شنیده شده که از ساختمان روزنامه اعتمادملی اخیرا به عنوان یک پانسیون استفاده می‌شود.

بر اساس این شنیده‌ها، یک اقامتگاه دخترانه قدیمی به‌تازگی محل خود را به ساختمان روزنامه اعتماد ملی منتقل کرده و مستاجرانش را در اتاق‌های این ساختمان سکونت داده است.

ساختمان روزنامه اعتماد ملی صرفا محل انتشار این روزنامه نبود و به‌خصوص در ماه‌های اخیر به عنوان ساختمان اصلی حزب اعتماد ملی استفاده می‌شد و دفتر شخصی مهدی کروبی - دبیرکل این حزب و نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر - نیز در آن واقع بود که با توقف انتشار روزنامه اعتماد ملی، این ساختمان و از جمله دفتر کروبی پلمب شد.

در این باره دادسری کارکنان دولت اعلام کرد که از وزارت ارشاد خواسته است تا از انتشار روزنامه اعتماد ملی جلوگیری کند. بازپرس شعبه سیزدهم دادسرای کارکنان دولت در نامه ای از معاونت مطبوعات داخلی وزارت ارشاد، ضمن طرح اتهاماتی علیه روزنامه اعتماد ملی، از این وزارتخانه خواست تا دستور دهد "تا اطلاع ثانوی از انتشار نشریه فوق ممانعت به عمل آید."

در این نامه آمده بود که "روزنامه اعتماد ملی به مدیر مسئولی جواد حق شناس بر اساس شکایات متعدد و عمومی تحت تعقیب بوده و به رغم کثرت شکایات و موارد اتهامی و تذکرات دادسرا و احضارهای مکرر، به انتشار مطالب خلاف قانون و مجرمانه اصرار ورزیده است."

با این حال یک هفته پس از توقف انتشار این روزنامه، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در نامه‌ای به رییس جدید قوه‌قضائیه، توقیف روزنامه «اعتمادملی» به مدیرمسوولی مهدی کروبی را غیرقانونی خواند.

احمد توکلی در این نامه با اشاره به اینکه «در قانون مطبوعات و اصلاحیه‌های بعدی آن، مواردی وجود دارد که توقیف نشریات تا تعیین تکلیف آنها در دادگاه، مجاز یا الزامی شناخته شده» نوشته بود: در هیچ یک از موارد توقیف حقی برای دادستانی در نظر گرفته نشده است. علاوه‌بر آن تمام موارد توقیف قانونی موجل و زمان داراست. در حالی که دادستانی تهران روزنامه اعتماد ملی را «تا اطلاع ثانوی» توقیف کرد.

توکلی در پایان آورده است: بنابر آنچه تقدیم شد، تقاضا می‌کنم دستور رفع توقیف اعتماد ملی را صادر فرمایید و نسبت به ارجاع پرونده سعید مرتضوی دادستان تهران که این اولین تخلف او نیست- به دادگاه انتظامی قضات تصمیم مقتضی اتخاذ گردد.

اکنون که بیش از دوماه از توقف انتشار روزنامه اعتماد ملی می‌گذرد و با وجودی که دادستان وقت تهران جای خود را به چهره‌ای جدید داده است، خبر تبدیل‌شدن ساختمان این روزنامه به یک پانسیون شنیده می‌شود.

جمعه گذشته مهدی کروبی که در نمایشگاه مطبوعات حاضر شده بود تاکید کرد که بنا دارد روزنامه‌اش را منتشر کند.

هنوز صحت این خبر و این‌که این ساختمان توسط چه کسی به این پانسیون اجاره داده شده، مشخص نیست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 21970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =