یک ماه پس از منع فروش کراوات، جانشین فرمانده نیروی انتظامی از اولتیماتوم به بیمارستان ها برای جمع آوری کراوات پرسنل خبر داده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ سردار احمدرضا رادان، در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی 197 در پاسخ به سئوالی مبنی بر استفاده برخی از کارمندان سازمان‌ها و بیمارستان‌های خصوصی از کراوات و آرایش‌های غلیظ گفت: رسما اعلام می‌کنم که پلیس حتما با بخشی از سازمان یا بیمارستان خصوصی که از آرایش و کراوات به صورت سازمان یافته استفاده می‌کند، برخورد می‌کند.

او استفاده از کراوات را ترویج نمادغرب دانست و گفت: اگرچه پیش از این نیز به صورت مکتوب اعلام کرده‌ایم اما بار دیگر و همین‌جا به روسای بیمارستان‌ها اعلام می‌کنم که آن بخشی که به صورت سازمان یافته افراد از آرایش غلیظ یا کراوات استفاده می‌کنند، برخورد خواهد شد.

رادان گفت: گاها برخی از کارمندان مجبور به استفاده از کراوات در آن سازمان یا بیمارستان می‌شوند، اگر این افراد از زدن کراوات اجتناب کنند یا از دریافت حقوق یا استخدام بهره‌مند نمی‌شوند.

روز گذشته رادان در یک برنامه تلویزیونی دراین باره چنین گفت: "بررسی‌ها نشان داده که برخی شرکت‌ها با دادن حقوق کم و استعمارگونه که نه با قانون انصاف، عدل و کار متناسب است دختران را به کار می‌گیرند به گونه‌ای که افراد احساس کنند که شغلی دارند و در کنار آن آمده‌اند گفته‌اند مبلغی برای آرایش و فلان لباس به شما داده می‌شود به گونه‌ای که اگر شما آرایش کنید یا فلان لباس را بپوشید مبلغی به حقوقتان اضافه می‌شود و ما اجازه نمی‌دهد با دختران و زنان به مانند کالا رفتار شود."

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اما اکنون به روسای بیمارستان ها چنین هشدار داده است: "روسای بیمارستان‌ها و سازمان‌ها چند روزی فرصت دارند تا نسبت به جمع‌آوری این پدیده اقدام کنند. در برخی از سازمان‌ها آرایش جزو ابلاغات مسئولان است، برای بیمارستان‌ها نظام ارزشیابی وجود دارد، چطور می‌شود مسئولان در این نظام ارزشیابی به همه چیز توجه کنند به غیر از این موضوعات اساسی؟"

او همچنین درباره تمایل برخی افراد به استفاده از کراوات هم گفت: "گاها نیز دیده شده که خود فرد مایل به استفاده از کراوات است، که این سازمانی نیست و انشاءالله خود فرد کلاه خود را قاضی کند که استفاده از این نمادغربی خوب یا بد است."

 

اعلام مجدد مصادیق بدپوششی

سردار رادان همچنین دوباره مصادیق بدحجابی و برخورد پلیس با آنها را تشریح کرد و گفت: در خصوص بانوان مصادیقی که از نظر نیروی انتظامی بدپوششی محسوب می‌شود،‌ پوشیدن مانتوهای تنگ و چسبان، مانتوهای کوتاه که از نظر ما در صورت تنگ نبودن تا روی زانو مناسب است، لباس و مانتوهای آستین کوتاه و همچنین شال و روسری که موی سر از دو طرف آن پیدا باشد، است.

او همچنین گفت: متاسفانه برخی افراد از موضوع شال و روسری این گونه تعبیر می‌کنند که اگر از یک طرف موی آنها بیرون باشد اشکالی ندارد که این به منزله رفع مصادیق ما نیست. ماموران به افراد بدپوشش تذکر می‌دهند و اگر اصلاحی در محل صورت نگیرد این افراد به پلیس امنیت معرفی و برای آنها سابقه انتظامی در نظر گرفته می‌شود.

 

سیستم صوتی خودروهای آلوده کننده صوتی جمع می شود

جانشین فرمانده نیروی انتظامی درباره برخورد با مزاحمین خیابانی نیز گفت: در خصوص خودرو دو موضوع مطرح است، نخست بحث آلودگی صوتی که برخی خودروها با نصب تجهیزاتی مانند ساب برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کنند که این خودروها ضمن برخورد قضائی تجهیزات صوتی آنها نیز جمع‌آوری می‌شود، بحث دیگر که یکی از دغدغه‌های بانوان می‌باشد موضوع مزاحمین نوامیس در شهر است. پلیس نباید اجازه دهد این موضوع برای بانوان ایجاد شود. به همکاران خود در نیروی انتظامی تهران بزرگ ابلاغ می‌کنم که با مزاحمین خیابانی به شدت برخورد کرده تا این نگرانی در مردم مرتفع شود.

 

پاسخ به انتقادات در مورد نحوه برخود ماموران

جانشین فرمانده ناجا در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر نحوه برخورد ماموران گشت امنیت اخلاقی با بدپوششان، گفت: اگر همکاران ما در هنگام اجرای طرح می‌گویند که دستور داریم، بله ماموران ما خودسر کاری را انجام نمی‌دهند.

او گفت: ماموران ما باید افرادی را که دستگیر می‌شوند بر اساس مجوزی که در اختیار دارند به واسطه تعیین سابقه انتظامی به پایگاه منتقل کنند.

رادان در مورد ایجاد سابقه انتظامی برای بدپوششان گفت: منظور مدرکی مبنی بر نوع پوشش فرد دستگیر شده است. بنابراین هر فردی احساس می‌کند نوع پوشش جزء مصادیق بدحجابی نبوده است و بی‌جا دستگیر شده، اعلام کند و من قول می‌دهم این مسئله را پیگیری و اگر واقعا جزء مصادیق نبود، ضمن عذرخواهی و دلجویی از این فرد با پرسنل برخورد می‌کنیم.

به گفته او افراد می‌توانند انتقادات خود را از طریق مرکز نظارت همگانی ناجا به شماره تلفن 197 اعلام کنند.

 

پلیس کوتاه نمی آید

جانشین فرمانده نیروی انتظامی، همچنین از ادامه طرح امنیت اخلاقی و برخورد با بدپوششی و بدحجابی خبر داد و گفت: نیروی انتظامی علیرغم همه ناملایماتی که در اجرای این طرح با آن مواجه شد به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آید و به طور جدی با بدپوششی، مزاحمین نوامیس، اراذل و اوباش، مواد فروشان خرد و نصب دیش‌های ماهواره برخورد می‌کند. در شهرهای شمالی کشور نیز یک بخش به این طرح اضافه شده است که در این شهرها طرح سالم سازی دریا اجرا خواهد شد. اجازه نمی‌دهیم شمال کشور حیاط خلوت بعضی افراد برای ناهنجاری‌ها شود.

رادان گفت: از رسانه‌ها درخواست داریم وظایف طرح حجاب و عفاف را مورد توجه قرار دهند، اگر تمام 26 دستگاه متولی در این طرح‌ پای کار می‌آمدند موضوع خیلی زودتر جمع می‌شد اما با این وجود ما همچنان به وظایف خود ادامه می‌دهیم و معطل آنها نخواهیم ماند.

4747 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 223147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =