هیأت ساماندهی صنوف سینمایی از شورای مرکزی اصناف مختلف سینما‌ی ایران دعوت کرد که برای ثبت رسمی و طی مراحل اداری در مراجع قانونی اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی هیأت ساماندهی صنوف سینمایی، این هیأت به منظور اطلاع رسانی بیشتر به خانواده بزرگ سینمای ایران توضیحاتی به شرح ذیل اعلام کرد:
 
1-حرکت در مسیر قانون و اطاعت جمعی از آن، از نشانه‌های پیشرفت و ترقی در جوامع مردم سالار بوده و هیأت ساماندهی اطمینان دارد جامعه سینمایی ایران عزیز به عنوان بخشی از نخبگان کشور، در این امر حساس تاریخی، پیش قدم خواهد بود. لذا این هیأت همزمان با آغاز رسمی فرایند قانونی شدن صنوف سینمایی، مراتب امتنان خود را نسبت به تمامی اهالی محترم سینما که طی این مدت با ارائه نظرات و دیدگاه‌های مشورتی خود، یاری بخش این مجموعه در چگونگی دستیابی به حقوق حقه صنوف بوده‌اند ابراز می‌دارد.
 
2-نگاه واقع بینانه و ارزیابی دقیق از وضیعت رفاهی، معیشتی و فرهنگی سینماگران فهیم کشور، هیأت ساماندهی را موظف نمود تا با تکیه بر حمایت و اهتمام دلسوزانه و صادقانه. دولت خدمتگزار در جهت خدمات دهی روز افزون به فعالان عرصه سینما، گام‌های مؤثری پیرامون موضوعاتی چون رفع مشکلات درمانی و بهداشتی سینماگران، تأمین مسکن، تخصیص برخی امکانات معشیتی متناسب با شأن و منزلت سینماگران و . . . بر دارد که امید است با ثبت قانونی صنوف، این مسیر روند تکاملی خویش را به ویژه برای حفظ و صیانت از امنیت شغلی اهالی محترم سینما بر دارد.
 
3-به گواه تاریخ، در طول سالیان گذشته تاکنون همواره کم لطفی‌ها و فضاسازی‌های ناشی از جهل به قانون از سوی برخی دولتمردان و حتی معدود همکاران سینمایی، جراحات بسیاری را بر بدنه سینمای ایران وارد کرده است. لذا هیأت ساماندهی بر این باور است باکمک صنوف سینمایی علاوه بر ترمیم جراحات وارده می‌توان به سهولت اهداف و حقوق صنفی سینماگران را محقق ساخت و در این مسیر با تدوین اساسنامه جدید و برگزاری مجمع عمومی و انتخابات، شرایط کسب مجوزهای لازم و ثبت رسمی صنوف در مراجع ذیصلاح را از طریق وکلای با تجربه حقوقی فراهم ساخت.
 
4-هیأت ساماندهی با تأکید بر ضرورت ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و انسانی توسط یکایک افراد جامعه به ویژه اصحاب فرهنگ و هنر در این برهه از تاریخ ایران زمین، با ابراز احترام به رؤسای پر تلاش صنوف سینمایی و با اشاره به دعوتنامه های ارسالی برای ایشان، بر خود وظیفه می‌داند در آغاز راه ثبت قانونی، از این طریق نیز از دست اندرکاران صنوف دعوت بعمل آورد تا به منظور تطبیق و تدوین اساسنامه های خویش با فرم اساسنامه مراجع مربوطه و انجام سایر مراحل اداری، در جلسات هماهنگی این هیأت حضور بهم رسانند.
 
بی تردید در این مسیر سخت و ارزشمند، حضور تمام اعضای فرهیخته سینما، لذت پیوستن به حلقه قانون و بهره‌مندی عادلانه از منافع صنفی نهفته در آن را مضاعف خواهد ساخت.

 

57246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =