صادق زیباکلام از تألیف کتاب «تولد اسراییل» و انتظار مجوز ارشاد برای «الف مثل اصلاحات» خبر داد.<BR> <BR>

ایسنا نوشت: زیباکلام گفت، در کتاب  «تولد اسراییل» با نگاهی به منابع تاریخی از زمان حضرت ابراهیم (ع) تا حضرت مسیح (ع)، به مرور تاریخ قوم یهود و چگونگی شکل‌گیری اسراییل پرداخته است. او با بیان این‌که مدتی است که این کتاب را از طریق نشر روزنه برای دریافت مجوز نشر ارسال کرده‌ است، افزود: جلد نخست این اثر به این مقطع می‌پردازد و کتاب مقدمه‌‌ای طولانی دارد که فشرده‌ مجلد اول و دوم در آن ارائه می‌‌شود.

 

زیباکلام عنوان کرد: جلد دوم این اثر از قرن دوم میلادی تا سال 1948 را دربر می‌‌گیرد و با بررسی چگونگی مهاجرت یهودی‌ها به سرزمین فلسطین و همچنین مرور رویداد‌های تاریخی ـ سیاسی، سعی می‌کند به تبیین چگونگی شکل‌گیری اسراییل بپردازد.

این پژوهشگر همچنین گفت، کتاب «الف مثل اصلاحات» را در انتظار دریافت مجوز نشر دارد.

 

صادق زیباکلام متولد سال 1327 در شهر ری، دارای مدرک دکترای علوم سیاسی از دانشگاه برادفورد انگلستان و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران است. از جمله‌ آثار او به کتاب‌های «هاشمی بدون روتوش»، «گفتن یا نگفتن»، «مقدمه‌ای بر انقلاب اسلامی»، «سنت و مدرنیته»، «تحولات سیاسی و اجتماعی ایران»، «جامعه‌شناسی به زبان ساده»، «برخورد یا گفت‌وگوی میان تمدن‌ها»، «هاشمی رفسنجانی و دوم خرداد»، «عکس‌های یادگاری با جامعه‌ مدنی» و «ما چگونه ما شدیم؟» می‌توان اشاره کرد.

 

ساکنان تهران برای تهیه کتاب های صادق زیباکلام (در صورت موجود بودن در بازار نشر)، کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این آثار را تلفنی سفارش بدهند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 223517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =