واحد مرکزی خبر نوشت:

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : در فروردین و اردیبهشت امسال 3 میلیارد دلار محصولات غیر نفتی صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 30 درصد رشد یافته است .

مهدی غضنفری افزود: در دوماه گذشته به جز صادرات برخی فراورده های نفتی همچون پتروشیمی و میعانات گازی صادرات سایر کالاها با رشد همراه بود .
وی درخصوص روند خرید تضمینی گندم از کشاورزان هم گفت: شرکت بازرگانی دولتی براساس فرمول خرید تضمینی از گندمکاران تاکنون نزدیک به 1 میلیون تن گندم خریداری کرده است .
وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه تا کنون حدود 400 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است افزود : براساس قولی که به کشاورزان داده بودیم ، حداکثر 48 ساعته پول گندم های خریداری شده به کشاورزان پرداخت می شود .
وی با بیان اینکه 130 مرکز خرید عملیات خرید گندم از کشاورزان را انجام می دهد گفت : آمادگی برای افزایش مراکز خرید تا 700 مرکز وجود دارد .
غضنفری درخصوص تصویب افزایش 250 ریال به قیمت خرید گندم تصریح کرد: بتازگی 250  ریال به عنوان پاداش تولید  برای خرید گندم تصویب و قرار شد به همه کشاورزان حتی کسانی که قبلا گندم خود را فروخته اند  پرداخت شود  .
وی ظرفیت سازی ها برای خرید گندم را مطلوب توصیف کرد و گفت:اکنون امکان ذخیره سازی 10 تا 11 میلیون تن گندم در سیلوهای استاندارد وجود دارد و بخش خصوصی هم ظرفیت های خوبی ایجاد کرده است که می توان در صورت نیاز از انها استفاده کرد.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت درباره توسعه صنایع نوین در مناطق کمتر توسعه یافته هم افزود: وزارت صنعت ، معدن و تجارت تلاش می کند با تشویق بخش خصوصی و بانک ها فرایند صنعتی شدن استان ها طی شود اگر طرح ها مربوط به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم باشد و سرمایه گذار بخش خصوصی مراجعه نکند ما وظیفه داریم که با صد درصد سرمایه گذاری در این مناطق کار را انجام دهیم .
وی افزود: بتازگی 12 طرح با فناوری بالا را فراخوان کردیم که حدود 100 میلیارد تومان سرمایه برای این طرح ها نیاز است که پیش بینی شده این طرح ها در 8 استان که فرایند صنعتی شدن انها کمتر پیش رفته است یا در شهرهایی از برخی استانها که کمتر صنعتی هستند قرار است این طرح ها انجام شود .
وی گفت : این اولین فراخوان است و فراخوان ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت و در قالب 10 ، 20 و 30 طرح برای سرمایه گذاری فراخوان داده می شود .

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 217897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =