رسالت در سرمقاله خود با عنوان «اصرار ابلهانه آژانس!» نوشت:

*ریخت شناسی رفتار آژانس با جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است. به نظر می‌رسد اطلاعاتی که دشمنان نظام در خصوص فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران می‌خواستند، طی پروسه‌ای خاص از طریق آژانس کسب می‌کردند.سلطانیه سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته گذشته از این راز پرده برداشت و تصریح کرد،" بازرسان آژانس مجبور به جاسوسی شده‌اند".
*درخواست های بازرسان فراتر از مقررات آژانس است و آنها عملا در مسیری غیر قابل بازگشت افتاده‌اند . به همین دلیل دنبال تحمیل رژیم خاص بازرسی فراتر از قوانین آژانس هستند. درخواست هرمان ناکارتس بازرس آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر دسترسی به تاسیسات نظامی پارچین در جنوب شرق تهران ابلهانه ترین درخواست ممکن است. این درخواست یک رونمایی رسوا از نقش آژانس برای تامین نیازهای جاسوسی و اطلاعاتی دشمنان نظام است.
*درخواست بازرسی از یک مرکز نظامی در هیچ یک از مفاد مقررات آژانس نمی‌گنجد . آقای ناکارتس با طرح این پیشنهاد عملا مشروعیت آژانس در نوع نظارت ‌های خود بر تاسیسات هسته‌ای ایران را هم زیر سئوال برده است.
*به همین ترتیب اگر جلو برویم ممکن است آژانس درخواست بازرسی در دیگر مراکز علمی ایران را که اصلا ربطی به مسائل هسته‌ای هم ندارد مطرح کند تا هر نیازی را که دستگاههای اطلاعاتی دشمنان نظام دارد برطرف نماید.
*ما فکر می‌‌کردیم با عضویت در آژانس و حتی با طرح موضوع فتوا در زمینه عدم تولید و اشاعه سلاحهای هسته‌ای می‌توانیم اشتهای سیری ناپذیر طرف مقابل را برای اطلاعات شفاف راستی آزمایی پاسخگو باشیم در حالی که آنها اساسا دنبال این مسائل نیستند. آنها موضوع فعالیت هسته‌ای صلح آمیزایران را بهانه قرار داده‌اند برای ادامه خصومتهای کور علیه ملت ایران تا نیازهای اطلاعاتی و امنیتی و نظامی راکه ربطی به موضوع هسته‌ای ندارند تامین نمایند.نگارنده با قطعیت بر این نظر است که روزی متوجه خباثت ذاتی طرف مقابل می‌شویم که دیگر دیر شده است.
*ایران باید شجاعانه با اخراج بازرسان آژانس به عنوان عناصر نامطلوب و برچیدن دوربین‌های آژانس به این بازی پینگ پنگی گفتگوها که فقط برای کار جاسوسی بیشتر است خاتمه دهد و آرام و بی دغدغه کارهای علمی خود را دنبال کند. اگر ایران این روابط را با آژانس نداشت و این گفتگوها را انجام نمی‌‌داد آنها چه کارمی‌کردند که الان نکرده‌اند؟
*آنها اگر عرضه حمله نظامی داشتند تاکنون حتما آن را عملیاتی می‌کردند.ما اکنون با یک مشت ابله طرف هستیم. یکی نیست به آمریکا و شرکای صهیونیست او بگوید شما با این رفتار خود دارید به ما می‌آموزید که آنچه مارا از آن نهی می‌کنید و ما قبل از شما این نهی را از طریق آموزه‌های دینی پذیرفته بودیم ، چقدر برای امنیت ما اهمیت دارد. این نهی معقول در نتیجه کارهای غیرمعقول و خصمانه 1+5 و نیز رفتار کودکانه آژانس به تدریج ارزش حقوقی و منطقی خود را از دست می‌دهد.
/29217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 219598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    2 2
    اخراج چرا؟ نمایندگی اش را تعطیل کنید.
  • سودا CH ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    1 0
    شما مثل اینکه وضع مالی خوبی داری و دغدغه گرونی را نداری .شما اول برای این افزایش تورم افسارگسیخته عصبانی شو .ما فکر نونیم خربزه ابه