مهر نوشت:

بازسازی صحنه جنایت خیابان هشتم گاندی از سوی متهم به قتل 20 ساله با حاشیه‌هایی همراه بود. او با خونسردی صحنه را بازسازی کرد. همچنین طوری وانمود کرد که قتل غیر عمد بوده است. در حاشیه بازسازی صحنه قتل فرصت کوتاهی پیش آمد تا گفتگویی کوتاه با دارا، عامل جنایت خیابان هشتم گاندی داشته باشیم.

 

خودت را معرفی کن؟

دارا 20 ساله . ساکن خیابان گاندی تهران.

اعتیاد داری؟

بله مدتی است ماده مخدر شیشه مصرف می کنم.

سابقه هم داری؟

بله. 8 بار دستگیر شده ام.

به چه جرمی؟

جرایم مختلف مانند سرقت و مواد مخدر.

نخستین بار چه زمانی دستگیر شدی؟

در 16 سالگی هنگام سرقت لوازم داخل یک خودرو.

آخرین بار چه زمانی دستگیر شدی؟

بهمن سال گذشته به جرم همراه داشتن موادمخدر.

مشکل مالی که نداشتی. پس برای چه تصمیم به سرقت پژو 206 گرفتی؟

روز حادثه با دختر مورد علاقه ام قرار داشتم. از مادرم خواستم ماشینش را بدهد که او قبول نکرد. داشتم به سمت خانه می رفتم که با مقتول روبرو شدم. انتهای کوچه هشتم یک آموزشگاه زبان است. او عجله داشت تا سریع به کلاس زبانش برسد. موقع پارک کردن آینه سمت راننده به دیوار کشیده شد. من از تینا - مقتول - خواستم اجازه دهد من برایش پارک کنم. او هم قبول کرد. وقتی پشت فرمان نشستم نقشه سرقت به ذهنم رسید.

برای فرار باید مقتول را زیر می گرفتی؟

من این قصد را نداشتم. اصلا دختر جوان را زیر نگرفتم! هنگام فرار گلگیر عقب خودرو به او برخورد کرد و تعادلش را از دست داد. اگر اشتباه نکنم یک خودروی ریو در کوچه پارک بود که سرش به آن برخورد کرد. بعد هم مردم به طرفم حمله کردند. می دانستم اگر توقف کنم مرا می کشند.

تصور می کردی به این زودی دستگیر شوی؟

فکر نمی کردم دختر جوان فوت کرده است. تصور می کردم این تصادف در حد یک کوفتگی یا شکستگی جزئی باشد.

می دانی اعضای بدن مقتول به چند بیمار نیازمند اهدا شده است؟

بعد از دستگیری متوجه شدم.

بعد از سرقت پژو با آن زورگیری کردی؟

نه. فقط یک بار با یکی از دوستانم سوار پژو بودیم که برای تفریح گوشی تلفن عابری را از او سرقت کردیم.

با خودروی سرقتی چه کردی؟

روز حادثه همراه دختر مورد علاقه ام و یکی از دوستانم با پژو 206 به دماوند رفتیم و چند روز بعد به دلیل اینکه نمی خواستم دستگیر شوم آن را در کنار خیابان رها کردم.

چگونه دستگیر شدی؟

در یک کمپ ترک اعتیاد در حاشیه تهران بودم که دستگیر شدم. ابتدا تصور می کردم به اتهام سرقت است اما در اداره آگاهی متوجه اتهام قتل شدم.

خودت علت این حادثه را چه می دانی؟

مصرف شیشه . روز حادثه قبل از این ماجرا در کافی شاپ همراه دوستم شیشه مصرف کردیم. از طرفی هم پدر و مادرم از هم جدا شده بودند و نظارتی روی رفتار و دوستانم نداشتند.

می دانی چه مجازاتی در انتظارت است؟

من ناخواسته مرتکب این قتل شدم. فقط می خواستم پژو را سرقت کنم.

4747

کد خبر 226339

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 74
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    دیگه باز سازی برای چی سریع اعدام در ملع عام و مشکل حل می شود ...نمی شود ؟!
    • بدون نام EU ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      اول دیکته یاد بگیر بعد نظر بده. ملأ عام درسته
    • امید IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      67 9
      حالا این بنده حدا کلمات بیگانه عربی رو بلد نیست باید تحقیرش کنی؟
    • بدون نام IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      32 10
      حالا هر کی دیکته ضعیف داشت یا اشتباهات تایپی نباید نظر بده؟ من اینی نیستم که اول نظر داده اما یکی از زشت ترین حرکات از نظرم توی این گونه صفحات اینه که هیچ حرفی نداشته باشیم جز اینکه غلط های املایی کسی رو بگیریم یا وقتی بحث و جدلی شکل میگیره وقتی کم میاریم به حاشیه هایی مثل غلط املایی میپردازیم!این با مسخره کردن کسی برای ظاهرش فرق نداره و خودش فقر فرهنگیه!من خودم رشتم ادبیاته اما خوبه یک نگاهی به پژوهش هایی که روی غلط املایی در دنیا کردن بگذارید و ببینید چند درصد مردم و چقدر غلط املایی حتا در میان سران دولت های غربی هست!و یک نگاه هم به ویراستاری در ادبیات فارسی بکنید و ببینید همین سر هم نویسی کلماتی مثل میشود,می شود و یا تنوین مثلن,متلاو ... و گاهن غلط فرض میشن...متاسفم!
    • بدون نام CA ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      8 13
      ترا خدا نظرم را چاپ کنید این طور که از یکی که تو گاندی میشینه شنیدم،گفتند بیاند تو اینترنت به نفع دارا رای بدبد،دلیل این رای های عجیب هم همینه،شما مقایسه کنید رای های مربوط به این خبر را با خبر های دیگر،همه چی مشخص میشه
  • amir IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    خواهش میکنم نزارن اعدامش بیفته بعد از ماه رمضان
    • h IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      72 9
      مثلا اگه ببعد ازبیفته بعد از ماه رمضان چه گلی به سر جامعه فرهیختمون می زنیم؟؟؟
    • ارمان IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      مردم اگه با حکم اعدام موافقین به کامنت من مثبت بدین اگه مخالفین منفی این جوری یه نظرسنجی هم کردیم 1 2 3 شروع
    • amir IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      53 25
      همچین موجودی یک دقیقه هم نباید اضافی زندگی کنه
  • بدون نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    جالبه گفته روز قبلش تو کافی شاپ شیشه کشیدیم
  • بدون نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام
    • بدون نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      کی ملت حریص ما درک میکنه که اعدام روش انسانی و راه حل نیست؟
    • بدون نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      67 26
      خدا شفات بده.
    • jjj IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      16 4
      خدا هر سه تونو شفا بده شفا از توهین کردن
    • ممل IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      25 32
      بابا با اعدام چیزی درست نمیشه مگه میشه هرروز تو این کشور آدم کشت.
    • علی IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      53 32
      اعدام = ترویج خشونت و عدم ریشه یابی و پاک کردن صورت مساله اعدام = ترویج خشونت و عدم ریشه یابی و پاک کردن صورت مساله اعدام = ترویج خشونت و عدم ریشه یابی و پاک کردن صورت مساله اعدام = ترویج خشونت و عدم ریشه یابی و پاک کردن صورت مساله اعدام = ترویج خشونت و عدم ریشه یابی و پاک کردن صورت مساله اعدام = ترویج خشونت و عدم ریشه یابی و پاک کردن صورت مساله اعدام = ترویج خشونت و عدم ریشه یابی و پاک کردن صورت مساله ......
    • بدون نام IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      35 21
      قابل توجه بدون نام دومی پس من فردا میام به چند نفر میام تجاوز میکنمو می کشمشون اگر شد زورگیری هم میکنم بعد وقتی دستگیر شدم میام می گم ملت من را اعدام نکنید،ریشه یابی کنید،یه جندسال هم میرم زندان رفیقام رو اونجا میبینم و اونجا رو پاتوق میکنم،فقط میخورم ومیخوابم وتفریحمیکنم در ضمن میتونم کلی چیز به بقیه یاد بدم،و بابتش پول بگیرم ،بعد میام بیرون دوباره این کار ها رو میکنم و به ریشه این مخالفان اعدام و ریشه یاب ها می خندم،اگر گیر نیافتادم کخ هیچی کارم را ادامه میدم،اگر گیر افتادم فوقش چند سال زندانه!
    • مرتضی IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      9 3
      دوست من ctrl v کیبوردت رو اعدام گیر کرده ؟؟؟
  • بی نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    "افراد حاضر در محل خواستار اجرای مجازات متهم به قتل در صحنه قتل شدند." اگر اینطوری باشه واقعا جای تاسفه. کی میخوایم بفهمیم که دیدن خشونت داره برامون عادی میشه و تازه هیجان انگیز!! انگار بی خبریم که توی وجود هممون یه قاتل یا جانی بالقوه هست فقط یک لحظه غفلت میتونه اونو بالفعل کنه... یک لحظه
    • بدون نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      آره جاي تاسف داره چون تماشاي اعدام جاي تفريح و سرگرمي كه جامعه ما ازش محروم هست رو داره پر مي كنه. البته استفاده از لفظ "خواسته مردم" چند ساله خيلي رواج پيدا كرده و يه مقدار نقش مشروعيت بخشيدن به اون عمل رو داره.
    • حسین GB ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      62 9
      یورو 2012 تموم شده الانم مردم ما دنبال سرگرمی جدید هستن! چی بهتر از یه اعدام در ملا عام؟؟!!!
    • بدون نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      10 3
      اگه تو هم جای مقتول یا خانواده اش بودی بازم اینقدر ادای روشنفکرای دور از ماجرا رو در می اوردی؟
  • بدون نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    52 92
    نمی دونم اونایی که به نظر اعدام رای منفی دادن منظورشون چی بوده؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      اعدام های متوالی در ایران نتونسته درمان مشکلات اجتماعی ما باشه. بهتره به آموزش و پیشگیری فکر کنیم.
    • بدون نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      50 13
      روزنامه ای نمیشه با جان و ابروی مردم بازی کرد! ابتدا قتل عمد ثابت بشه بعد اگه خانواده مقتول رضایت ندادند قصاص بشه
    • بدون نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      73 17
      اعدام راه حل نيست. بايد با فقر، بیکاری و اعتیاد مبارزه کرد، همه این مشکلات حل می‌شن! این رو همه دنیا می‌فهمن
    • حسین GB ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      60 7
      والله من مخالف اعدام نیستم! فقط با در ملا عام بودنش مشکل دارم.. آخه یعنی چی وسط کوچه و بازار آدم آویزون کنن!؟؟!خیلی اعصابمون سالمه که این چیزا رو هم ببینیم؟!
  • بدون نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    39 68
    اول به جرم اعتیاد اعدام دوم به جرم سرقت اعدام سوم به جرم قتل یک دختر بیگناه اعدام هزاربار اعدام برای او کم است
    • بدون نام IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      38 11
      خوبه شما كاره اي نيستي وكرنه نصف جمعيت ايران رو اعدام ميكردي
  • بدون نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    82 13
    اتفاقا نبايد اين آدمها رو اعدام كرد. بايد يه جايي رو مثلا روي كوه توچال در نظر بگيرن كه از هر طرف شهر معلوم باشه و هر روز با قل و زنجير به اونجا ببرنشون تا با پتك سنگ خورد كنن. تا درس عبرتي براي افرادي كه چنين خيالاتي دارن باشه. تو اين سالها اين همه از اين اتفاقات افتاده اما ياد كي مونده ؟ اين همه اعدام شده اما كي درس عبرت گرفته ؟ كم بخاطر اين اعدامها تو دنيا تحقير شديم ؟
    • جایگزین اعدام NL ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      14 4
      اعدام درست نیست، یک زندان مخصوص این دست جرایم باید درست بشه و اینگونه مجرمان در آن مدت زمان حبس را سپری کنند، چراکه هم شخص اعدام نمی‌شود و هم درس عبرتی می‌شود در جلوی دید همگان. مثلاً می‌توان زندان طوری ساخته شود که امکان بازدید و ملاقات مردم وجود داشته باشد. و زندانیان در حالی که جرم‌شان مشخص باشد. بتوانند با مردم صحبت کنند. و مردم هم آنها را ببینند... اینطور ریشه‌های مشکلات هم مشخص می‌شود و بعد از چند صباحی دیگر همچنین اتفاقاتی نمی‌افتد.
    • س IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      8 3
      فقط ميدو نم كه خدا بزرگترين عادل هستش هيچ كسي أجازه نداره در مورد زنده يا مردن كسي نظر بده ١١
  • بدون نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    92 5
    منظور از عدم اعدام جلوگیری از خشونته.بهترین مجازات برای امثال اینها حبس ابد و کار در کویر است اینجوری هم اینا آدم میشن و هم کویر آباد میشه
    • مهدی-کرمان IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      26 10
      فکر می کنید اگه قرار باشه زندان با کار(هر چند کار تو کویر) برای این جور آدما در نظر گرفته بشه مدیدونید چه هزینه ای رو دست دولت(و در نتیجه مردم) می گذارد تازه بعد از یکی دو سال هم که آزاد میشن و میان دوباره روز از نو روزی از نو ،زندونامون الان پر از دزد و... هست آیا تنبیه میشن؟نه ،تنبیه که نمیشن هیچ تو زندان با هم اشنا میشن و گروههای خلاف کارو راه می اندازند،از همه اینا گذشته جواب پدر و مادر مقتول و کی میده ،هر کی میگه باید گذشت کنند یه دقیقه خودش رو بگذاره جای کسی که عزیزش رو بی گناه کشتن بعد ببینه میشه گذشت کرد یا نه،جواب خون خونه ،تمام.....
  • rezvan IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    43 44
    به نظرمنم بايد اعدام بشه اما نه در ملا عام
  • امین IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    63 22
    هر چه سریعتر باید مجازات بشه
  • امید IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    75 10
    به امید روزی که مشکلات جامعه ریشه ای حل بشه ، نه با اعدام....
  • بدون نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    53 1
    اینها معلولند و البته باید مجازات شوند ولی باید باید علت را هم از بین برد علت علت علت علت
    • نرگس IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      7 0
      كاملا موافقم
  • بدون نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    52 10
    چرا در ملع(ملأ)عام تيرباران نميشه كه هيجانش هم بيشتره .... زودتر حكم را اجرا فرمائيد البته با آر پي جي باشه جالبتره ... درسته ؟!!!!
  • بدون نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    55 8
    من یه پیشنهاد دارم در اینکه این پسر از حیوان هم پست تر است که به این راحتی برای تفریح گوشی و ماشین میدزده وآدم میکشه شکی نیست اما به جای اعدام من یه راه حل دیگه دارم. باید یه کاره خیلی سخت به اینا داد تا هم فرصت برگشت به اینا داده شود هم به جای اینکه کارهای خیلی سخت برای آدمای مظلوم که آزارشون به مورچه هم نمیرسه داده بشه به این اراذل و اوباش داده بشه مثل کندن چاه های عمیق و خطرناک
  • محمد IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    43 5
    برای من نظرات بیشتر جلب توجه کرد تا خود خبر.خوندن نظرات و فهمیدن اینکه متاسفانه مردم ما از اعدام یک آدم هر چند متخلف خوشحال میشوند و خیلی سریع در مورد زندگی یا مرگ دیگران قضوت میکنن ، نشانه خوبی برای سلامت روانی یک اجتماع نیست. باید به داشته باشیم که ما قاضی نیستیم و کار ما قضاوت نیست و اینکه حتی اگر بخواهیم نظر بدهیم باید ابتدا صبر کنیم تا موضوع کاملا توسط متخصصان امر بررسی بشه و نتیجه اعلام بشه و بعد از اون شروع به اظهار نظر کنیم. به امید روزی که ایران عزیز ما خالی از هرگونه جرم وتخلف و خالی از هرگونه پیش داروری وقضاوت بر مبنای احساسات باشه.
    • بدون نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      16 3
      افرین کاملا با شما موافقم..........
  • بدون نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    9 15
    اعدام برای این تخلف عادلانه نیست شاید راست بگه و قصد کشتن نداشته واقعا این پسر باید درمان بشه مشکل اعتیاد و طلاق والدین و عدم آموزش صحیح این بلا رو به سرش آورده خدا به خانواده مقتول صبر بده همینطور به مادر بدبخت این پسر
  • بدون نام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    23 6
    همه این اظهار نظرا راجع به اعدام کردن و نکردن خیلی راحت به ذهن همه می رسه. کسانی که بیرون گود نشستن و 1 ساعت دیگه این موضوع رو فراموش می کنن. من دوست تینا هستم. حتی خوندن این خبرها هم آزارم میده. هنوزم باورم نمیشه این خبرا راجع به تیناست. حالا فکر کنید دیگه خانوادش چی می کشن؟ این همه سال بچه بزرگ کردن بعد یه حیوون بیاد و خیلی راحت اینجوری بکشدش. اونم فقط به خاطر اینکه با دوست دخترش قرار داشته. حالا بیاید واسه این آدم دلسوزی کنید. منم موافق نیستم اعدامش کنن. نه به خاطر اینکه دلم می سوزه، ما نمی تونیم مرگ یه نفرو تعیین کنیم. باید زنده بمونه و کاری کنن که تا آخر عمر یادش نره.
    • بدون نام IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      2 5
      من دوست تینام،اگر راست میگی اسمت را بگو،از کجا معلوم که الکی نگفته باشی،و از طرفدارا نباشی که بخوای تبریه اش کنی
  • محسن IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    35 1
    اگر اعدام هم نشه لااقل نباید اجازه بدن دیگه تو جامعه رها باشه
  • بدون نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    22 1
    در کشور جهان سومی مثل ما ( متاسفانه ) که مواد مخدر - فساد - اختلاس - دزدی و نا امنی - ریا - رشوه - رانت خواری - گرانی و تورم که بیدار می کنه تمام مشکلات و ناهنجاریها معلول یک یا چند عامل فوق الذکر می باشد . عوامل را برچینید . واقعا مواد مخدر - فساد - اختلاس - دزدی و نا امنی - ریا - رشوه - رانت خواری - گرانی و تورم زیبنده ایران و ایرانی نمی باشد .
  • بدون نام IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    9 14
    به عنوان یک حقوق خوان میگم که احتمال اینکه این قتل، قتل عمد تشخیص داده بشه و در نهایت قصاص صادر بشه خیلی دور از ذهنه
    • گندم IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      3 6
      دوست من تا لحظه ای که به بیمارستان برسه تنها عضو سالمی که داشته مغزش بوده و کاملا هوشیار ، دوستان یک لحظه فقط یک لحظه خودتون رو جای خوانواده تینا بزارید . باید اعدام شه و میشه
    • بدون نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      3 0
      من فقط از نظر حقوقی جواب دادم. با توجه به ماده ی 206 قانون مجازات، برای اینکه قتل عمدی باشه یا باید قصد قتل وجود داشته باشه یا این که فعل نوعا کشنده باشه. با توجه به شنیده ها نظر خورم رو با توجه به قانون گفتم. هرچند که این مجرمین بسیار خطرناک تر از فردی هستن که در یک دعوای اتفاقی و در اثر یک اشتباه لحظه ای قاتل میشن
  • بدون نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    25 2
    دارم فکر می کنم مثلا ادمی با روحیه من اگر صبح داره از در خونه بیرون می یاد و ببینه که یکنفر را جلوی خونه اش دار زدند چیکار باید بکنه؟ اصلا ایا دیگه می تونه این صحنه را از ذهنش پاک بکنه؟ چرا من شهروند باید عذاب اشتباه یکنفر دیگه را پس بدهم؟ چرا فکر می کنید دیدن ایین صحنه برای همه عادی است و قابل تحمل؟ یک کمی هم به مردمی فکر کنید که طاقت دیدن مرگ یک گربه را ندارند چه برسه به اعدام. اصلا حتی نبینی اما بدونی که امروز یکی را در محل زندگی تو دار زدن همین هم کافیه که تا مدتها باعث عذابت بشه. همه ادمها قادر نیستند جون کندن یکنفر را ببینند و بعد مثل همیشه بروند دنبال کارشان! کی می خواهید این را درک کنید؟
    • بدون نام IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      5 1
      شاید باور ت نشه من یکی از این افراد هستم حتی الان هم که دارم این نظر رو میدم دستم می لرزه و پدر و مادرم نمیدونن دردم چی هست دردی که 4 سال هست در هر لحظه ای باهام هست
    • ... IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      4 0
      جانا سخن از دل ما گوئي
  • بدون نام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    16 2
    با سلام اكثر دوستاني كه نظر دادن خودشون رو جاي قاضي و هيئت منصفه و حتي ولي دم قرار دادن و سريع حكم اعدام رو صادر كردن از اينكه خانواده اي جوونش رو از دست داده و بربر شده كسي راضي نيست ولي بايد عاقلانه نظر داد نه از روي احساس اكه فقط احتمال درصد كمي باشه كه اين قتل عمد نبوده اعدام جايز نيست درضمن خانواده اي كه اعضاي دختر جوونشون رو اهداء ميكنن كه به ديكران زندكي بدن از من و شما بهتر ميتونن تصميم بكيرن كه با قاتل دخترشون جطور رفتار كنن
    • بدون نام IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      6 4
      اگر تينا يكي از اعضاي خانواده شما بود چه مجازاتي براي قاتلش درخواست ميكرديد ؟
  • امیر IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    10 2
    برای اولین بار از خوندن نظرات لذت بردم و امیدوار شدم. حبس ابد بهترین گزینه هست. کسی که جان را داد او نیز بگیرد. ما جامعه ای ساخته ایم و این آدم جایش در آن نیست. نه در این جامعه و نه در هیچ جامعه دیگر. پس از جامعه جدا شده و در یک مکان محدود به دور از آزار رساندن به دیگران می تواند زندگی خود را به پایان برساند. در ضمن هزینه نگهداری 100000 تا از این زندانیان فکر نکنم بیشتر از 3 هزار میلیارد تومان باشد در جواب دوستی که از هزینه ها گله کرده اند. خبر خواهش میکنم بچاپ اگر به همه نظرات احترام میگذاری. ممنونم
  • کوروش IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    4 8
    من با اعدام مخالفم ولی با شرایط این روزهای مملکت ما که هر آن ممکنه قاتل رو با پول و...از زندان فراری بدهند همون بهتر زودتر اعدام کنند تمام بشود برود
    • بدون نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      3 0
      نظر شما تناقض دارد معلوم نیست با اعدام مخالفی یا موافقی مخالفی یا موافق اعدام سریع بدون زمان هستی؟
  • محمد IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    5 4
    خانواده اي رو داغ دار كردي بايد حداقل حبس ابد بگيري . واسه جامعه مضري. اعتماد رو كشتي ، حكمت بايد اعدام باشه.
  • فرامرز IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    10 10
    اینایی که میخان خودشونو روشن فکر جلوه بدن و بگن اعدام نیست میتونن خودشونو جای خونواده مقتول بذارن؟اگر خواهر خودشون رو بکشن بازم از این نظرای روشن فکرانه میدن؟بخدا نمیدن.
    • بدون نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      11 6
      دوست عزيز من تمام نظرات و خوندم كسي نگفته كه اعدامش نكنيد و نشان لياقت بهش بديد به قول شما اين روشنفكرها ميگن اعدام راه حل نيست بهتره شما هم سعي نكنين خودتونو تو دسته كوته فكران قرار بدين. اونهايي كه اين مطلب رو قبول دارن يه مثبت بدن و اونهايي كه مخالف هستن يه منفي. تا اين دوستمون خودش فرق كوته فكر و روشنفكرو متوجه بشن. ممنون
  • علی IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    15 1
    جامعه ایرانی چند ساله که بیماره
  • امین IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    6 11
    خانواده ای که همه اعضای دخترشون به دیگران اعطا کردن.چه جوری قصاص میخوان.به نظرم سرگرمی جدیده
  • محمد پ IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    10 3
    من با اعدام با این شدت مخالفم.احساساتی تصمیم نباید گرفت...حکم قتل غیرعمد احتمالن 15 سال زندانه ولی باید بررسی کرد چطور بهتره متنبه بشن؟ بنظرم باید یه اردوگاه کار اجباری راه بیفته و از اینجور آدما در طول دوران محکومیتشون اینقد کار بکشن تا لذت مفت دزدیدن از سرشون بیفته نه اینکه یه مدت تو زندان پیش باقی مجرما آموزش بگیرن و بعدش با شدت بیشتری ادامه بدن!!! دقت کنید فقط 8 بار دستگیر شده از 16 سالگی و الان 20 سالشه...چرا هربار آلوده تر شده؟؟؟؟ آیا فقط زندان کافیه یا یه نهاد باید بعد از زندان هم مراقب باشه؟؟؟ بنظرم باید انجام جرم در مراحل بعدی با حکمای سنگین تری روبرو بشه!!! البته الانه شرایط بدجور شده بخصوص با معضل بیکاری و تورم.هرکسی قبول نمیکنه جون بکنه و درآمدش کفاف حتی اجاره خونشو نده!!!
  • علی بی غم IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    12 7
    باید مجازات بشه با این پرونده سیاهش.از 16 سالگی خلاف کارشد اگر 160 سال هم زنده باشه خلاف میکنه چه بسا مقتول بعدی یکی از شماهای باشید که الان به عدم اعدام نشدنش رای میدید..پس باید وجود این ججو آدما از صحنه حذف بشه.....
  • روحانی IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    5 6
    ازاین دوستانی که درمورداعدام منتقدند سوالی داشتنم اگرخدای ناکرده این اتفاق برای خانوده شمامی افتد انوقت هم اعدام راتفریح میدونستید مامسلمانیم وقصاص جزدین ماست
  • mery IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    6 2
    بعضی وقتها خواندن کامنت ها جالبه ابنجا همه نشستن بحث میکنن سر اعدام شدن یا نشدن یکی اما اینو نمیگن یه نخبه یکی که عزیز خوانوادش بوده یکی که افتخار کشور بوده توسط یه ننگ جامعه کشده شده پس خانواده دختر خق دارن خقشونو بگیرن این مشکل قانون ماست که اعدام بالاترین حق در نظر گرفته چون ما خداشکر اگر آن شخص زندان هم کنیم پس بعد سالها بعد تر از الان بیرون میاد پس بهتره محو بشه اما نه در ملا عام در خفا
  • زم IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    11 7
    یکی بیاد باباتو بکشه یا ننتو میگی برید ریشه یابی کنید شما دور گود هستید وقتی یک انسان برای ماشین کشته میشه کسی که ی عمر با اون بودید بعد بیاد بگید برید ریشه یابی کنید که صابر هم میشید و خیلی هم خوب ولی ما صابر نیستیم....شما فقط حرف میزنید همین میگید مرگ حقه ولی وقتی مامانت میمیره دیدن دارید میدونید ی روز میمیره ولی باز دیدن دارید...اونایی که میگن اعدام بده ریشه یابی شه خدا نکنه براشون پیش بیاد ..هم ریشه یابی هم اعدام جفتشون زمان داره ریشه یاب برای قبل قتله ولی وقتی قاتل شدی بهتره بری جنایات و مکافات بخونی..
    • کامران IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      9 6
      ببین حالا که این سوالو پرسیدی یکی اگه منو تکه تکه کنه و بعد زنده بشم و حق داشته باشم باز هم میگم اعدام نه. یا یکی اگه تنها بچه ام رو به فجیعترین وضع بکشه باز هم میگ اعدام نه. اگه از نظر شما این بی غیرتیه پس من بی غیرتم . آخه عزیز من این همه اعدام کردیم شما می تونی تضمین بدی فردا فرزندت سوار یک تاکسی هم شد در امان هست؟. شما مگه سادیسم داری که از گرفتن جان بقیه پشتیبانی می کنی؟ حبس ابد بهترین راه حل برای این موارد هست و قوانین باید طوری باشه که طرف نتونه از زندان آزاد باشه.
  • بدون نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    8 2
    خوبه شما ها قاضی نبودید وگرنه هیچ قاتلی به جزای اعمالش نمی رسید چه خوشتون بیاد چه نیاد حکمش اعدامه به زودی هم اعدام می شه چطوره قاتل حق داره جون یه آدمو بگیره اما ما با حکم اعدام حق نداریم جونشو بگیریم! دلایلتون خیلی احمقانه ست
  • یگانه IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
    7 3
    من تینا رو دو را دور میشناختم. تازه یک اختراع جدید برای ناشنوایان کرده بود. اما با حماقت یک حیوون نفهم بی ارزش تمام استعداد ها و آرزوهایش به زیر خاک رفت. و مادر و پدرش را تا آخر عمر عزادار کرد.حالا زنده بودن یه حیوونی که نقش انگل رو واسه جامعه داره وفقط اکسیژن هوا رو میسوزونه ،نمی فهمم چرا واسه این دوستانی که خیلی راحت میگن نباید اعدام بشه، مهمه!!!! درسته که اعدام هیچ وقت درس عبرت واسه جنایتکاران نمیشه ولی حداقل همون قاتل به سزای کارش میرسه.تازه اعدام هم واسش کمه.
  • بي نام IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    3 2
    من معتقدم قبل از رسيدگي به جرم اين آقا ، بايد والدين بسيار مسئوليت پذير ايشون محاكمه شوند چون طوري كه من اطلاع دارم پدر و مادر ايشون متاركه كردن و آقا پسرشونو تو جامعه ول كردن به حال خودش و هر كدوم رفتن دنبال عشق و حال خودشون و همچين شخص مفيدي رو تحويل اجتماع دادن واقعاً كه بايد به انها خسته نباشيد گفت.
  • محمد IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    1 1
    به نظرم عامل اصلی این فواجع کسای هستند که شیشه و مواد میفروشند اگه کسی نیست که این اشخاص اعدام کنه حتما یه خدای هست که ناضر اعمال ماست

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین