خطیب جمعه تهران در بخشی از سخنانش که بیشتر اخلاقی بود از تخلف و خیانت اقتصادی پنهان در کشور خبر داد.

به گزارش خبرآنلاين آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت نماز‌جمعه امروز تهران در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به نامگذاری سال 91 از سوی مقام معظم رهبری به «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» و اینکه در خطبه 165 نهج‌البلاغه امیر المومنین حضرت علی (ع) مردم را در تمام امور مسئول دانسته‌اند، گفت: در آن دنیا از تمام نعمت‌هایی که به انسان عطا شده است، سؤال می‌شود؛ کسانی که زمینه‌ساز تعطیلی کارخانه‌ای شدند یا ‌کارخانه‌ای را در دیگر کشورها ایجاد کردند، باید پاسخگو باشند.
اين سخن آيت الله امامي کاشاني اشاره اي تلميحي به تعطيل شدن کارخانه در کشور و توليد محصولات ارزان قيمت در کشورهايي همچون چين با سفارش کارخانه داران ايراني است.
اقداماتي که برخودي قاطع را از سوي دولت به دنبال نداشته است.
اما اين فقط خطيب جمعه تهران نبود که نسبت به تبعات بي توجهي به مسائل اقتصادي هشداري اخلاقي داد، بلکه آيت الله عبدالله جوادي آملي نيز روز پنجشنهب در ديدار با اعضاي شوراي مرکز جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به اينکه«ما با این همه امکانات در کشور فقر زیادی داریم؛ کشوری که این همه آب و خاک دارد و در عین حال عده زیادی هم فقیر هستند» افزود: کشور ما چهار فصل است؛ آب فراوان دارد که به دریا هرز می رود، خاک فراوان ولی در عین حال بیکار و فقیر هم در آن موج می زند.
اين مرجع تقليد با اشاره به اينکه«ضعف مدیریت یعنی همین» افزود: امکانات فراوان، درگیری زیاد و عده ای هم بیکار و فقیر و نتیجه این است که روزی تازیانه این کار را خواهیم خورد. با این همه امکانات در کشور یا اختلاس است و یا به جان هم می افتیم و باندبازی می کنیم.
وي افزود: مسئله فقر و گرانی چیزی نیست که گفته شود 20 یا 30 درصد مردم فقیر‌ هستند. نباید توقع داشت با موعظه و نصحیت جوان‌های بیکار را آرام کرد چرا‌که این توقع به جایی نیست و کشوی که هم آب و هم خاک دارد اما بیکاری و تورم در آن وجود داشته باشد، باید گفت که از رحمت خدا به دور مانده است.

پيش از اين نيز در يک ماه گذشته برخي ائمه جمعه و وعاظ شناخته شده در سخنانشان نسبت به شدت گرفتن گراني و تبعات سوء بيکاري در جامعه هشدار داده بودند. اظهاراتي که به دنبال جدي شدن رئيس جمهور براي اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها بدون اخذ مجوز از مجلس مطرح شده بود.

نگراني چهره هاي مذهبي از تبعات گراني، سوء مديريت و بي توجهي به سرمايه و توليدات داخلي در حالي مطرح مي شود که مقام معظم رهبري با نامگذاري سال توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني منشور فعاليت هاي سه قوه را در سال جديد مشخص فرموده اند. موضوعي که با وجود 81 روز از آغاز سال 91 هنوز از قالب شعاري و اظهارات غيرعملي مسئولين مربوطه خارج نشده است.  

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 219214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    7 0
    کو گوش شنوا!کی توجه میکنه!