با وجود صادر نشدن مجوز پخش فوتبال جام ملت‌های اروپا، پردیس‌های شهرداری تهران و ایوان شمس برنامه خود را برای پخش این مسابقات از روز شنبه 20 خردادماه اعلام کردند.

الهام نداف: اولین باری که مسابقات فوتبال از سینماهای تهران پخش شد، دو سال پیش بود.

پخش مسابقات جام جهانی فوتبال 2010 آفریقا در بعضی سالن‌های سینمایی مردم را چنان به وجود آورد که سینماداران هر اندازه در روزهای اکران فیلم‌های سینمایی ضرر و زیان کرده بودند، جبران شد
 
یکی از دلایل اصلی مردم از این استقبال، فوتبال دیدن در کنار هم بود. به دلیل ممنوعیت حضور بانوان در استودیوم، حالا سالن‌های سینما محلی برای بروز هیجانات به صورت جمعی بود.
 
با این پیش زمینه، برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا فرصتی برای سینماداران فراهم کرد تا بتوانند در این فصل بی‌رونق، سالن‌های سینما را از سوت و کوری نجات دهند، اما همان زمان اداره اماکن نیروی انتظامی وارد کار شد و با ندادن مجوز و منتفی شدن این مساله مخالفت خود را اعلام کرد.
 
احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی معتقد بود تجربه پخش فوتبال در سینما خوب نبود چرا که مسائل اخلاقی در آن رعایت نشده بود. وی بدون  اشاره‌ به این مسائل اخلاقی اما عنوان کرد: «مشکلاتی که در دفعات گذشته در پخش فوتبال در سینماها رخ داد، اصلاً‌ خوشایند نبود، بر همین اساس برای پیشگیری از عوارض اخلاقی پخش فوتبال از سینماها ممنوع شد.»
 
با همه این‌ها این بار به درخواست سینماداران قرار شد، هر سینمادار به تنهایی وارد مذاکره با اداره اماکن نیروی انتظامی نشود و به گفته علیرضا سجادپور مدیر اداره نظارت و ارزشیابی انجمن سینماداران و وزارت ارشاد با درنظر گرفتن تمام شرایط مساعد، مشخص می‌کنند کدام سینما برای پخش فوتبال مناسب است و انجمن سینماداران برای گرفتن مجوز با اداره اماکن وارد مذاکره خواهد شد.
 
علاوه بر این‌ وزارت ارشاد شش شرط برای پخش مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا در سینماها گذاشت که در میان آن‌ها بند پنجم یعنی «سینماهای متقاضی می‌بایستی شرایط لازم جهت پخش همزمان را دارا باشند»، از همه بندها مبهم‌تر است.
 
بعد از این جنجال‌ها، روابط عمومی موسسه تصویر شهر اعلام کرد همزمان با آغاز مسابقات جام ملت‌های اروپا، ایوان شمس و پردیس‌های ملت، آزادی، تماشا، راگا و رازی برای ایجاد بستر مناسب جهت هرچه بیشتر لذت بردن مخاطبان از مسابقات جام جهانی فوتبال 2012 آمادگی خود رابرای پخش این مسابقات در سالن‌های خود اعلام کرده‌اند که البته این اقدام منوط به دریافت مجوز از اداره اماکن است.

این موسسه اشاره‌ای هم به تجربه موفق اجرای طرح «فوتبال در سینما» در سال 89 کرد که پردیس‌های سینمایی شهرداری در یک سالن خود، اقدام به پخش مسابقات جام جهانی 2010 کردند و این مسابقات با حضور پرتعداد تماشاگران و استقبال گسترده آنان روبرو شد.
 
اما با توجه به نگرفتن مجوز و بلاتکلیفی این طرح موسسه تصویر شهر حتی تاریخ و ساعت پخش بازی‌های فوتبال را هم اعلام کرد و قرار شد سالن‌های مذکور از روز شنبه 20 خردادماه در ساعات 20:15 و 23:15 میزبان علاقه‌مندان به تماشای فوتبال باشند و  بازی حساس «هلند – دانمارک» و «آلمان – پرتغال» به صورت زنده پخش شود.
 
با توجه به ارسال این خبر و به خاطر روشن شدن گرفتن مجوز با رضا سعیدی‌پور مدیر سینما آزادی تماس گرفتیم. وی در خصوص  گرفتن مجوز از اداره اماکن گفت: «وزارت ارشاد قول گرفتن مجوز را به ما داده است، اما تا این ساعت هنوز مجوزی به سینما آزادی نداده‌اند.»
 
سعیدی‌پور همچنین عنوان کرد: «ما پیش فروش بلیت‌ها را شروع نمی‌کنیم تا زمانی که مجوز داشته باشیم. چون ممکن است شرمنده و مجبور به عذرخواهی از مردم شویم.»
 
وی ادامه داد: «وزارت ارشاد گفته تا امروز عصر تکلیف دادن مجوز روشن می‌شود و امیدواریم که این اتفاق بیفتد.»
 
همچنین تلفن‌های گویای پردیس‌های سینمایی با وجود اینکه پخش مسابقات امشب ساعت 20:30 را اعلام کرده‌اند، به دلیل روشن نبودن این مسئله هنوز پخش فوتبال را در برنامه اکرانشان نگذاشته‌اند.
 
58246
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 219367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد US ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    18 1
    به نظرم بهتره بعد از بازیها مجوز صادر بشه که نه سیخ بسوزه نه کباب
  • بدون نام IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    8 1
    چه عیبی داره که صاحبان سینما از این فرصت استفاده کنن و بخشی از رکود سینما رو جبران کنن؟