۰ نفر
۱۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۳

فارس نوشت:

به نوشته واشنگتن پست یک مقام بلندپایه ناتو که خواست نامش فاش نشود از آماده بودن طرح‌های ناتو برای حمایت از ترکیه در صورت جنگ با سوریه خبر داد.
روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک مقام بلندپایه ناتو که خواسته است نامش فاش نشود نوشت که ترکیه در نشست اضطراری ناتو از متحدان خود در این پیمان درخواست تدابیر خاصی نکرده و تنها خواهان اخذ تضمین در زمینه حمایت ناتو از این کشور درصورت جنگ شده است.

این مقام ناتو در ادامه گفت که اما ناتو برای حمایت از ترکیه در صورت جنگ با سوریه طرح هایی دارد. وی اشاره ای به جزئیات این طرح ها نکرد.

واشنگتن پست در این گزارش تصریح کرد که جابجایی نیرو و تجهیزات نظامی توسط ترکیه به سوی نوار مرزی سوریه بعد از سرنگونی جنگنده نیروی هوایی ترکیه توسط سوریه و اعلام حمایت ناتو از ترکیه آغاز شده است.

مقام بلندپایه ناتو در ارزیابی این جابجایی ها نیز گفت که این اقدام در چارچوب تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت ترکیه صورت می گیرد و ناتو صرفا در جریان این جابجایی ها قرار داده می شود.

51261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 224264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
    9 3
    زمانی که اسرائیل به کشتی ترکیه حمله کرد ناتو کجا بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
      6 2
      ارتش ترکیه اینبار غیرتش اسیب دیده چون جنگندش توسط سوریه شکار شده واز خلبانها هم خبری نیست
  • مهدی IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    0 1
    با درود ترکیه پیشرفته کرده امروزه که جزء 10 اقتصاد برتر سال 2012 است با جنگ احتمالی با سوریه فدایی آمریکا در خاورمیانه و سوریه نیز فدایی روسیه بی پدر و مادر در خاورمیانه خواهند بود!!! ترکیه نقش عراق 30 سال پیش و سوریه نقش ایران 30 سال پیش را خواهد داشت!!!!! جنگ یعنی کشت و کشتار و خون و خونریزی که من بسیار متنفرم!!! به یاری خدا جنگی در خاورمیانه شعله ور نشود!!!!!!!!!!