فارس نوشت:

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: 1+5 در مذاکرات با ایران راه اعتدال و عقل را پیش بگیرد. نه خودش را زحمت دهد و نه ما را اذیت و نه دنیا را با تحریم‌ها دچار خسارت کند.
آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب نماز جمعه همچنين با اشاره به نیمه شعبان و روز تجلیل از سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: دنیا هرچه بیشتر به جلو پیش می‌رود، مسئله اطلاعات و ضد جاسوسی اهمیت پیدا می‌کند. امیدواریم دست خدا بر سر نیروهای وزارت اطلاعات باشد تا در راه رضای خدا، پیشرفت و عزت کشور و از بین بردن فتنه‌ها و حرکت‌های جاسوسی بیش از پیش موفق باشند.
گزيده سخنان وي از اين قرار است:
·         اگر کسی پول داشت و با سرمایه‌گذاری در کشور و نجات از فقر کمک نکرد، اگر دستگاه اجرایی در سرمایه‌گذاری اشکال‌تراشی کرد و اگر مجلس قوانین دست و پا گیر را که کشور را از فقر نجات می‌دهد، عوض نکند، نمی توان گفت که ما منتظر امام زمان(عج) هستیم. مردم نیز اگر کالا را خوب تولید و عرضه و بهتر از جنس خارجی تولید نکنند، منتظر امام عصر(عج) نیستند.
·         {با اشاره به برخی اخبار در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها در خصوص روایت امام صادق(ع) درخصوص مرگ عبدالله و ظهور امام زمان(عج) و تطبیق آن به یکی از حکام کشورهای عربی} این اخبار ممکن است به اصل مهدویت لطمه بزند. این دلالت اشتباه است و نباید آنرا تطبیق داد. معلوم نیست که ظهور امسال است، سال دیگر است و یا 100 سال دیگر؛ بنابراین تطبیق این روایات اشتباه است.
·         حکومت عدل جهانی یک آرزو، امید و یا رجا نیست. ظهور و حکومت عدل جهانی موضوعی قطعی و حتمی و بر اساس استدلال‌های علمی است.  جامعه بشری در زمان ظهور به قدری گرفتار خواهد شد که خود به دنبال منجی خواهد رفت؛ در آخرالزمان جنگ‌ها را حکومت‌ها آغاز می‌کنند، ولی به دنبال راه نجاتی برای برون رفت از آن هستند. جنگ امام زمان(عج) با دولت‌هاست نه ملت‌ها، چرا که ملت‌ها در برابر او خضوع و خشوع می‌کنند.
·         پس از ظهور ایشان، حضرت عیسی(ع) درحالی که وضو گرفته است به زمین خواهد آمد و به امام زمان(عج) اقتدا خواهد کرد. دنیای مسیحی نیز به امام زمان(عج) اقتدا می‌کند و کاری به دولتها ندارند زیرا دولتها پوچ‌اند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =