سید مهدی شجاعی در گفت وگو با شماره 94 ماهنامه خیمه ناگفته هایی را از کتاب کشتی پهلو گرفته بیان کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، شجاعی در بخشی از این گفت وگو گفته است: «کشتی پهلو گرفته» در سال‌های اولش خیلی مظلومیت کشید. اینگونه نبود که‌‌ همان موقع استقبال شده باشد. سال 60 بود یا 61. اما گاهی مظلومیت برای آدم خیلی خوب است چون بعد از آن خدا آنقدر مواهبش را زیاد می‌کند که انسان دوست دارد در مظلومیت باشد. در آن زمان من سردبیر مجله رشد بودم و این کتاب را سازمان پژوهش چاپ کرد و آقایی که در آن زمان مسئول بود و الان هم از شخصیت‌های مسئول مملکت است، گفت به هیچ وجه نباید این کتاب به اسم آموزش و پرورش بیرون بیاید چون مواردی در آن هست که ممکن است مشکل ایجاد کند و وحدت شیعه و سنی از بین برود و کتاب که با آرم اموزش و پرورش بود برگشت خورد و...
نویسنده کتاب «کمی دیرتر» در بخش دیگری از این گفت و گوی بلند اشاره کرده: اسم این کتاب قبلا «آقا نیا» بود. دوستان به ما گفتند این بد است و گذاشتیم «لااقل کمی دیر‌تر بیا». بعد هم مجددا ایراد گرفتند و شد «کمی دیر‌تر». یکی از دوستان می‌گفت این نویسنده‌‌ همان کسی است که چند سال پیش می‌گفت خدا کند که بیایی و الان می‌گوید نیا.
در این پرونده یادداشت‌هایی از صادق کرمیار، محسن چینی فروشان و زهرا زواریان درباره آثار سید مهدی شجاعی منتشر شده و نامه نگاری زهرا زواریان و شجاعی در سال 1368 هم برای اولین بار در مجله خیمه به چاپ رسیده است.

دیدار امام موسی صدر و آیت الله خویی در خیمه
همچنین به تازگی سخنرانی از امام موسی صدر پیدا شده که در حسینیه عمادزاده اصفهان ایراد شده است. در این سخنرانی امام موسی صدر ناگفته‌هایی از سال‌های آغازین فعالیتش در لبنان را ارائه می‌کند که بسیار شنیدنی است. او در بخشی از این گفتار می‌گوید: «بنده سربازی هستم که در خط اول جبهه مشغولم. مطمئن باشید بیش از 5 یا 6 سال جان من در کفم بوده است. البته کار خیلی شده است و فداکاری هم خیلی انجام شده است. خطر هم خیلی بوده. یک صبح من بلند شدم و دیدم بالای رخت خوابم کسی آمده و کیف مرا برداشته با اسلحه. این طور اتفاق‌ها خیلی برای من افتاده است. ولی خداوند مرا حفظ کرده است و حفظ خواهد کرد.» این گفتار و عکس منتشر نشده‌ای از امام موسی صدر در کنار آیت الله خویی نیز در آخرین شماره خیمه چاپ شده است.
خیمه با مدیرمسئولی محمد رضا زائری منتشر می‌شود و در روزنامه‌های سراسر کشور موجود است. شماره 94 ماهنامه خیمه را می‌توان از کیوسک های مطبوعاتی سراسر کشور تهیه کرد.
62303/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 267338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =