فریدون جیرانی و تیم سازنده برنامه «هفت» طی نامه‌ای به علی دارابی معاونت سیمای جمهوری اسلامی ایران خواستار آن شدند که سری جدید برنامه «هفت» با نام دیگری روی آنتن برود.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

 

معاونت محترم سیمای جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکتر دارابی
با سلام و احترام
شش هفته از وداع تیم سازنده هفت می گذرد و در جمعه ای که دیگر هفت نیست از جنابعالی خواهشی کوچک داریم و با توجه به حرفه ای بودن جنابعالی در عرصه مدیریت امیدواریم آن را بپذیرید.
همانطور که در جریان هستید هفت از شروع تا پایان در این دوسال اندی با هدایت و حمایت مدیران و زحمات جمعی کوچک و جوان شکل گرفت و حال که این گروه کنار رفته و تیمی تازه نفس جایگزین شده تا برنامه ای سینمایی با حال و هوا و محتوایی متفاوت روی آنتن بفرستند شاید دور از انصاف و اصول حرفه ای  باشد، که دوستان با همان نام و لو گو به عنوان سری جدید هفت برنامه خود را راهی آنتن کنند و حقوق معنوی گروه قبلی نادیده گرفته شود.
لذا از جنابعالی به عنوان مدیری با تدبیر خواهشمندیم تا به پاس زحمات جمع کوچک هفت بگذارید این جمع زحمتشان با همین نام در تاریخ تلویزیون ثبت شده و گروه جدید نیز برنامه ای با نامی جدید راهی آنتن کنند.
پیشاپیش برای برنامه جدید سینمایی شبکه سه سیما آرزوی موفقیت کرده و از جنابعالی کمال تشکر را داریم.
  یاحق
 فریدون جیرانی و تیم سازنده «هفت»

5719

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 222490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    35 2
    راست میگه .. چر ا ما در ایران شکاایت از حقوق معنوی نداریم.. مثلا ممکنه یکی یه برنامه ورزشی بسازه اسمشو بذاره 90
  • kaveh IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    29 2
    بعید میدونم رسانه ملی!!!! چنین درخواستی رو اجابت کنه و به حق مالکیت معنوی آقای جیرانی احترام بگذاره ولی امیدوارم که چنین بشه. اگه مسئولین فرهنگی رعایت حق کپی رایت واقعا دغدغه شونه باید ابتدا از نهاد های خودشون بخوان که این قانون رو رعایت کنن
  • بدون نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    12 0
    اسمشو بزارین 6-13
  • بدون نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    19 2
    عمو فریدون نام هفت در ذهن و قلب مردم همیشه با نام شما گره خورده.
  • بدون نام IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    13 2
    درود بر شرفت. همین. یه زمان ازت خوشم نمیاد ولی حالا عاشقتم.
  • هشت IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    15 2
    کمترین لطفی که باید در حقشون بشه
  • فریده US ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    16 1
    منصفانه اس کاملا
  • بدون نام IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    5 20
    به نظر من برنامه هفت به جهت عدم برقراری ارتباط دلی با مخاطب اثر ماندگاری نشد شاید در گروه جدید این اتفاق افتاد که البته بعید به نظر میاد.
  • بدون نام IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    19 1
    به شدت حمایت کنیم باید از این خواسته آقای جیرانی. به خدا هر جای دنیا بود میتونستن شکایت کنن به دادگاه. اصلا مالکیت معنوی و برند و حق اختراع در اینجا مفهومی نداره.
  • احمد IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
    12 0
    وقتی گروه جدید از نظر فکری با گروه قبلی متفاوت باشد. پس در ظاهر نیز باید متفاوت باشد .
  • احترام سادات هفتی IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
    2 14
    جناب اقای رویانیان خواهشمند است به حقوق معنوی ما احترام گذاشته نسبت به تغییر نام پرسپولیس اقدام فرمایید.با احترام:علی پروین.محمد مایلی کهن.حمید استیلی.علی دایی جناب اقای وزیر ارشادخواهشمند است به حقوق معنوی ما احترام گذاشته نسبت به تغییر نام مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اقدام فرمایید.با احترام :محمدآفریده.هادی آفریده.مسعودبخشی.بایرام فضلی جناب اقای سر الکس فرگوسن خواهشمند است به حقوق معنوی ما احترام گذاشته نسبت به تغییر نام منچستریونایتد اقدام فرمایید.با احترام:اریک کانتونا .دیوید بکهام جناب اقای جیرانی خواهشمند است به حقوق معنوی من احترام گذاشته نسبت به تغییر نام فیلم پارک وی اقدام فرمایید.با احترام:بیتا فرهی
  • بدون نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
    7 0
    راست میگه دیگه ما که عادت داریم از این کارا بکنیم با شبکه های ماهواره ای< دیگه برنامه ایرانی دیگه چرا
  • سلام IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    4 0
    کاش که نمی رفتند ایشون
  • رزا بداغی IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    10 1
    هفت داستانی دارد!! داستانی که بعضی ها فهمیدند و باقی هم همچون مسائل دیگر نفهمیدند!!! فریدون جیرانی و برنامه هفت را به خاطر دارید؟برنامه ای که در حوزه سینما ،فعالیت خود را از خرداد 89 آغاز کرد و از همان آغازین فعالیت ، حرفها و حدیث ها و بحث های بودار درباره این برنامه نمود پیدا کرد. نحوه اجرا و قضاوت های پی در پی جیرانی ، نقدهای یکسویه فراستی شعله های خشم منتقدین برنامه را زیاد کرد. تا بدان جا که قرار شد این بار برنامه هفت در جایگاه متهم قرار گیرد و توسط اصحاب فکر و رسانه( به شکل مناظره) حلاجی و تفهمیم اتهام گردد!! اما انگار صدا و سیما دیگر کششی برای مناظره های چالشی و جنجالی ندارد و به همین دلیل مهندس ضرغامی برای تمام کردن این قائله ، پایان برنامه هفت را اعلام کرد! هفت جیرانی به خط پایان