«در آستانه شروع کسب و کار جدید هستید؟ کسب‌وکار قدیمی‌تان با مشکل مواجه شده و فکر می‌کنید لازم است تغییرات اساسی به وجود آورید؟ و...» این کتاب پاسخ‌های مناسبی برای توسعه و یا تقویت کسب و کار شما در اختیارتان قرار می​دهد.

به گزاریش خبرآنلاین، انتشارات سرآمد وابسته به سازمان مدیریت صنعتی کشور، کتاب «بازارپژوهی آسان» را منتشر کرد.  این کتاب را دکتر نسرین جزنی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و احمد کاوسی ترجمه و تالیف کرده‌اند. در این کتاب مباحث نوینی در زمینه بازارپژوهی آسان، با زبانی ساده، ارائه شده است و کتابی خودآموز برای پژوهشگران بازار است.


ناشر کتاب معتقد است: «اگر هم اکنون در حال ایجاد کسب‌ و کاری هستید یا سعی می‌کنید کسب ‌و کار کوچک خود را گسترش دهید، این کتاب راهنمای عملی برای تحقیق در بازار است. همچنین اگر می‌خواهید از مشاوره یک متخصص برای اجرای یک بازارپژوهی کامل بهره‌مند شوید، با در اختیار داشتن این کتاب می‌توانید این کار را عملی سازید.»


این کتاب 14 فصل دارد که با بیانی ساده، ضمن معرفی روش‌ها و تکنیک‌های مناسب، راه‌های دستیابی به پاسخ برای پرسش‌های متداول بازارپژوهی را برای خوانندگان تشریح می‌کند و فرایند پیشرفت یک کسب ‌و کار جوان را از مرحله جمع‌آوری داده‌ها، تحلیل آنها و ایجاد راهبرد ارائه می‌کند. همچنین در ادامه، با ارائه مجموعه‌ای از کاربرگ‌ها و توضیحات، مخاطب را به‌طور عملی و گام به گام راهنمایی می‌کند.


مخاطبان این کتاب، کلیه سرمایه‌گذاران و کارآفرینانی هستند که تمایل دارند پیش از برنامه‌ریزی برای کسب‌ و ‌کارشان به تحقیق در بازار یا بازارپژوهی بپردازند تا در آینده کسب‌ و کار موفقی داشته باشند.

 

پشت جلد کتاب توضیح داده شده که «در آغاز هر کسب و کار جدید، یکی از مهمترین کارها، تجزیه و تحلیل دقیق بازار است که پایه اصلی بازار یابی محسوب می شود. تحقیق در بازار یا بازار پژوهی برای موفقیت در کسب و کاری، اساسی و حیاتی است.

کارآفرین یا سرمایه گذار باید بداند «آیا مشتری برای محصول من وجود دارد؟ آیا تقاضایی برای این محصول در بازار هست؟ محصول را با چه قیمتی باید عرضه کرد؟ رقبای من چه کسانی هستند؟ آینده کسب و کار من چگونه است؟ مشتری چگونه محصول مرا به محصول رقبا ترجیح می دهد؟ و...»

 

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

«در آستانه شروع کسب و کار جدید هستید؟ کسب‌وکار قدیمی‌تان با مشکل مواجه شده و فکر می‌کنید لازم است تغییرات اساسی به وجود آورید؟ شاید هم از حضور رقبای تازه کمی هراس دارید و دوست دارید جایگاه فعلی خودتان را حفظ کنید. هر کدام از شرایط بالا را که داشته باشید کلید اصلی، بازارپژوهی است.

حتما تابحال از خودتان پرسیده اید که آیا محصولی که ارائه می‌کنم موفق عمل خواهد کرد؟ چه کسانی حاضرند برای این محصول پول بپردازند یا مشتریان من چه کسانی هستند؟ با چه تغییراتی می‌توانم محصول خود را برای مشتریان مناسب‌تر کنم. شاید بخواهید کسب‌و کارتان را گسترش دهید و شعبه دیگری را تاسیس کنید و بی‌تردید باید بدانید کدام محله، شهر یا کشور مناسب‌تر است؟

 

توسعه و تنوع محصول هم راه دیگری برای پیشرفت در عصر جدید است. مطمئن هستید که محصولی با نام تجاری مورد نظر شما در حال حاضر تولید نمی‌شود؟ چطور می‌توانید حق امتیاز این محصول را برای خودتان حفظ کنید؟ اینترنت هم ابزار جدیدی برای پاسخ به نیازهای شماست. فکر می‌کنید از میانGoogle,eBayوAltavista و هزاران سایت و موتور جستجو کدامیک مکان مطلوبی برای یافتن داده‌های بازارپژوهی و مطالعه بازار و محصولات است؟»

 

بر اساس این گزارش، کتاب بازارپژوهی آسان، برگردان کتاب Market Research Made Easyتالیف Don Doman برای همه این سئوالات پاسخی دارد که می‌تواند راهنمای شما در راهی که پیش رو دارید باشد.


کتاب با قیمت 5500 تومان منتشر شده است.

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب، کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این آثار را تلفنی سفارش بدهند.


6060
 

کد خبر 223636

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =