۰ نفر
۴ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۵

نگاهی به "سقای آب و ادب" نوشته استاد سید مهدی شجاعی، اثری متفاوت در معرفی زندگی حضرت ابوالفضل العباس( درود خدا بر او باد)

"ابوالفضل زرويي نصرآباد" نویسنده و شاعر کشورمان درباره این اثر می گوید:
" بر نويسندگان مجموعه‌هاي ديني و مذهبي جفا وارد مي‌شود. غالبا اگر نويسنده‌اي به سراغ نوشتن كتاب‌هاي مذهبي مي‌رود و توفيقي پيدا مي‌كند، اين مسأله به مسائل ديگري منتسب مي‌شود؛ نه به خود نويسنده.
شجاعي با كتاب سقای "آب و ادب" به نوعي احياگر ادبيات آييني است. احساس مي‌كنم جدا از آن آبشخور معرفتي كه در ايشان وجود دارد، مسأله مهم در تعريف اين كتاب، تلاش و كوششي است كه نبايد آن را بر حسب اتفاق گذاشت.
يكي از دلايل وازده شدن ادبيات ديني ما، كم بها دادن به تمامي جوانب آن بوده است. كاري كه انتشارات نيستان در كتاب شجاعي انجام داده، ويراستاري خوب آن است. بدون غلط درآوردن كتاب‌هاي ديني واقعا تحسين‌برانگيز است.
مباحث و تحليل‌ها در اين كتاب روزآمد است و مي‌توان گفت، فصل «عباس فرشتگان» در اين كتاب بي‌نظير است و نگاه ما را به بسياري از مقوله‌ها تغيير مي‌دهد.
مكاشفات نويسنده حاصل تلاش اوست. امر به معروف و نهي از منكر، امر حكومتي نيست و از جانب مردم است. روزآمد بودن پيام عاشورا در اين كتاب اشاره‌ي درستي است. مخاطبان بايد نگاه رندانه، انتقادآميز و روزآمد شجاعي را در اين كتاب مورد غفلت قرار ندهند.
اين كتاب سرشار از سجع است. نثر مسجع در كاري مثل رمان با توجه به شكل دراماتيك و محدوديت‌هايي كه در رمان وجود دارد، بسيار سخت است؛ اما با اين‌ دشواري كه نثر را مكلف مي‌كند، به زيبايي كار شجاعي صدچندان افزوده شده است. شجاعي در اين كتاب به صورت موزون از افعال استفاده كرده و در واقع، نثر او شعرگونه و زيباست. باید بگویم این کتاب بهترین اثری است که می توانید با آن شخصیت بی نظیر حضرت ابوالفضل العباس(عليه‎السلام) را بشناسید."

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 222860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    1 0
    چرا زرويي اينقدر پير شده؟!!!