امیرمسعود عابدین: کمتر خودروی آمریکایی مثل Boss ۴۲۹ وجود دارد که نامش با احترام ذکر شود؛ یکی از کمیابترین و جذابترین عضلانیهای تاریخ که در همان سالهای اولیه، محدود به کمتر از هزار دستگاه شد و همین کمیابی، ارزش آن را امروز به صدها هزار دلار رسانده است. اما داشتن یک نمونه سالم از این ماشین ۵۵ ساله نه فقط پرهزینه، بلکه عملا دشوار است. همینجاست که Revology وارد میدان میشود؛ برندی که نه تنها بازسازی نمیکند، بلکه از صفر میسازد؛ با همان ظاهر کلاسیک، اما روح و جان کاملا جدید.
بازتعریف یک افسانه

Revology نسخه خود از Boss ۴۲۹ را نه به عنوان بازسازی یک خودروی قدیمی، بلکه بهعنوان یک تولید کاملا جدید عرضه کرده است؛ برداشتی وفادار به طراحی ۱۹۶۹ اما با ساختاری که هیچچیز از خودروهای اسپرت امروزی کم ندارد. در حالی که موتور اصلی تنها حدود ۳۷۵ اسب بخار قدرت میداد، Revology تصمیم گرفت پا را از خاطرهسازی فراتر بگذارد. زیر کاپوت این شوالیه مدرن، یک موتور ۵ لیتری V۸ نسل Coyote قرار گرفته که با کمک سوپرشارژر، ۷۱۰ اسب بخار قدرت تولید میکند، تقریبا دو برابر نسخه قدیمی.

مشتری میتواند این غول عضلانی را با گیربکس شش سرعته دستی سفارش دهد یا گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک فورد را انتخاب کند تا هر بار فشردن پدال گاز، شتابی بدون وقفه را تجربه کند.
بدنهای نو، استخوانبندی محکم

در ظاهر، Boss جدید شبیه همان موستانگ نمادین دهه ۶۰ است؛ اما زیر پوست فلزی آن همه چیز تغییر کرده است. بدنه از نو طراحی شده تا استحکام ساختاری به مراتب بیشتری ارائه دهد. شاسی با زیر فریم آلومینیومی، سیستم تعلیق دابلویشبون در جلو و مجموعه سهلینکی با بازوی گشتاور و میل پنهارد در عقب، ماشین را به چیزی فراتر از یک کلاسیک زیبا تبدیل میکند.
ترمزهای دیسکی در چهار چرخ و سیستم فرمان راکاندپینیون هیدرولیک نیز تجربه رانندگی را از دنیای ۱۹۶۹ جدا میکند و وارد قلمرو عملکرد دقیق و اطمینانبخش خودروهای امروزی میکند.
کابینی که گذشته و حال را آشتی میدهد

داخل خودرو، حس و حال دهه ۶۰ هنوز زنده است؛ اما با کیفیت و ظرافتی که در آن دوران حتی قابل تصور نبود. داشبورد دوقلو، ساعت کلاسیک و نشانگرهای گرد، هنوز همان زبان طراحی سنتی موستانگ را حفظ کردهاند. اما مواد، کیفیت ساخت و چرم دستدوزی که تقریبا همه سطوح را پوشانده، از جهانی تازه سخن میگوید. اینجا هیچچیز صرفا برای نوستالژی نیست؛ همهچیز واقعی، کاربردی و دقیق است.
قیمت بالا، تقاضای بالا

با قیمتی که از ۳۹۵ هزار دلار آغاز میشود، Revology Boss ۴۲۹ قطعا انتخاب ارزانقیمتی نیست. حتی نسبت به بسیاری از نمونههای کلاسیک موجود در بازار، گرانتر است. با این حال، مشتریان هدف Revology دقیقا میدانند چه میخرند: خودرویی که ظاهر اسطورهای گذشته را دارد اما بدون دردسرهای مالکیت خودروی ۵۰ ساله. همین هم باعث شده که بخش عمده ظرفیت تولید سال آینده (در حدود ۵۰ دستگاه) پیش از زمان، رزرو شود.
منبع: caranddriver
۲۲۷۳۲۲






نظر شما