[مصاحبه با باراک اوباما-رییس جمهور امریکا- به خودی خود کار مشکلی‌ست حالا اگر ایرانی باشی که مشکل‌تر.اوباما به دلایلی که خودش توضیح داده، حاضر شد با وب‌کم و در اتاق کارش در کاخ سفید با من صحبت کند؛10دقیقه وقت و دیگرهیچ!]

 
 
-با توجه به وقت کمی که داریم ،بگذارید از اینجا شروع کنیم که انتخاب شما به عنوان رییس جمهور امریکا امیدهای زیادی را برانگیخت که دشمنی امریکا با ایران تمام می‌شود اما واقعاً این طور نشد.چرا؟
-به خاطر این که شما هنوز یک تهدید هستید!
-ما؟ یعنی همان مردمی که به دلیل اسم حسین در شناسنامه شما می‌خواستند به شما اعتماد کنند؟! یعنی انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز ما، این قدر شما را کلافه کرده؟
-اصلاً! ما در امریکا کاری به انرژی هسته‌ای شما نداریم حتی اگر بمب اتمی هم بسازید مشکلی نیست چون دیگر نمی‌شود با چنین اسلحه‌ای غرب را تهدید کرد ما هم نمی‌توانیم شما را تهدید کنیم با این که به میزان زیاد از این اسلحه‌ها داریم.ایران در مواجهه با ما و غرب، حُسن نیت به خرج نداد.الان گزارش مفصل رییس سیا روی میز من است.5000صفحه است که 4000صفحه‌اش درباره‌ی برادر شماست...
-برادر من؟!آقای رییس جمهور! این یک گفتگوی جدی‌ست...
-من درباره شما تحقیق کرده‌ام. رییس بخش حفاظت کاخ سفید گزارش داده که به دلیل مواجهه‌ی سیاسی و عقیدتی فرج‌الله سلحشور با رحیم مشایی در جشنواره کیش، جوان‌فکر عذر برادر کوچک‌اش یعنی شما را از روزنامه‌ی دولت یعنی ایران خواسته.
-این که من دیگر در روزنامه ایران نیستم دلایل دیگری دارد.من نسبتی با آقای سلحشور ندارم و آقای مشایی هم حتماً این را می‌داند.حتی اگر چنین نسبتی هم بود دلیل خنده‌داری بود برای نبودن من در این روزنامه.از این‌ها که بگذریم یعنی می‌گویید درگزارش سیا، فرج‌الله سلحشور خطرناک‌تر از انرژی هسته‌ای ارزیابی شده؟!
- من به گزارش سرویس‌های اطلاعاتی کشورم اعتماد دارم برای همین هم الان دارم با شما مصاحبه می‌کنم! می‌خواهم شما لابی کاخ سفید باشید در مذاکره با سلحشور.شاید خنده‌دار به نظر برسد اما سریالی که او ساخته کل خاورمیانه و منافع غرب را به هم ریخته.این به هم ریختگی در حدی بوده که تا مدتی خود ما هم سردرگم بودیم.با موساد و ام.آی.6 مذاکره کردیم اما آنها به جای گزارش‌های مستند یک سری مزخرفات دیپلماتیک تحویل ما دادند.ما تا مدت‌ها فکر می‌کردیم که یوزارسیف اسم یک شبکه مخفی‌ست.بگذارید روراست بگویم که از آوریل 2009 دیگر بن‌لادن و القاعده برای ما در اولویت نبود.برای همین است که پیش‌شرط من برای مذاکره با ایران،متقاعد کردن سلحشور است که یا دیگر سریالی نسازد یا با نظارت مستقیم بازرسان گروه 1+5 بسازد.اگر قبول کند من شخصاً با تهیه‌کننده‌ی «لاست» صحبت کرده‌ام که بتواند در امریکا سریال بسازد.
-سریال یوسف پیامبر در ایران با انتقادات زیادی مواجه شد منتقدها خوش‌شان نیامد مردم البته استقبال کردند حالا چطور ممکن است در خاورمیانه چنین تأثیری گذاشته باشد؟
-شما ایرانی‌ها امکانات زیاد دارید فقط خوب از این امکانات استفاده نمی‌کنید.گزارش سیا با اتکاء به نظرات 80 تحلیل‌گر درجه یک اطلاعات تهیه شده و نمی‌تواند اشتباه باشد.در حال حاضر هیچ سدی بین مذاکرات ما و شما وجود ندارد مگر فیلم‌ها و سریال‌هایی که این مرد می‌تواند بسازد.ما خاورمیانه را از دست دادیم و می‌ترسیم هدف بعدی او امریکا باشد.فعلا جلوی پخش مجاز این سریال را در امریکا گرفته‌ایم اما وارد دنیای زیرزمینی خرید و فروش اسلحه‌هایی مثل موشک‌های ضد تانک v2 شده و در گزارش آمده که DVD این سریال در ناحیه مثلث طلایی پاکستان به عنوان جایزه خرید موشک‌های کروز،به خریدار داده می‌شود.
-یعنی اگر آقای سلحشور تحت نظارت شما فیلم بسازد،شما مشکلی با انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز ما ندارید؟این یک پیام مستقیم است به ایران؟
-بله!تحریم‌ها لغو می‌شوند و ما به رویکردهای داخلی شما هم کاری نخواهیم داشت همان طوری که با چین کاری نداریم عملاً.تکنولوژی روز هم به شما می‌دهیم .مشکل تورم شما با لغو تحریم‌ها حل می‌شود.چون یارانه‌ها لغو شده‌اند دیگر با بانک جهانی هم مشکل نخواهید داشت.
-مسئله اسراییل چه می‌شود؟ با آن هم کنار می‌آیید؟
-من برای پیروزی در انتخابات به رأی لابی‌های یهود احتیاج دارم اما برای منافع ملی حاضرم از این مسئله هم بگذرم.مسئله شما با اسراییل یک مسئله منطقه‌ای‌ست اما مسئله‌ی ما با سلحشور یک مسئله جهانی‌ست.
-10 دقیقه فرصت من تمام شد.اگر در پایان صحبتی دارید...
-پیام آخر من خطاب به آقای سلحشور است:ما و شما می‌توانیم در صلح زندگی کنیم.به صلح جهانی بیندیشیم.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 220007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آيدا IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    23 4
    بالاخره اين سريال تاثير خودش را خيلي جاها گذاشته فيلم نامه قبل از ساخت فيلم سبب متلاشي شدن اتحاد جماهير شوروي شد. و خود فيلم باعث بيداري اسلامي در خاورميانه اگه سريال بعدي را بسازد احتمالا" كل اروپا و آمريكا كنف يكن مي شود. آيدا فرحبخش مدير خبرنامه ايران http://iribnews.samenblog.com
  • بدون نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    11 15
    این دلقک بازی ها چیه!!!!!!!
  • بدون نام EU ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    24 3
    پیشنهاد یک گارد یاحتی لشکر ویژه برای حفاظت از آقای سلحشور بسیار منطقی است.زیرا سازمانهای مخوف کشور های اروپائی ،آمریکائی وباقیمانده کشورهای اسلامی انقلاب نکرده ممکن است بلائی سر ایشان بیاورند وجهان اسلام را از وجود ایشان محروم کنند!!
  • علی QA ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    0 0
    من مطمئنم برادر سلحشور کوتاه نخواهد آمد!
  • eli A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    از بیکاری نشستی جک گفتی . نه؟