رادیو فردا نوشت:

ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز سه شنبه در بیانیه ای اظهارات محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی نژاد درباره کتاب «تلمود» یهودیان را به شدت محکوم کرده و آن را «ضدیهودی و نژاد پرستانه» خوانده است.
در بیانیه ای که از سوی دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده، آمده است: «ما به شدت اظهارات ضد یهودی و نژاد پرستانه محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس جمهوری ایران در روز 26 ژوئن در کنفرانس روز بین المللی مبارزه با مواد مخدر در تهران را محکوم می کنیم.»
 محمدرضا رحیمی روز ششم تیرماه در کنفرانس مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی در تهران گفته بود: «توسعه و گسترش مواد مخدر ریشه در آموزه‌های غلط کتاب تلمود مربوط به صهیونیست‌ها است که در این کتاب‌ها آموزش داده می‌شود که چگونه خون مردم را بمکند و چگونه غیر یهود را نابود کنند و چگونه یک جنین در بطن یک مادر یهود پرورش داده شود.»
معاون اول محمود احمدی نژاد در سخنرانی خود همچنین «صهیونیست‌ها» را «پشت همه ماجراهای مواد مخدر» قلمداد کرده و گفته بود: «جمهوری اسلامی ایران حاضر است هزینه این تحقیق را بپردازد تا همه کشورها بدانند که صهیونیسم عامل اصلی مواد مخدر در جهان است.»
/29217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
    10 1
    یهود گفته نه صهیونیست
  • بدون نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
    44 7
    چرا شما احترام گذاشتن به ملتها و ایینهای دیگه انقدر براتون سخته؟هر ملتی برای خودش یک سری مقدسات داره که ممکنه از نظر شما مسخره و نامعقول باشه ولی برای خودشون مهم و مقدسه همونطور که خیلی از ایینهای ما که برای خودمون اهمیت داره و مقدسه ممکنه برای سایر ملتها غیرمنطقی به نظر بیاد...چطور شما توقع دارید همه دنیا به باورها و ایینها و مذهب و کتاب اسمانی شما احترام بذارند ولی خودتون هر روز یک ملت و یک ایین رو به سخره میگیرید
  • بدون نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
    چه لزومی داره ما اینطور حرفها رو بزنیم تا در چنین شرایطی جامعه جهانی رو علیه خودمون تحریک کنیم؟
    • بدون نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
      35 67
      چه لزومی دارد آنها قرآن را آتش بزنند؟
    • بدون نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
      22 2
      اگر چه صهیونیزم لابی بزرگی در قدرتهای جهانی داره ولی اشاعه مواد مخدر ارتباطی با آموزه های این کتاب گرچه تحریف شده ندارد
    • امید DE ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
      21 1
      دوست گرامی چه مقایسه بی جایی بین آتش زدن قران و توهین معاون رییس جمهوری به کتاب مورد احترام یهودیان میکنید؟ آتش زدن قران توسط یک کشیش آمریکایی که در نه دارای مقام اجرایی است و نه سمتی در ارکان قدرت آمریکا دارد صورت گرفت که اوباما نیز چندین بار از او خواست دست به چنین کاری نزند هرچند که از نظر قانونی نتوانست با برخورد کند(به دلیل آزادی که قانون اساسی آمریکا برای چنین اقداماتی قایل شده حتی آتش زدن پرچم آمریکا نیز بر اساس قانون اساسی آمریکا مجاز است) ولی این عمل را تقبیح کرد ولی در ایران یک مقام رسمی یعنی دومین مقام اجرایی کشور چنین حرفی را زده است. در کجای دنیا کدام مقامی علنا به عقاید مذهبی دیگران توهین کرده ؟
  • مهدی-ک US ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
    ویکتوریا نولند و تمامی حقوق بگیران دولت آمریکا جیره خوار صهیونیسم هستند و اگر چنین عکس العملهایی انجام ندهند غیر طبیعی است.
  • بدون نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
    99 26
    همه مشکلات از جمله گرانی وبیکاری و بی برنامگی ها زیر سر یهود و این کتاب است.
  • بدون نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
    81 6
    کی قراره منافع ملی ملاک اظهار نظر ها یاشد؟؟؟ این همه هزینه سیاسی و اقتصادی برای چه???
    • بدون نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
      8 22
      هر چند رحیمی خيلي ایراد دارد و اصلاً ... ولی این اظهار نظر در برابر آتش زدن قران چیزی نیست که آنها شلوغ میکنند
    • امید DE ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
      16 0
      معاون رییس جمهوری امریکا قران آتش زده بود؟ اگر یک شهروند عادی و حتی یک روحانی غیر دولتی ایرانی این سخنان را میگفت مهم نبود. ولی وقتی یک مقام مسئول و دومین مقام اجرایی کشور این حرف ها را میزند جای دفاع ندارد. شما یک مقام بلندپایه در آمریکا یا کشورهای غربی پیدا کنید که به قران توهین کرده باشد!
    • سعید CA ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
      14 1
      آقا یا خانم محترم کدام مقام آمریکایی یا اسرائیلی قرآن را آتش زده؟ یک کشیش این کار را کرد که تمام مقامات آمریکا علیه آن موضوع گرفتند بخصوص رئیس جمهورش
  • مرتضی IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
    24 67
    چطور اونا این همه بر علیه اسلام تبلیغ میکنند ولی ما حق نداریم در مورد اونا حتی یه نظر بدهیم آمریکا تازه خودشون مسیحی هستن به اونا چه که از یهودیا دفاع میکنن !!!!
    • محمد IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
      31 3
      شما اگه تونستی یه مورد مثال بزن که یه مقام بلند پایه آمریکایی یا اروپایی بخواد به مقدسات توهین کرده باشه.
  • محمد IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
    2 13
    بهترین نوع سیاست خارجی سیاست تهاجمی که در دولت احمدی نژاد اجرا شد شما اگه به سیاست هر کشوری که تو دنیای امروز ابر قدرت حساب میشه توجه کنین اینجور سیاستی داره پس کشور ماهم باید همینطور باشه تا بتونیم تو این جنگل جهانی که قدرتهای زورگو درست کردن زندگی کنیم. و از طرفی چطور کشورهای دیگه بخصوص غربیها اجازه دارن به تمتم مقدسات ما تو تریبونهای رسمی و غیر رسمی توهین کنن ولی ما حق نداریم در مورد نیات شیطانی و چهره منافقانه اونا صحبت کنیم چه خوبه که ما بتونیم دست اونارو رو کنیم. خوشحالیم که همچین آدمایی تو دولت ما هستن که غرب با دو تا جمله به چاش فکری میکشن این موضوع برای غربیا هم هزینه داره مثله دروغ بودن داستان هولوکاست که احمدی نژاد با چند تا سوال دنیای غرب و صهیونیستارو منفعل کرد.
  • فرشته عقیلی نژاد IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
    7 2
    درتورات کتاب مقدس یهودیان بخش لاویان به صراحت گفته شده به همنوعت ستم نکن به حق اوتجاوز منما مزد مزدروز روزکار تا صبح پیش تو نماند کررادشنام نده سرراه کورمانع نگذار واز خداوندت ترس داشته باش درداوری بی عدالتی نکنیدوهمنوعت راباعدالت داوری نماازافراد قومت انتقام نگیر وبلاخراه اینکه بنظر من دخترمسلمان شاه کلید 5جلد کتاب مقدس یهودیان این است که همنوعت رامثل خودت دوست بدارکه به نظرمن تمامی این گفته ها درتورات شفاهی یهودیان که تلمود است اورده شده .باتشکرازشما فرشته عقیلی نژاد
  • e IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    2 6
    صهيونيست ها وحاميانشان به هيچ ديني وآئيني پايبندنيستند اينها يه مشت شيطان پرستند كه فقط بدنبال منافع وهواي نفس خودشان هستند اينها هيچ ملت وقومي رادرباطن خودقبول كه ندارند هيچ حتي براي تحقق خواسته هايشان حاضرند تمام دنياراهم نابود كنند .حتي دريك جاي دنيا نشده كه اينها حق رابه رقيب خودشان بدهند .