فارس نوشت:

محمد فراهانی آخرین نقاش قهوه‌خانه‌ای ایران، دوشنبه شب به حالت کما رفت و اکنون در آی.سی.یو بیمارستان بقیةالله بستری است.
 

ایران فراهانی دختر محمد فراهانی با اعلام این خبر گفت: «حال پدر اصلا خوب نیست. ‌دیشب حالش رو به وخامت گذاشت و حتی یک لحظه قلبش از تپش ایستاد ولی بلافاصله گروه احیاء او را به زندگی بازگرداندند و اکنون با استفاده از دستگاه نفس می‌کشد و در اتاق آی.سی. یو بستری شده است.»

 وی افزود: «دیشب بعد از آن که حالش بد شد،‌ اوژانسی او را به اتاق عمل بردند و شکمش را که بسیار بزرگ شده بود، در حالت کما عمل کردند اما اعلام کردند کاری برایش نمی‌توانند بکننند،‌ بنابراین او را در همان حالت به اتاق آی.سی.یو منتقل کردند.»

ایران فراهانی همچنین گفت:‌ «پزشکان اعلام کرده‌اند این تابلو خوبی برای این استاد نیست و راهی بجز دعا برای استاد نمانده است.»

وی همچنین گفت: «ما همچنان امیدواریم که پدر به زندگی بازگردد.

ایران فراهانی درباره حضور مسئولان وزارت ارشاد برای پیگیری امور بیمه و هزینه‌های درمانی این هنرمند هم گفت: «تاکنون کسی به این منظور سراغی از پدرم نگرفته، اما گفته‌اند قرار است امروز به دیدارش بیایند.»
 

محمد فراهانی متولد 1315 و از شاگردان حسین قوللرآقاسی و تنها بازمانده از نسل نقاشان قهوه‌خانه‌ای ایران است.
 

5858
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پدر IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    2 0
    خدا شفش دهد چه افسوس که بعداز ایشان سنت سنت سنت ناب ایران زمین فراموش می شود و ما جوانان با چشمانمان نزاره گر رفتن دانه دانه بزرگان علم و هنر این سرزمین پاک هستیم . خدایا چه باید بگویم چه؟
  • عراقي IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    0 0
    خبر جديد اينكه فراهاني به رحمت ايزدي پيوست. خداي او و همه هنرمندان اين سرزمين و به ويژه هنرمندان اراكي را بيامرزاد! قابل توجه مديران فرهنگي كشور است كه فراهاني بدون بيمه و حمايت از دنيا رفت و اكنون همسرش بايد چشم به دست ديگران داشته باشد! وا اسفا!