خطوط تولید انبوه دومین خودرو با برند ملی ایران خودرو موسوم به "رانا" با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه مهدی غضنفری افتتاح شد.
به نظر میاد شاسیش کوتاه است . 100% قابل تردد بدون جرثقیل نیست. چون سرعت گیرهای کف خیابان تقریبا 150 سانتیمتره و در شهرستانها که خودش یه تپه است . میگید نه از خبرنگاراتون بخواهین براتون عکس بگیرن تا ثابت بشه.
206 صندوقدار را یه کم بپیچون میشه این ! خودروسازهای بزرک دنیا با قدمتی در حدود همین ایران خودرو و سایپا ، کم مونده دیگه سفینه بسازن ، اونوقت ما اندر خم یک کوچه ایم . دلمون را به تغییرات سپر و چراغ و راهنما و فرمان خوش کردیم . شونصد مدل پراید داریم فقط !!
واقعا افخار می کنیم به صنعت خودرو سازی که همه محصولاتش نو آوری خالص هستن و اصلا چیزی به نام مخلوط کردن تا بحال نداشته ............ از 207 هم زشت تر از آب در اومده.
واقعا خسته نباشن اینا!!!!!!!!!
ببین کیا از پراید به کجا رسیده اونوقت ایران خودرو با این همه سودی که میخوره آخر سر بعد این همه سال یه خوروی کپیه دیگه رو به اسم خودرو ملی با این قیمت! تحویل مردم میده!!!!!!!!
واقعا که هنر نزد ایرانیان است وبس!!!!!!!!
قشنگه ولی مثل تیبا از اب در نیاد . تو تلوزیون میدیدی انگار مرسدس بود بیرون میبینی ادم به سواد طراحش شک میکنه اینم خیلی شبیه 206 صندوق داره حالا بیاد بیرون معلوم میشه !!!!!!!!1
عزیز پورشه صفر تا صدش؛ 7.2 ثانیست.اما رانا صفر تا صدش 3.6 ثانیست.پورشه در شرایط یخبندان سیستم ضد لغزش نداره اما رانا داره. رانا توروبو شارژ داره اما پورشه هنوز به این تکنولوژی دست پیدا نکرده. پورشه سیستم ترمزش فقط abs , cbs هست .اما رانا abs,cbs,wsb,tubles,dar ja beles,pofak namaki bles داره. به نظر من پورشه اصلاً قابل قیاس نیست با رانا.
یک توضیح به مردم بدهکار هستید برای تاخیر 5 ساله در عرضه این ماشین مثلا ملی. چون تا جایی که یادمه ایران خودرو از ترس کاهش تعرفه و عوارض خودرو از رقم 120 درصد (90 30) به رقم 20 درصد بر اساس قانون اساسی دست به تعریف این پروژه ضد. ولی بعد دید سفسطه و لابی برای بالا نگه داشتن تعرفه بسیار راحت می باشد و با نفوذ خود و بهانه تراشی قانون مصوب مجلس و دولت قبلی که لازم به اجرا است، منتفی شد و ایران خودرو هم بی خیال ارتقا محصولات شد و در عوض در تمام این سال ها محصولات گران و کم کیفیت همیشگی را فروخت. توضیح بدهید لطفا. البته توضیح تان در مورد وضع اقتصاد کشور و تحریم و عدم اعطای وام نباشد، چون عذر بدتر از گناه است. مردم را خسته کرده اید.
چه فتوشاپ ضعيفي ، به عكس شمااره يك دقت كنين ،چقدر انعكاس نور فلش دوربين ناشيانست.
بعدشم اين ماشين يكم خيييييييلي خيلييييييييي شبه 206 ، دستگيره درها-چراغهاي راهنما و ...
در كل هم پلت فرمش مال 206 SD ، تبريك ميگم به دوستان كپي خوبي بود.
دوستان، بهشون ایراد نگیرید . پس از 40 سال این تغییر کار بزرگی برای بزرگترین خودرو ساز خاورمیانه است . آخه تو کشورای دیگه تازه گاری سواری رو گذاشتن کنار
دوستان توجه کنن، این خودرو تفاوتهای بسیاری با 206 دارد.
1- چراغها
2- داشبورد (داشبورد ال90 روشه)
3- چون 206 برند پژو داره نمی شه از کیفیتش کم کرد.مهندسین پژو مانع از تولیدش میشن. اما وقتی برندش عوض شد ، هر چقدر خواستی بزن تو سر کیفیت ، کی به کیه؟
من فکر می کنم با این قیمتی که قرار هست این ماشین بیاد تو بازار ( 14 تا 16 میلیون ) این یک ریسک بزرگ هست برای ایران خودرو چون در حال حاضر پژو 206 در بازار تقریبا با همین قیمت بفروش می رسه و این خودرو رانا توان رقابت با 206 که نزدیک به دو دهه در بازار هست رو نداره ، مگر اینکه بخوان کلا 206 رو از صحنه خارج کنند
بلایی که سر پراید اوردن حالا دارن سر 206 میارن فقط پراید شد سری 100 ولی 206 به اسم های مختلف مثل اس دی و حالا رانا وبعد هم...کساییکه 206 دارن وقتی موتور این ماشینو ببینن کاملا متوجه میشن این همون 206 هست بدنه هم که 206 اس دی البته یه مقدار هم از نظر داخلی از ال نود کپی شده
یعنی واقعا اینها خجالت نمیکشن که پژو 206 رو که با یه دفتر طراحی آلمانی صندوقدار (SD!!) کردن، یه کم دست میزنن و اسمش رو میذارن خودروی ملی؟
50 ساله دارن خودرو مونتاژ میکنن، بعد 50 سال حتی نمیتونن یه خودرو طراحی کنن؟ طراحی کنن بدن مالزی بسازه، بدن ترکیه بسازه...! چند دهه هست که تکنولوژی چندسوپاپ برای موتور داره استفاده میشه، حتی نتونستن یه موتور 1300 سی سی رو بهسازی کنن...
بعد تویوتا یاریس که با دلار آزاد 13 میلیون قیمتشه رو 45 میلیون میفروشن و پرایدی رو که 3 تومنه 10 میلیون
که چی؟ مصرف کننده متوسط نتونه جنس خارجی (!) بخره تا از تولید ملی حمایت بشه!
برای احترام به زبان پارسی زین پس بجای پژو206 فرانسه از کلمه کاملا ایرانی رانا با چراغهای زیبا و ایرانی پسند استفاده می کینیم. بخوانید رانا ببینید 206 اس دی
هموطنان گرام توجه ندارند فرمولی که برای ما نوشته اند یک فرمول ساده است و یک چهارچوب محدود می باشد و ایران خودرو و سایپا و ... خوب توی این چهارچوب هی نقش عوض میکنن! والا نه خبری از خودرو های کم مصرف هست، نه خبری از خودرو های هیبریدی یا حتی برقی هست، حتی خودروی سواری دیزلی هم اینجا مصرفش به ملت حرام شده! بفرمائید تحقیق کنید خودروی گاز سوز با پارتیکل های بسیار ریز ناشی از احتراق چقدر برای ریه ها مضر است و چقدر در عمق ریه ها نفوذ میکنه در عوض خودروی دیزل با تکنولوژی جدید چقدر از ماشین گاز سوز بهتره. اصلا همین گازطبیعی رو بفرمائید مطالعه کنید امکان تبدیلش به هیدروژن سخت نیست. مگه نگفتید میخواهید از غرب در تکنولوژی سبقت بگیرید خب یک راهش ماشین های هیدروژنیه. چون هیدروژن مایع آینده اتومبیل هاست.
دوستان این قدر ظاهر بین نباشید فرق رانا با 206 اس دی در این است که 206 اس دی در ایران خودرو تحت لیسانس و با قطعات وارداتی تولید می شد ولی رانا را در ایران و با قطعات ایرانی می سازن که الان 90 درصد قطعات ایرانی است و تا آخر سال 100 درصد . ایران خودرو بیشتر این ماشین را برای خودکفایی قطعات و صادرات به حوزه هدف قفقاز و روسیه و آمریکای جنوبی و خاورمیانه و هم چنین کم شدن وابستگی به فرانسه ساخته
همون بلایی که سر پژو 405 اومد روی 206 هم اومد
روآ زائده خلاقیت فرانسوی شد
رانا هم همینطور
از این 14 تا عکس هیچکدوم مربوط به نمای داخلی نیست !
اگر می خواهید که نمای داخلی رو هم ببینید , چشماتون رو ببندید و داخل اتاق 206 اس دی بشنید و با گفتن نمای 206 اس دی به نیت رانا , چشمتون رو باز کنید
آخر کجای دنیا پلتفرم و نیروی محرکه و ... از یک خودرو ساز دیگه برمیدارن یه بدنه میزارن روش میگن خودروی ملی؟
موتور 1600 سی سی 16 سوپاپ پژو 206
پلتفرم پژو 206
و ...
اونوقت شد خودرو ملی ؟
اون از سمند که کپی فولکس واگن بود با تجهیزات پژو
این یکی حداقل خوبیش اینه که تاحالا ظاهرش کپی نبود . مثل تیبا که اونم پلتفرم ریو بود با بدنه جدید.
این کارا زشته . به خدا زشته
هیچ کجای دنیا خودرو ملی نداریم، یعنی اصلا صرف نداره که یک کارخانه تمام مراحل طراحی تا ساخت یک خودرو را در یک کشور انجام دهد. به نظر میرسد در این زمینه در دنیا بی نظیریم!
شما لطفا در خصوص فیس لیفت بیشتر مطالعه کنید این خودرو سازی نیست کار ایران خودروبه لحاظ استاندارد طراحی در فیس لیفت نمی تونه بررسی بشه چون خودروسازی تعریف علمی داره
یک خودرو در اوایل خودرو سازی که با بخار کار می کرده اصالت و فن آوری نسبت به زمان خودش بسیار بسیار بیشتر از خودروهای داخلی هست خواهش می کنم نگین خودرو ساز بگین سرهم بند سمبل کار بعد 50 سال سرهم بندی چقد ایرانی ها بیچاره اند که مجبورند با قیمت گزاف این تولیدات داخل بخرند
خطوط تولید این خودرو که همان خطوط تولید قبلی ایران خودرو است و تنها کار انجام شده تطبیق این خطوط است. ضمنا اگر مدیران فعلی ایران خودرو یکم از مراحل تکوین محصول مطلع بودند و زودتر سکان هدایت این شرکت رو بدست گرفته بودند تا حالا شش تا رونمائی برای مراحل مختلف گذاشته بودند. تغییراتی هم که دادند نسبت به رانای رونمائی شده هم که محصول رو زده کلا خراب کرده ...
به نظرمن موقعی بایدگفت خودروملی که واقعا ملی ملی باشد.یعنی باقیمت واقعی آن بدست هرایرانی برسد. وگارانتی بسیارباارزش که باداشتن هرمشکل درجاتعویض شود دلیلش هم اینه که درکشورمان تمامی قطعات ساخته می شود. این است خودرو ملی باتمام احترام گذاری شرکت به مردم .
خدای من انقدر تابلو هستن نکردن حد اقل پلت فرمشو عوض کنن که یه کم با 206 SD فرق بکنه , حتما میتونید با بنز و بی امW رقابت کنین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به خدا اين همون 206 sd.من نمي دونم اخه 206 اس دي خودش يه فيس ليفت ساختگي نا موفق بود...اين ديگه چي ميشه...!!!واقعا زور داره ادم وقتي خودروهاي وارداتي ميبينه با اون همه پيشرفت شركت سازنده اون وقت ما بايد پولمون رو بريزيمآشغالي.با تغيير يه چراغ و داشپورت خودروي جديد سوار بشيم.جالبه با نام و لوگوي جديد و پسوند ملي...
دوستان يه مقايسه بين سوناتا 2010 و2011 و آزرا 2011و2012 و كيا اپتيما2010-2012 و خيلي موارد ديگه بكنيد.اگه اونا ميشن خودرو اسم اين چيه.
حداقل اسمشو عوض نمي كردن ادم مي دونست چي سوار ميشه.دوستان حتي چين هم تو خودرو از ما زده بالاتر.محصولات جديد گريت وال يا چري رو يه نگاه بندازيد.حد اقل اگه كيفيت ندارن تنوع دارن.ما نه تنوع داريم نه كيفيت.خيلي بده كه ادم تا 30ميليون حق انتخاب نداره...
دستگيره هاي ايزي هندل و ال ايدي هاي چراغ جلو و روكشهاي صندلي چرمي و رينگهاي اسپورت الومينيومي پنج پري كه تو تبليغات روزهاي پيش فروش نشون مردم دادن و اونا رو اغفال عمومي كردن كجا رفت ويل للمطففين
نظر شما