۰ نفر
۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵

مهر نوشت:

با وجود تاکید دفتر ریاست جمهوری عراق بر ناکافی بودن امضاهای سلب اعتماد از مالکی، رئیس منطقه کردستان عراق مدعی جمع آوری بیش از 170 امضا شده است.

به گزارش  السومریه، "مسعود بارزانی" رئیس منطقه کردستان عراق در تازه ترین اظهارات خود گفته است : ما نامه جدیدی برای طالبانی داریم که در آن بیش از 170 امضا جمع کرده است.

بارزانی گفته است تلاشهای گروههای عراقی برای تغییر نوری المالکی نخست وزیر از طریق قانون اساسی ادامه دارد.

وی همچنین گفت نامه ای برای جلال طالبانی آماده کرده ایم که بیش از 170 امضا در آن جمع آوری شده است.

بارزانی در نامه ای که در صفحه اختصاصی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر کرده است، گفت : تلاشهای گروههای عراقی برای تغییر مالکی از طریق قانون اساسی ادامه دارد و ما در حال حاضر بییش از 170 امضا جمع کرده ایم تا برای طالبانی ارسال کنیم.

بارزانی همچنین اعلام کرده است با قدرت از گروههای عراقی که خواهان دفع دیکتاتوری هستند، حمایت می کند.

وی البته مشکلات میان اربیل و بغداد را هم وسط کشید و گفت اگر مشکل دموکراسی به شکل واقعی حل شود، مشکلات اقلیم(منطقه کردستان عراق) نیز حل خواهد شد.

وی تهدید کرده است در صورتی که مسئله دموکراسی عراق حل نشود، ما مجبوریم به گزینه های دیگری روی آوریم و هرگز درباره حقوق و آینده مردم خود سازش نخواهیم کرد.

این در حالی است که عبدالحلیم الزهیری از رهبران حزب الدعوه الاسلامی خبر رسانه ها مبنی بر مذاکرات وی با مقتدی صدر رهبر جریان صدر در ایران درباره بحران کنونی عراق را تکذیب و تاکید کرد بهترین راه حل بحران، برگزاری نشست ملی با شرکت تمام گروههای سیاسی عراق است.

گروههای سیاسی مخالف نخست وزیر منتخب عراق، روز یکشنبه 21 خرداد در نشستی در اربیل واقع در شمال عراق( مقر مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق) درباره ادامه آنچه بسیج فراکسیونهای پارلمانی برای مقابله با پدیده تکروی در اداره دولت خواندند، به توافق رسیدند، آنها همچنین تصمیم گرفتند نامه توضیحی را برای رئیس جمهوری ارسال کنند که در آن بر صحت امضاهای جمع آوری شده و کافی بودن تعداد امضاها برای سلب اعتماد از نظر قانون اساسی تاکید کنند.
با این حال دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای تاکید کرد طرح جمع آوری امضا برای سلب اعتماد از" نوری مالکی " نخست وزیرآرای کافی را به دست نیاورده است.
 
لازم به ذکر است در هفته گذشته اعلام جمع آوری 176 امضا علیه نوری المالکی و تشکیل کمیته ای از سوی طالبانی برای بررسی این مسئله و هشدار نخست وزیر عراق درباره به خطر افتادن روند دموکراسی از جمله مباحثی بود که آینده سیاسی این کشور را با بحران جدی روبرو کرده بود، با این حال تحرکات منفی ایاد علاوی و طیفهای همسو با آن برای سرنگونی دولت منتخب عراق ادامه دارد.
 
مقتدی صدر رهبر جریان صدر روز یکشنبه گفته بود سلب اعتماد از نوری المالکی هنوز پایان نیافته و بلافاصله آغاز شده است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 220322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =