به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجانغربی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، محمدرضا اصغری با اعلام آغاز فصل برداشت توت در استان، اظهار داشت: پیشبینی میشود امسال بالغ بر ۲۰۰ تن توت از سطح ۲۸ هکتار از توتستانهای استان، بهویژه در شهرستانهای ارومیه و خوی، برداشت و روانه بازار شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجانغربی توت درختی علاوه بر جایگاه سنتی در سبد مصرفی خانوارها و مرغوبیت بالای ارقام تولیدی (بهویژه توت خوی)، فرصت مغتنمی برای توسعه گردشگری کشاورزی است؛ بهطوریکه همزمان با آغاز فصل برداشت در خردادماه، این باغها به مقصدی نشاطآور برای حضور خانوادهها و گردشگران تبدیل شدهاند.
اصغری در پایان خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی در راستای افزایش ارزش اقتصادی این محصول، برنامههایی برای توسعه باغات مدرن و بهبود فرآیند مدیریت تولید و فرآوری را در دستور کار دارد.
48








نظر شما