دکتر علی لاریجانی، در هشتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با اشاره به موضوع همایش (هنر زمینه‌ساز)، گفت: برخی هنر را ابزار می‌دانند و گروهی دیگر، وسیله سرگرمی و بعضی نیز هنر را وسیله‌ای برای بیان حقیقت می‌دانند.

 

به گزارش خبرآنلاین رییس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر به آرای علمای اسلامی رجوع کنیم، می‌بینیم که نگاه منبسطی به حقیقت دارند؛ در این‌صورت هنر برای اینکه بخواهد متحمل بیان چنین حقایقی شود، نیاز به مولفه‌هاو شاخصه‌هایی دارد و باید بین صورت و راه سنخیت وجود داشته باشد.
وی به انتخاب قالب‌های مناسب هنری برای معرفی مضامین مهدوی اشاره و تصریح کرد: امروز در سلسله تکوینی عالم، حضرت مهدی‌(عج) سرپرستی همه ما را بر عهده دارد و در نامه‌ای که آن حضرت برای شیخ مفید نوشته‌اند حاوی نکات ارزنده‌ای است و درآن نامه‌«بر سرپرستی» تاکید دارند. لاریجانی ادامه داد: اگر بتوانیم مخاطب را متوجه کنیم که در هر لحظه، تحت سرپرستی امام عصر‌(عج) هستیم تاثیرات بالایی در زندگی فرد خواهد داشت.
وی با اشاره به تاکید روایات بر «جهاد» و «مجاهده» گفت: امام عصر‌(عج) بر ضد ستمگران قیام می‌کند، حال چنانچه هنر عنصر مجاهدت را به خوبی به مخاطب یادآور شود، شرایط تغییر خواهد کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی جریان وهابی را نیز لکه ننگی برای جهان اسلام دانست و اظهار داشت: تکفیری‌ها ادعای مجاهدت دارند، در جایی که به دنبال تفرقه‌انگیزی هستند؛ مجاهده یعنی کاری که حزب‌الله لبنان انجام داد.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تکفیری‌ها و وهابی‌ها اگر واقعا اهل مبارزه هستند، به جای آن‌که به جان مسلمان‌ها بیفتند، با دشمن اصلی یعنی آمریکا بجنگند.
وی تصریح کرد: ما باید نهادهای استکبار را بشناسیم و در هنر متجلی کنیم، نه اینکه به سراغ مسایل فرعی برویم.
لاریجانی با بیان این‌که طبق روایات با ظهور حضرت مهدی‌(عج) عقل‌ها متکامل می‌شود، گفت: انتظار آن است که به این سمت پیش برویم، نه این‌که در خانه بنشینیم؛ هنر باید تلنگری برای بیداری امت‌ها به سمت دانش و علم و معرف باشد؛ زیرا ظهور در دالان جهل محقق نمی‌شود و امت باید زمینه را فراهم کند. رییس مجلس شورای اسلامی به برقراری امنیت در دوران حکومت حضرت مهدی‌(عج) اشاره و تصریح کرد: باید به جای اختلاف‌افکنی و کینه‌توزی نسبت به همدیگر، روح مودت و احترام درون امت اسلامی تقویت کنیم، به ویژه آن‌که تمام فرق اسلامی بر ظهور حضرت مهدی‌(عج) اتفاق دارند و دلیلی ندارد که جامعه را متفرق کنیم؛ بنابراین هنر می‌تواند امت اسلامی را به هم پیوند دهد و این خط را دنبال کند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =