تعدادی از مخاطبان خبرآنلاین، نسبت به جمع اوری زباله های در چند محله تهران، اعتراض کرده اند.

خواننده ای با نام "همسایه" در باره آلودگی محله و انباشته شدن زباله در محله زندگیش چنین نوشت:

"من ستارخان خیابون حبیب اللهی زندگی میکنم. کلا کوچه ها از خیابون خارک به پایین سطل زباله ندارن و کوچه و پیاده روها شده زباله دونی!!! واقعا افتضاحه! کوچه های قلی پور، کجور، کیهان، جعفریان صادق،.....اگه شهرداری منطقه لطف کنه!!! و اول و آخر کوچه سطل زباله بزرگ بذاره، مردم زباله ها و کیسه زباله های بو گندو که آب زباله ازش سرازیره را داخل سطل میریزن و چهره زشت محله بهتر میشه. لازم به ذکره چندتا به اصطلاح فضای سبز هم همونجا هست که فقط چندتا درخت تقریبا خشک شده داره و خیلی کثیفه، هیچ کسی هم بهشون رسیدگی نمیکنه. اگه اونجا ها رو هم فضای واقعا سبز ایجاد کنن زندگیمون اونجا از این رو به اون رو میشه. خبرآنلاین لطفا به گوش مسئولینش برسون یا راهنمایی کن که چیکار کنیم که این مشکل بهداشتی فرهنگی حل بشه؟"

محسن عبدالهی، مدیر خدمات شهری ناحیه پنج منطقه 2 شهرداری تهران با تایید این موضوع گفت: «شهرداری ها تمایل فراوانی به جمع آوری زباله ها از طریق مکانیزه دارند. از این رو شهرداری ناحیه پنج نیز در تمام نقاط شهر پسطل های زباله نصب کرده است. اما کوچه هایی که به آنها اشاره شد بسیار باریک هستند و امکان تررد ماشین الات مکانیزه جمع آوری زباله های در آنها نیست. با وجود این بارها در این مناطق سطل های جمع آوری زباله مکانیزه نصب کرده ایم. حتی کوشیده ایم با ماشین های کوچک تری که به اندازه نیسان هستند این زباله ها را از سطح شهر و کوچه های باریکی مانند خارک ، قلی پور، کجور، کیهان و... جمع آوری کنیم.»

وی افزود: «متاسفانه به نظر می رسد مردم این محلات با نصب آنها مخالف هستند، زیرا بارها پایه و سطل های زباله را کنده و با خودشان برده اند. زمان جمع آوری زباله از ساعت 9 تا 5 صبح است. تمام ماشین های جمع آوری زباله ما دراین ساعات درحال جمع آوری زباله ها هستند ولی متاسفانه ساکنین این محلات زباله هایشان را از ساعت 7 صبح به بعد بیرون منازلشان می گذارند.»

به گفته او از آنجایی که سطل جمع آوری مکانیزه دراین کوچه ها وجود ندارد. زباله های تا شب درکوچه می ماند و عامل تجمع موش و سوسک و بوی بد می شود: «متاسفانه اهالی این محلات با ما همکاری نمی کنند. این مشکلی است که شهرداری ناحیه 6 هم با آن روبرو است. همشهریان باید در نصب سطل های زباله با ما همکاری کنند.»
 

شهروندان خودشان مسئول مراقبت درختان هستند

عبدالهی درباره درختان خشک خیابان ها نیز گفت: «در حال حاضر مشغول جمع آوری و قطع درختان خشک از سطح شهر و کوچه ها هستیم. این کار زمان بر است. زیرا باید درختان مورد نظر از لیست خارج و نیز کامل از خاک بیرون کشیده شوند. قطع درختان خشک از محله طرشت آغاز شده و تا دو تا سه هفته دیگر خاتمه می یابد.»

عبدالهی ادامه داد:« متاسفانه همشهریان ما فکرمی کنند زمانی که شخصاً درختی را مقابل در منزلشان می کارند رسیدگی آن برعهده شهرداری است. اما شرکت های پیمانکاری که به کارمراقبت درختان می پردازند وظیفه دارند تا به درختانی که درخیابان های اصلی توسط شهرداری کاشته شده اند رسیدگی کنند. پس اگر همشهریان ما درختی را مقابل در منازلشان می کارند باید خودشان آنها را آبیاری و مراقبت کنند.»

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 223206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    2 6
    برای اینکه سطل ها کم هستند و همیشه آشغال دور و بر سطل زباله ریخته و به شهرداری هم می گویند اهمیت نمی دهدو تعداد مخزن های زباله را بیشتر نمی کند و مردم عصبانی می شن و سطل را آتش می زنند یا می شکنند