بازار فروش آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی از همیشه پویاتر و پربازیگرتر است؛ اما انتخاب فروشگاهی که علاوهبر تنوع بالا، قابلاعتماد بوده و سیاستهای شفاف داشته باشد، همچنان از دغدغههای خریداران است.
الانزا فعالیت خود را از سال ۱۳۹۸ آغاز کرد. این فروشگاه که در انحصار شرکت خصوصی «اکسون دایا لوتوس» است، نسبت به بسیاری از رقبای خود نوپاتر بهشمار میآید، اما تاکنون موفق شده سهم مهمی از بازار آنلاین زیبایی ایران را کسب کند.
خود الانزا این موفقیت را مدیون سیاستهای کلان در راستای کیفیت محصولات، نحوه ارسال، توجه به خواسته مصرفکنندگان و پیگیریهای ۲۴ ساعته میداند. در ادامه گزارش، نگاهی دقیقتر به عوامل موفقیت این فروشگاه به آدرس /https://elanza.com خواهیم داشت.
دستهبندیهای متنوع و تخصصی
الانزا از ابتدا دستهبندیهای کامل و متنوعی برای کاربران خود در نظر گرفت. این دستهبندی شامل لوازم آرایشی، محصولات بهداشتی و مراقبتی، لوازم آقایان، مادر و کودک، لوازم برقی شخصی، عطر و ادکلن و حتی کارت هدیه با دهها زیردسته میشود. منوی الانزا خوانایی و گروهبندی کاربرپسندی دارد و بهراحتی میتوان در آن محصولات پایه مثل پد آرایش پاک کن و پنبه، تا موارد تخصصیتر مثل میسلار واتر را با چند کلیک پیدا کرد.
یکی از مزایای الانزا پایبندی به حوزه فعالیت خود است. الانزا تنوع چشمگیری از کالاهای حوزه بهداشت و زیبایی دارد. با توجه به حساسیت این حوزه، این رویکرد نام الانزا را بهعنوان مجموعهای تخصصی و مطمئن در ذهن کاربران آرایشی و بهداشتی حک میکند.
توضیحات مفصل، شفاف و کمککننده
هر صفحه محصول در این فروشگاه، از یک کرم دور چشم گرفته تا تبسنجهای دیجیتال، شامل اطلاعات کاربردی و کامل درباره خود کالا، نحوه استفاده، مهمترین ویژگیها، تاریخ انقضا، نام فروشنده و… است.
الانزا با درج تعداد بازدید در هفته گذشته، تعداد فروش در ماه گذشته و دیدگاه کاربران، تلاش میکنده فراتر از اطلاعات سازنده، وضعیت و اقبال عمومی محصولات را هم با بازدیدکنندگان هر کالا شریک شود تا خرید بهتر و آگاهانهتری داشته باشند.

قیمتهای رقابتی و تخفیفات همیشگی
این فروشگاه تقریبا در تمام ایام سال کمپینهای ویژهای برای خریداران دارد. به محض آنکه فروشگاه را باز کنید، پیشنهاد ویژه الانزا در بالای وبسایت میبینید. کمی که پایینتر بیاید، «پیشنهادهای ویژه امروز» را میبینید و بیشتر که ادامه دهید دستهبندیهای دیگری از جمله «پرتخفیفترین»، «پرفروشترین» و «برندهای محبوب» را نیز خواهید دید.
یکی از مزیتهای مهم تخفیفات الانزا محدود نشدن آن به کالاهای زود مصرف، قدیمی یا حتی عمومی مانند مرطوبکننده و ضدآفتاب است. تخفیفها تنوع قابلقبولی دارند، واقعی هستند، مدام بهروز میشوند و بهخوبی بین انواع محصولات توزیع شدهاند.
ضمانت اصالت کالا
تعداد برندهای موجود در این فروشگاه به بیش از ۶۰۰ مورد میرسد. این رقم در مقایسه با تمام برندهای موجود در بازار و حتی برخی رقبا کمتر است، چرا که الانزا خود را موظف به ضمانت اصالت تمام کالاها میداند.
در همین راستا، این فروشگاه «شناسه کالا» و «کد وزارت بهداشت» هر محصول را هم در بخش مشخصات ذکر کرده است تا خریداران بتوانند اصالت آنها را بهراحتی استعلام کنند.
امکان بازگشت کالا تا هفت روز
«۷ روز فرصت بازگشت کالا» از مزایای مهم الانزا است که پایین تمام صفحات وبسایت، کنار عبارات «ضمانت اصالت کالا»، «ارسال کالا به سراسر ایران» و «قیمت مناسب و قابل رقابت» درج شده است.
این قابلیت در راستای حمایت از حقوق مصرفکنندگان و ایجاد سرویسهای ارزش افزوده، برای تمام کالاهای برقی که نیاز به تست دارند فراهم شده است. هرگونه نقص فنی در دستگاه یا مغایرت (با مشخصات فنی درجشده در وبسایت) شامل تعویض بیقیدوشرط، فراتر از سرویس گارانتی، خواهد بود.
همانطور که انتظار میرود، این امکان برای محصولات آرایشی و بهداشتی برقرار نیست که از حساسیت کالاها و وجود پلمبهای اختصاصی ناشی میشود.
امکان مقایسه کالاها با یکدیگر
یکی دیگر از امکانات فروشگاه الانزا، امکان مقایسه کالاها با یکدیگر است. با این قابلیت میتوان ویژگیهای کلیدی سه کالا را در یک نگاه مقایسه و محصول ایدئال را راحتتر پیدا کرد. این قابلیت هنوز برای تمام محصولات فعال نشده، اما پس از پوشش کامل، به تسهیل و تسریع خرید کاربران کمک زیادی خواهد کرد.
الانزا بهخوبی توانسته ترکیب متعادلی از تنوع، کیفیت و پشتیبانی سریع را ارائه دهد. مزیت اصلی این فروشگاه، قراردادن تجربه کاربر و خرید آسان در مرکز تصمیمگیریهاست؛ رویکردی که نهایتا الانزا را به یکی از مراجع قابلاعتماد خرید محصولات آرایشی و بهداشتی مانند کرم ضد آفتاب، کرم آبرسان و مرطوب کننده، شوینده صورت و… در بازار امروز تبدیل کرده است.






نظر شما