۰ نفر
۲۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۳

موزیلا اعلام کرد که سیستم عامل موبایلی فایرفاکس را اوایل سال 2013 عرضه خواهد کرد. بنابر اعلام این بنیاد، سیستم عامل موبایلی فایرفاکس اولین بار در برزیل عرضه خواهد شد.

برنامه‌های این سیستم عامل مبتنی بر استاندارد HTML5 خواهد بود. این در حالی است که هر روزه برنامه‌های تحت وب بیشتری بر پایه این استاندارد اینترنتی نوشته می‌شود.
بنابر اعلام بنیاد غیر انتفاعی موزیلا، اپراتورهای دویچه تلکام، اتصالات، اسمارت، اسپرینت، تلکام ایتالیا، تلفونیکا و Telenor همگی پشتیبانی خود از پروژه سیستم عامل موبایلی فایرفاکس را اعلام کرده اند.
هنوز مشخصات فنی مورد نیاز برای اجرای این سیستم عامل موبایلی منتشر نشده است، با این حال به گفته موزیلا، Firefox OS سیستم عاملی برای گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت است. به این ترتیب گوشی‌هایی که با این سیستم عامل به فروش خواهد رسید به احتمال فراوان ضعیف تر از آیفون و گوشی‌های آندرویدی پرقدرت و چند هسته ای خواهد بود.
متیو کی، رئیس و مدیر عامل اپراتور تلفونیکا در این باره گفت: سیستم عامل فایرفاکس با هزینه ای کم کاربری موبایلی جذابی را برای بسیاری از مصرف کنندگان رقم خواهد زد. ما باید به گسترش گوشی‌های هوشمند در کشورهای در حال توسعه شتاب دهیم. حمایت نام‌های بزرگ صنعت موبایل از این سیستم عامل حاکی از آن است که بازار گوشی‌های هوشمند ظرفیت پذیرش یک پتلفرم جدید و متن باز را دارد.
با وجود این Firefox OS برای جلب نظر کاربران کار دشواری در پیش دارد. این سیستم عامل موبایلی علاوه بر آیفون و سیستم عامل پرطرفدار iOS باید با دامنه وسیعی از گوشی‌های آندرویدی رقابت کند. موزیلا با سیستم عامل موبایلی خود میلیون‌ها کاربری را هدف قرار داده است که با سرمایه گذاری محدود به دنبال برخورداری از فناوری‌های موبایلی روز هستند. این بنیاد غیر انتفاعی امیدوار است با فروش Firefox OS روی گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت، میلیون‌ها کاربر را به پلات‌فورم نوظهور خود جذب کند.

gizmag/ نسترن صائبي

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 227050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =