ایسنا نوشت:

  طرح تشديد برخورد با بدحجابي و مانكن‌ها در اماکن فرهنگی عصر روز يكشنبه در حاشيه افتتاح جشنواره فيلم‌هاي ويديويي در ايوان شمس اجرا شد.
ماموران پليس پايتخت از چندي پيش در ادامه اجراي طرح امنيت محله محور و امنيت اجتماعي طرح تشديد برخورد با بدحجابي و مانكن‌ها در اماکن فرهنگی را به مرحله اجرا گذاشتند.
 مرحله اول اجراي اين طرح از كنسرت‌هاي برج ميلاد آغاز شد و ماموران پليس امنيت اخلاقي در مرحله بعدي روز يكشنبه به محل افتتاح جشنواره فيلم‌هاي ويديويي در ايوان شمس مراجعه و ضمن برخورد با افراد بدحجاب از ورود آنها جلوگیری كردند.از سوی دیگر برابر اعلام پلیس پایتخت اجرای این طرح در روزهای آتی در سایر اماکن هنری تهران نیز ادامه دارد.
 سردار اسماعیل احمدي‌مقدم، فرمانده ناجا در این خصوص گفت: « آنچه به نيروي انتظامي بر مي‌گردد اين است كه ديده مي‌شود در جشنواره‌ها و برخي مراسم‌ رسمي ضوابط رعايت نمي‌شود و اين عدم رعايت ضوابط امري عادي شده است.»
 وی با بيان اينكه « نيروي انتظامي موظف به اجراي قانون است» تاکید کرد: « اينكه نمايشگاه‌ها و جاهاي ديگر به اين دليل كه نيروي انتظامي تذكر نداده و مسئولان آنها نيز نسبت به عدم‌ رعايت ضوابط تذكر نداده‌اند، اين رسميت پيدا كرده است؛ اما نبايد ناهنجاري‌ها را عادي‌سازي كنيم.»
 چندي پيش نیز برخي از غرفه‌هاي نمايشگاه مواد غذايي به دليل «بدحجابي غرفه‌داران» آن تعطیل و برخي فروشندگان دستگیر شدند.
 پليس پايتخت از چند هفته گذشته تا کنون طرح‌های تشدید برخورد با بدحجابی و بدپوششی را در میادین، مراکز خرید و پارک‌ها، اماکن تفریحی، كوهستان‌ها، نمایشگاه‌ها و كنسرت‌ها و در مورد رانندگان و سرنشینان بدحجاب در بزرگراه‌ها و معابر درون‌شهری اجرا كرده است. برخورد با «سگ گردانی» و «ایجاد آلودگی صوتی» نيز در پي طرحهاي قبلي همچنان ادامه دارد.
 بر اساس اعلام پليس پايتخت طي روزهاي آتي نیز « مراحل ديگري از طرح تشديد برخورد با بدحجابي در تهران» به مرحله اجرا گذاشته مي‌شود.
 سردار احمدرضا رادان، جانشين فرمانده نيروي انتظامي نيز پيشتر با بيان اينكه « پليس با موضوع بدپوششي برخورد مي‌كند» با برشمردن «مصاديق بدحجابي» گفته بود كه «لباس تنگ و چسبان، روسري كه از دو سوي آن موي سر مشخص باشد، مانتوي بالاي زانو و شلوار تنگ» از مصاديق بدپوششي هستند.
 سردار احمد روزبهاني، رييس پليس امنيت اخلاقي ناجا نيز چندی قبل با بيان اين‌كه « شرع ميزان حجاب را مشخص كرده است» گفته بود: « ما با كساني كه آرايش مو و صورتشان خلاف عرف و شرع جامعه است و افرادي كه مانكن‌گونه هستند و به مكتب، ارزش‌ها و انقلاب به نوعي دانسته يا نادانسته دهن‌كجي مي‌كنند برخورد مي‌كنيم و ضمن انتقال آنان به مقر پليس با خانواده آنان تماس گرفته و از آنان مي‌خواهيم كه لباس مناسبي براي آنان بياورند.»
 وي با بيان اينكه « پليس از اين افراد تعهد مي‌گيرد» تاكيد كرده بود كه « اگر اين افراد مجددا اقدام به تكرار رفتارهاي ناهنجار خود كنند براي برخورد قضايي به مقام قضايي معرفي مي‌شوند.»
4545
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 221624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • koorosh FR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    خوبه نیروی انتظامی که نگران ظاهر و دین مردمه نگران بدبختیایه دیگه مثل گرونی ، اجاره خونه ، شهریه و ..... 10000000000000000000000 چیز دیگه هم باشه
    • بدون نام TR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
      من فکر میکنم مسائلی که نام بردید به نیروی انتظامی ربطی ندارد، همانطور که پوشش مردم به نیروی انتظامی ربطی ندارد. در بهتربن شرایط فقط سکولار بودن این افراد را مخفی می کنه.
    • ترکمن یگد IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
      76 7
      راس گفتی کورش جان....
  • بدون نام IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    اگر می خواهید با بدحجابی مبارزه کنید اول از بازیگران سینما شروع کنید که الگو هستند.
  • بدون نام IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    اگه میشه نیروی انتظامی به برج سفید پاسداران هم سری بزنه
  • بدون نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    شما اگر عدالت را اجرا كنيد مردم خودشان به دين رو مي اورند.
  • mohd IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    به نظر بنده بدحجابی و بی بندو باری در این زمینه به عوامل ذیل مربوط میشه: 1. تقلید و الگو برداری از برخی از عوامل سرشناس در زمینه های مختلف داخلی نه خارجی 2. عدم آموزش صحیح در زمینه حجاب 3. جلوگیری از بدحجابی از طریق عوامل تنش زا که خود وسواس و لجاجت بوجود می آورد 4. ایجاد فشار روحی مردم از طریق عوامل مختلف از جمله اقتصادی ، فرهنگی ، تفریحی و ... . . . .
  • علی IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    83 17
    دایی جون اقتصادو درست کن من قول میدم همه با حجاب بشن
  • بدون نام IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    100 2
    از همین دست برخورد شدید و موثر با نا امنی ها مانند کیف قاپی و ... که آرامش روانی جامعه را به هم زده نیز داشته باشید. نیروهای خود را در این مکانها مستقر نکنید تا خیابان ها برای دزدان امن باشد
  • بدون نام IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    100 6
    بهتر قبل از مبارزه با بدحجابی با معتادین و مواد فروشها برخورد بشه تا این بلای خانمان سوز دست از سر جوانهای مملکتمون برداره ..........
  • نادر IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    116 4
    کاشکی این پشته کار را در مورد اختلاس 3000 میلیاردی داشت . پلیس اصله کاری را نمی بیند که حق 70 میلیون نفر را ضایه کرده ولی 2 تار مو را بزگترین گناه می داند
  • بدون نام IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    3 87
    برخورد سلبی لازمه البته باید به همراه فرهنگ سازی باشه تا کسانی که رعایت نمی کنند از روی نادانی نباشد بلکه قصد عدم رعایت ضوابط را داشته باشند دقیقا مثل همون اقداماتی که در مورد قوانین رانندگی انجام شد فرهنگ سازی در کنار جریمه
  • محمد IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    6 104
    سلام بالاخره بایذ از یه چایی شروع کرد خدا همه رو به راه راست هدایت کنه مخصوصا منو
  • بدون نام IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    68 4
    در کامنتهای گزارش بر خورد با بدحجابی.افراد باحجاب و خاستار حجابی بودند که نوشته بودند فکر میکنن این برخورد ها باعث لج کردن بد حجابها و بد کردن اوضاع میشه.حالا تصور من اینه که برعکس شده هر چند این خبر ها رو پوشش میدن و مردن اظهار ناراحتی میکنن و خاستار توقف این نوع برخوردها هستند نیروی انتظامی لج میکنه و بیشترش میکنه!
  • موسوی IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    95 2
    نیروی محترم انتظامی لطفا توضیحاتی در زمینه ارتقا سطح امنیت جامعه ، کاهش اعتیاد کاهش دزدی و جنایت . کاهش زورگیری ها کاهش تصادفات و بسیار موارد دیگر که ابتدایی ترین وظایف پلیس در جامعه ما و دیگر جوامع جهان است را منتشر کند متشکر می شویم .همه اینها رها شده لباس و موی 4 تا جوون شده وظیفه خطیر نیروی انتظامی
  • بدون نام IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    59 4
    اخه این جشنواره رفتن داره که ادم را بگیرن ببرن .من سالها است که نه خودم و نه بچه هام را نمیگذارم که پا به این جاها بگذارند ادم بشین تو خونه راحت تره .میره پارک یک جور میریم سینما یک جور .رستوران . کوه و اسکی هم که پول نداریم بریم
  • بدون نام IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    100 2
    پلیس برو خاوری را دستگیر کن بیار
  • بدون نام IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    47 0
    كاش يه پولي گير ما بياد، يه ...
  • علی IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    71 2
    به عنوان عضو کوچکی از جامعه پژوهشگران کشور می گویم؛ با زور نمی شه افراد رو وادار به سلیقه ای کرد که شما قبول دارید. بزارید مردم زندگیشون رو بکنند. شما به وظایف ذاتی خودتون باید عمل کنید و اون همانا حفظ امنیت حریم خصوصی و عمومی افراد، حفظ حرمت ایرانی و بودن در کنار ملت ایران است. برخی از عملکرد هاتون جنبه مثبت داره البته. نه اینکه کلا منفی باشه نظرم ولی عملکرد منفی شما این روز ها به جنبه مثبت شما می چربه از نظر من. آدم وقتی نیروی انتظامی رو می بینیه حقیقتا احساس امنیت نمی کنه. نمی دونم چرا. شاید چون فکر می کنه قراره توسط شما دستگیر بشه. بالاخره اینقدر جرم وجود داره که مامورین شما بتونن به یه چیزی گیر بدن. از سی دی توی ماشین تا تیپ و قیافه و این حرفا.
  • آشنا IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    56 18
    ای کاش این طرح درست اجرا می شد من خودم دیدم مامورینی که برای این کار بکار گرفته شده تعدادی گروهبان که سواد هم ندارند و بعضا سیکل هستند و ادبیات صحبت نیز بلد نیستند بکار گیری می شوند