ایران هر روز از جانب ده‌ها رسانه فارسی زبان خارج از کشور رصد می‌شود.

در ادامه خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه های خارجی فارسی زبان می آید:
*رادیو فردا*
دیپلمات‌ها: مذاکرات اتمی استانبول لزوما کمکی به حل اختلافات نکرد
یک روز پس از پایان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1 در استانبول، دیپلمات‌های غربی اعلام کرده‌اند که اگرچه این نشست برای هر دو طرف منافعی را در بر داشت، در نهایت «لزوما کمکی به حل اختلافات نمی‌کند».
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ دو دیپلمات غربی آگاه از محتوای گفت‌و‌گوهای هسته‌ای استانبول، تأکید کردند که نشست اخیر در استانبول حاوی گفت‌وگوهایی نبود که بتواند موارد اختلاف بین ایران و 5+1 را حل و راه را برای گفت‌وگو در سطوح بالاتر باز کند.
این دو دیپلمات با تأکید بر این‌که در مذاکرات استانبول که در سطح فنی برگزار شد، کارشناسان هر دو طرف در خصوص موارد تکنیکی صحبت کردند، افزودند که اکنون تصمیم با مقام‌های بالا دست است تا در خصوص گفت‌و‌گو در سطوح بالاتر تصمیم‌گیری کنند.
اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که در نشست استانبول که 13 تیرماه، ساعت 10 صبح به وقت محلی آغاز شد و ساعت یک بامداد 14 تیرماه به پایان رسید، درباره برخی مسائل فنی گفت‌و‌گو شده است.
*بی بی سی*
تحقیق دولت آمریکا درباره حامیان مجاهدین خلق
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی از تحقیقات وزارت دارایی ایالات متحده درباره رایزنی های اخیر شخصیت های سیاسی در این کشور برای حمایت از سازمان مجاهدین خلق خبر داده است.
به نوشته این روزنامه، حامیان مجاهدین خلق در یک ساله گذشته در دیدار با مقام های ارشد دولت باراک اوباما و وزارت امور خارجه از آنها خواسته اند نسبت به حذف نام این گروه از فهرست سازمان های تروریستی دولت آمریکا اقدام کنند.
علاوه بر این، ده ها شخصیت سیاسی از دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در گردهمایی های مختلف در حمایت از سازمان مجاهدین خلق سخنرانی کرده اند.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =