نماینده منتخب مردم تهران و عضو فراکسیون پایداری گفت: مهمترین اولویت مجلس نهم اراده نمایندگان برای پیشرفت کشور و برآورده کردن انتظارات از انقلاب اسلامی است.

محمد سلیمانی در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین درباره اولویت‌های مجلس نهم، گفت: مهم‌ترین بحث آن است که نمایندگان اراده کنند که جهت پیشرفت‌ کشور قدم بردارند و برنامه‌های روشن و مشخص در جهت برآورده کردن این منظور داشته باشند .
وی در مورد سازوکار محقق کردن این مساله، گفت: مسائل اولویت‌دار مجلس معلوم است اقتصاد، فرهنگ، تولید علم و تولید فناوری از جمله مسائلی است که برای پشرفت همه‌جانبه لازم است و ما تا زمانی که تولید علم نداشته باشیم پیشرفت کاملی نداشته پیشرفت کاملی نخواهیم داشت .
وزیر پیشین ارتباطات و فن آوری اطلاعات تنقیح قوانین را یکی از مسائل مهم مجلس نهم دانست و گفت: یکی از مشکلات ما قانون‌های زیاد است و باید به گونه‌ای آنها را تنقیح کرد در این حال کیفیت مصوبات و قوانین را افزایش داد تا آنها قانون‌های جامع قابل اجرا باشد .
سلیمانی درباره چگونگی ارتقای کارویژه نظارت هم، گفت: نظارت اگر بخواهد خوب انجام شود ما باید وزارت‌خانه‌هایمان را افزایش دهیم و با ادغام‌های زیاد مشکلات برای نظارت بیشتر می‌شود. چراکه وقتی در یک وزارت‌خانه بزرگ یک وزیر مسئول تمامی امور است به همه آنها نمی‌رسد. اما اگر ما به جای ادغام کردن وزرای بیشتری داشته باشیم کار نظارت هم بهتر انجام می‌شود .
وی با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری فرانسه، خاطرنشان کردن: فرانسه یک چهارم کشور ما وسعت دارد در حالی که 34 وزیر دارد اما ما با ادغام به سمتی پیش رفتیم که وزارت‌خانه‌هایمان را به 17 مورد کاهش دادیم این موارد کوچک‌سازی نیست بلکه انحلال است.
وی با بیان اینکه اگر مجلس هوشمندی داشته باشد باید دست به احیای وزارت‌خانه‌ بزند، افزود: اکنون موضوع معدن در کشور فراموش شده است در حالی که این موضوع یکی از مسائل اساسی کشور است و می‌تواند منبع تولید، اشتغال و سرمایه برای کشور باشد ولی با ادغام‌های کنونی ما در بسیاری از حوزه‌ها موضوعات مهم را به یک معاونت تبدیل کردیم.
سلیمانی در این زمینه به ادغام وزارت راه و ترابری در مسکن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آنقدر که در کشور به موضوع مسکن توجه می‌شود به مساله راه‌سازی پرداخته نمی‌شود و این حوزه تحت‌شعاع قرار گرفته است.
عضو جبهه پایداری تصریح کرد: فکر می‌کنم اصلاحاتی در ساختار دولت و مجلس صورت بگیرد تا آنها چابک شوند. چراکه ایران کشوری رو به‌ پیشرفت است و در این ارتباط ما نیازمند سازمان‌هایی کوچک اما در این حال چابک هستیم که بتوانند خود را با تحولات روز وفق دهند.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    14 0
    متاسفانه بیشترین وقت این دولت صرف ادغامهای بی مورد تلف شد ادغام وزارت خانه ها و دانشکاهها. که نه ضرورتی داشت نه فایده ای.
    • بدون نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
      2 3
      دوست عزیز وقتی قانون مصوب مجلس در خصوص ادغام ها را انجام می دهد باز هم شما به دولت طعنه می زنی؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    3 0
    پس کیا بودن که میگفتن دولت باید کوچیک بشه بیان جلو حرف بزنن یکی یکی
  • بدون نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    4 0
    حرف ایشان بسیار متین است.کي میگه هرچی وزارتخانه کوچکتر باشه نظارت بهتر و بیشترمیشه؟اصلاکی گفته با کم کردن وزارتخانه ها مملکت پیشرفت میکنه؟
  • محمد IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۰
    0 1
    احسنت بر آقای مهندس سلیمانی؛این نظر بسیار کارشناسی و از روی سابقه و تجربه ایشان میباشد. با کم کردن تعداد وزیر و وزارتخانه نه تنها مشکلی حل نمیشود بلکه بر مشکلات مردم و مملکت بیشتر اضافه می شود.یکی از اشتباهات اساسی مجلس هشتم باز گذاشتن دست دولت برای ادغام وزارتخانه ها بود.به ویژه وزارت راه و مسکن.به تیزهوشی آقای مهندس سلیمانی تبریک میگویم .استدعا دارم ایشان این اصلاح انقلابی را شخصا با همراه نمودن چند تن دیگر از نمایندگان به صورت یک طرح در مجلس طرح و آن را به سرانجام برسانند.اگر مجلس نهم توانست چنین کار بزرگ و اشتباه لپی مجلس هشتم را اصلاح نماید آنگاه می توان به آن امیدوار بود و الا مانند مجلس هشتم وکیل الدوله هستند و نه وکیل المله.