آغاز برداشت بیش از ۲۰۰ تن توت در استان آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از آغاز برداشت بیش از ۲۰۰ تن توت در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، محمدرضا اصغری با اعلام آغاز فصل برداشت توت در استان، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر ۲۰۰ تن توت از سطح ۲۸ هکتار از توتستان‌های استان، به‌ویژه در شهرستان‌های ارومیه و خوی، برداشت و روانه بازار شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی توت درختی علاوه بر جایگاه سنتی در سبد مصرفی خانوارها و مرغوبیت بالای ارقام تولیدی (به‌ویژه توت خوی)، فرصت مغتنمی برای توسعه گردشگری کشاورزی است؛ به‌طوری‌که همزمان با آغاز فصل برداشت در خردادماه، این باغ‌ها به مقصدی نشاط‌آور برای حضور خانواده‌ها و گردشگران تبدیل شده‌اند.

 اصغری در پایان خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی در راستای افزایش ارزش اقتصادی این محصول، برنامه‌هایی برای توسعه باغات مدرن و بهبود فرآیند مدیریت تولید و فرآوری را در دستور کار دارد.

48

کد مطلب 2238824

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =