است به مشتریان چیزی گفته شود که برای آنها مهم است نه اینکه همه چیز درباره محصول بیان گردد. از سوی دیگ یک برنامه تبلیغاتی که اطلاعات مختلفی را در آگهی های متفاوت ارائه می دهد از آنجا که ممکن است به دست شمار بیشتری از مشتریان برسد و کسانی که یک آگهی را نادیده می گیرند احتمالا به یک آگهی متفاوت برای همان محصول پاسخ مثبت خواهند داد، مثمر ثمر باشد.»
درباره قیمت گذاری کالا نیز می خوانیم:
«مشتریان احتمالا از هزینه ها یا سوددهی یک محصول خاص اطلاع ندارند. بنابراین یک کسب و کار نیازی ندارد قیمت ها را بر حسب اینکه مشتری چه قیمتی را منطقی می داند، تعیین کند. البته بسیاری ضروری است که از هزینه های رساندن جنس یا خدمات به خریدار و نیز قیمت گذاری رقبا اطلاع داشته باشید اما بهترین کار این است که قیمت ها را برپایه فهم مشتری نسبت به ارزش کالا تعیین کنید.»
مایکل دبلیو پرایز (Michael W. Preis) استاد مدعو مدیریت بازرگانی در دانشگاه ایلینوی در اوربانا شامپین است. پس از فارغالتحصیل شدن از دانشکده مدیریت بازرگانی دانشگاه هاروارد به عنوان مشاور مدیریت، مدیر، مالک کسبوکار شد و به فعالیت پرداخت و سپس دکترای خود را در بازاریابی از دانشگاه جورج واشنگتن دریافت کرد. میتو فردریک (Matthew Frederick) یک مهندس معمار، طراح شهری، عضو هیئت علمی، نویسنده کتاب 101 نکتهای که در دانشکده معماری آموختم، مبتکر و طراح سری کتابهای 101 نکتهای که یاد گرفتهام، است. وی در شهر کمبریج در ایالت ماساچوست زندگی میکند.»
این کتاب کاربردی و مفید با قیمت4200 تومان منتشر شده است.
ساکنان تهران برای تهیه این کتاب (در صورت موجود بودن در بازار) کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این آثار را تلفنی سفارش بدهند.
6060
ارائه اطلاعات بسیار زیاد در یک تبلیغات، صرف نظر از اینکه تا چه حد دقیق و یا مثبت باشد، مخاطب را گیج و پیام را ضعیف میکند، بهتر است به مشتریان چیزی گفته شود که برای آنها مهم است نه اینکه همه چیز درباره محصول بیان گردد.
کد خبر 214352
نظر شما