۰ نفر
۷ آبان ۱۳۸۸ - ۰۲:۴۵

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رونق ایجاد شده در حوزه ی شعر ،‌ افزود: ‌کتب شعر ارزشمندی در کشور تالیف و زمینه لازم برای انتشار آثار ، به خصوص آثار مربوط به جوانان فراهم شده است.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ متوسط سرانه مطالعه در کشور بر اساس تحقیقات صورت گرفته 18دقیقه محاسبه شده است.

"محسن پرویز " عصر چهارشنبه در مراسم گشایش چهارمین نمایشگاه بزرگ ناشران کشور در زنجان با بیان اینکه تعیین سرانه مطالعه بحث پایداری در جای جای دنیاست، افزود:‌ سرانه مطالعه در دیگر نقاط جهان بر اساس تعداد صفحات کتاب محاسبه می شود.

وی، با بیان اینکه‌ میزان مطالعه در کشورهای اروپایی از شش کتاب در سال تا یک کتاب در مدت پنج سال متغییر می باشد ، یادآور شد: مردم برخی کشورهای اروپایی اهل مطالعه نیستند ولی مردم برخی از این کشورها نیز علاقه مندی زیادی به مطالعه کتاب دارند.

پرویز، به برنامه ریزی انجام شده جهت بالا بردن میزان مطالعه ی مردم ایران اشاره کرد و اظهار داشت:‌ امسال برمبنای خط کلی تعیین شده از سوی رییس جمهوری فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه حوزه ی مختلف شدت یافته است.

وی، فعالیت بیشتر درحوزه ی ادبیات استانها و تلاش مضاعف در مدارس و معرفی تولیدات فرهنگی ایران در خارج از کشور را سه حوزه ی مورد تاکید رییس جمهوری در بخش فرهنگ و ارشاد اسلامی ذکرکرد و گفت:‌ این موضوعات از امسال در اولویت کاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است و در سالهای آتی نیز پیگیری خواهدشد.

پرویز، با اشاره به رونق ایجاد شده در حوزه ی شعر ،‌ افزود: ‌کتب شعر ارزشمندی در کشور تالیف و زمینه لازم برای انتشار آثار ، به خصوص آثار مربوط به جوانان فراهم شده است.

وی، به برگزاری نمایشگاه "یاد یار مهربان" توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: ‌این نمایشگاه به منظور تجهیز کتابخانه های مدارس، در استانها برپا می شود.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه ‌این نمایشگاه اواخر امسال و یا اوایل سال آتی در استان زنجان نیز برگزار خواهدشد،‌ افزود:‌ با برپایی این نمایشگاه، مدارسی که دارای کتابخانه هستند تجهیز می شوند و مدارسی که فاقد کتابخانه هستند با کتب اهدایی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به ایجاد کتابخانه اقدام می کنند.

چهارمین نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران کشور از ششم لغایت 12آبانماه جاری در محل دایمی نمایشگاههای بین المللی کاسپین زنجان برای بازدید عموم علاقه مندان برپا خواهد بود. حدود 500 ناشر از سراسر ایران در این نمایشگاه حضور دارند و 50 هزار عنوان کتاب در آن در معرض تماشا و خرید علاقه مندان قرار گرفته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 21969

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =