ایسنا نوشت:

معاون وزير نفت در امور پتروشیمی اعلام كرد كه تنها طرح‌هایی در صنعت پتروشيمي مجوز سرمایه گذاری می گیرند که منحصر به زنجيره و تنوع در تولیدات را نیز مد نظر قرار داده باشند.

 عبدالحسین بیات با بیان لزوم تولید تمامی گرید های مورد نیاز جامعه از محصولات پتروشیمی، بر عدم امکان تولید خارج از زنجیره و رعایت تنوع تولید در این محصولات تاکید کرد.
بر همين اساس او براي سرمايه‌گذاران در صنعت پتروشيمي دو شرط گذاشت و گفت: برای همراه شدن با برنامه کشور، شرکت ملی صنایع پتروشیمی از این پس اجازه سرمایه گذاری را منحصرا در زنجیره خواهد داد و طرح هایی مجوز سرمایه گذاری می گیرند که تنوع در تولیدات را نیز مد نظر قرار داده باشند.
البته او حمایت کامل خود را از تولید کنندگان و سرمایه گذاران کشور جهت تکمیل زنجیره های صنعت پتروشیمی اعلام کرد.
بیات خاطرنشان کرد: رویکرد حاکمیتی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایجاب می کند تمام همت خود را بر حمایت از تولید کنندگان و سرمایه گذاران داخلی متمرکز کند چرا که اعتقاد داریم باید از تمام ظرفیتها و پتانسیلهای داخل کشور در تمام زمینه ها استفاده کرد.
وي با تاکید بر اهمیت حرکت به سوی تولید براساس ظرفیت اسمی مجتمع ها گفت: پس از تلاشهای فراوان، یک ساختار عرضه و تقاضا بر فروش محصولات پتروشیمی در بورس حاکم شد که بایستی براساس آن حرکت کرد.
مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران افزود: تامین به موقع، متناسب و متعادل محصولات پتروشیمی در بازار منجر خواهد شد تا عدالت نسبی در این حوزه برقرار شود و صنایع تکمیلی و پایین دستی پتروشیمی آسیب نبینند.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 221577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    1 0
    نه که خیلی هم از این سرمایه گذارهای داخلی حمایت می شه. صنعت مملکت رو با قوانین نا بجا دارن از بین می برند ، شرط و شروط هم تعیین می کنند.