مهر نوشت:

یک رسانه چاپ ترکیه از ادامه تنشها در شرق ترکیه و به آتش کشیدن 9 کامیون توسط اعضای حزب کارگران کردستان خبر داد.

به گزارش شینهوا، روزنامه "تودی زمان" ترکیه امروز جمعه اعلام کرد که اعضای حزب کارگران کردستان موسوم به "پ.ک.ک" شب گذشته 9 کامیون را در گذرگاهی در شرق ترکیه به آتش کشیدند.

این حادثه زمانی روی داد که اعضای پ.ک.ک چندین کامیون را در شرق ترکیه متوقف کرده و آن را به آتش کشیدند.

نیروهای دولتی ترکیه و آتش نشانان کمی پس از این اقدام اعضای حزب کارگران کردستان در محل حادثه حاضر شده و عملیات نظامی را برای بازداشت اعضای پ.ک.ک در منطقه آغاز کردند.

گروه پ.ک.ک از گروههای جدایی طلب در کردستان عراق است که آمریکا و سازمان ملل متحد، آن را در فهرست گروههای تروریستی خود قرار داده اند.

این گروه رویای "کردستان بزرگ" را در سر دارد و با وجود تمایل دولت ترکیه برای مذاکره با این گروه آنها همچنان در داخل خاک این کشور دست به اقدامات تروریستی می زنند.

این اقدام در حالی است که اخیرا لیلا زانا نماینده مستقل کردها در پارلمان ترکیه دردیدار با نخست وزیر این کشور خواستار مذاکره برای حل اختلافات طرفین گردید که البته این درخواست توسط بسیاری از گروهها با مخالفت مواجه شد.

26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    15 14
    چرا وقتی تو موضوعی اطلاع کافی ندارید از خودتون اطلاعات اشتباه می دید؟اولا این حزب تو کردستان عراق نیست و تو کردستان ترکیه ست...ثانیا پارسال پ ک ک 4 ماه(برای چندمین بار) آتش بس یک طرفه اعلام کرد تا آقایون پان ترک با اونا مذاکره کنن که معلوم شد چقد دولت اهل مذاکره ست!ثالثا من از شما می پرسم وقتی گروه حاکم (همچنین عقلیت حاکم) اصلا کرد رو بعنوان یک گروه اتنیکی،قومی یا ملی قبول نداشته باشن و تا چند سال قبل به 15-20 میلیون از جمعیت کردهای این کشور ترک کوهی می گفتن،مذاکره چه سودی داره با اینا؟یعنی بگن آقا بخدا ما کوهی نیستیم وکردیم؟همین لیلا زانا که اسمش رو یردید 10 سال به خاطر چی زندانی کشید؟چون تو مجلس سوگندنامش رو با زبان کردی خوند!همین یعنی 10سال زندان برای یک پارلمانتار...درمهد دموکراسی اسلامی
    • فارس ایرانی IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
      7 8
      درود به همه کردهای ایرانی تبار
    • ایرانی IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      1 3
      درود بر همه کسانی که برای آزادگی و خروج از یوق بردگی و نابرابری در همه جهان مبارزه می کنند
  • بهار IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    6 3
    من 40 سال تمام با کردها زندگی کردم اکثریت قریب به اتفاق کرد ها فوق العاده تعصبی هستند. به قول دانشمند برجسته آذربایجان.....اکراد قومی هستند که با یک جرگه آتش گرفته و با یک فوت خاموش میشوند دشمنان اسلام برای بر هم زدن نظم خاورمیانه بر روی آنها حساب ویژه ای باز کردن.
  • کرد همدانی NO ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    0 4
    نه اینکه بقیه تعصب ندارند. تازه نظر اون دانشمند آذربایجانی منو کشته. برو بهش بگو بره فعلا جمهوری اذربایجان رو جمع کنه که بزرکترین نوکر یهودی و اسراییله.
  • بدون نام IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    5 0
    آقای کرد همدانی فکر کنم تعصب زیاد کورت کرده