فارس نوشت:

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان در زمینه نحوه رسیدگی به پرونده قتل یک خانم معلم در شهرستان راسک گفت: آذر ماه سال گذشته خانم عذرا سرگزی معلم شهرستان راسک از روستای هاشم آباد توسط دو راکب موتور سیکلت ربایش می‌شود. بعد از ربایش این خانم را به داخل کوه‌های منطقه برده و پس از تجاوز به عنف با ضربه سنگ به صورت، سینه و سر، وی را به قتل می‌رسانند و جسد را رها و متواری می‌شوند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به اینکه این قتل بازتاب بسیار منفی در بین مردم منطقه و به ویژه معلمان خانم داشت رسیدگی به پرونده در دستور کار مراجع قضایی گرفت. حمیدی تصریح کرد: دو روز بعد از حادثه نظر محمد آسکانی فرزند نور محمد و عبدالطیف آسکانی فرزند یحیی در شهرستان سرباز، شناسایی و در منزلشان دستگیر با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند. این دو نفر به جرم خود اقرار کرده و صحنه قتل توسط آنها تشریح و ثبت و ضبط شد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: طی هفت مرحله دادرسی این پرونده انجام که 54 روز بعد از وقوع حادثه در شعبه اول دادگاه حکم قصاص نفس برای این دو نفر صادر شد اما تجاوز به عنف در شعبه اول دادگاه کیفری به نتیجه نرسید و فقط اذیت و آزار اثبات و به اتهام عمل منافی عفت به 99 ضربه شلاق محکوم شدند.

حمیدی گفت: با توجه به اثبات تجاوز به عنف در شعبه اول، رای صادر شده نقض و پرونده به شعبه دوم ارجاع شد و با استعلامات مورد نیاز از پزشکی قانونی و نمونه‌های آزمایشگاهی در نهایت، 15 سال حبس به جرم آدم ربایی، قصاص و اعدام به اتهام زنای به عنف اثبات شد و حکم مورد نظر صادر و پس از تایید دیوان عالی، حکم اعدام امروز در زاهدان با حضور خانواده مقتوله اجرا و زمینه اجرای بقیه احکام ملغی شد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این گونه پرونده‌ها با سرعت، قوت و قدرت بیشتری در دستگاه قضایی بررسی می‌شود گفت: امیدواریم در جامعه شاهد این اتفاقات نباشیم. وی در ادامه گفت: این خانم معلمی که توسط این دو شرور به قتل رسیده در مقام شهیده است زیرا برای دفاع از پاکدامنی و پرهیزگاری خود تلاش فراوان کرده و آموزه‌های دینی ما گواهی می‌دهد که دفاع از پاکدامنی و ناموس مقام شهید را دارد و این معلم نیز در این راه شهید شده و امیدواریم با شهدای خدا محشور شود.

47282

کد خبر 227078

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 59
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    واقعا متاسفم شدم سه نفر جوان را به خاطر یکی کشتند و نفر سوم اول به خاط آزار 99 ضربه شلاق (که هیچی از تجاوز کم نداره) و زندان طولانی و...... حکم می خوره و بعد حکم نقض میشه و اعدام میشه به نظر شخصی من کشتن سه نفر به خاطر یک نفر عادلانه نیست ولی من حرف های زیادی دارم اول اینکه ما شرایط مجرم ها رو نمی دونیم نمی دونیم در چه شرایط فرهنگی اجتماعی و خانوادگی بزرگ شده بودند شاید ما هم عین این ها می شدیم این رو نگید اگر خواهر خودت بود چی؟ چون این سوال مغلطه هست و اصل بی طرفی رو نقض میکند به نظر من پدر و مادری که چنین قتل وجیع بچه خودش را می بیند بلایی که سرش می یاد هیچی کمتر از یک قربانی تجاوز ندارد
    • مونا IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
      93 8
      اقای عزیز اینکه اونا تو چه شرایطی بودند که دست به این کار زدند دلیل نمیشه که کارشون توجیه بشه اگه این طور باشه پس ما بایدروزانه شاهد حداقل چند صد تایی تجاوز باشیم
    • امین IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
      4 89
      کاربران برای یک بحث باید بدون مغلطه و تعصب نظر داد و هر استدلالی را پاسخ داد و اگر خطایی در استدلال وجود دارد بدون حرف ناشایست و کل کل کردن و دیگر مغلطه ها پاسخ داد من چند استدلال دارم و اگر مخالف هستید منطقی پاسخ دهید به نظر شهصی من کشتن سه نفر به خاطر یک نفر جنایت است این یک استدلال منطقی هست فراموش نکیند که اصل قضاوت بی طرفی است به نظر من این افراد در این مدت در زندان آسیب های روحی زیادی دیده اند البته طبیعی است که این افراد مستحق مجازاتی سخت و طولانی (نه اعدام) هستند به نظر شما وضعیت روحی پدر و مادری که جان کندن بچه خود را دیده است چیست؟ از شما یک سوال می پرسم راست آیا بار معنایی معدوم و مقتول یکی است؟ آیا می دانید هر خانواده ای که یک معدوم دارد تا سال ها دارای حملات عصبی است؟
    • محمد IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      86 9
      بزار سر خودت هم بیاد ببینم باز هم همینو میگی
    • بدون نام IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      58 4
      امسن جان یه جوری حرق میزنی که انگاراینجا اروپاست.
    • بدون نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      30 6
      «به نظر شخصی من کشتن سه نفر به خاطر یک نفر جنایت است این یک استدلال منطقی هست» چقدر حق به جانب !!! کدوم منطق ؟! منطق شخصی شما ؟! قصاص حقی که خداوند تعیین کرده ...البته راه بخشش و گذشت رو هم به پرهیزکاران نشون داده..... نوع کشتن این خانم و رفتار وحشیانه این افراد قطعا تاثیر ناگواری بر خانواده ایشون داشته و این حق طبیعی آنها بوده که این سه نفر رو به سخت ترین مجازات برسونن....می تونستن ببخشند اما این تصمیم اونهاست ... نه شما که انسان را گوسفند فرض می کنی و می گی سه تا به خاطر یکی منطقی نیست !!!! قضاوت اصلی با خداست ....و اعدام این سه نفر به جرم رفتار وحشیانه ای که داشتن با یک زن به خاطر زن بودنش !!! مطابق با احکام الهی بوده ....
    • عاک IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      29 3
      آقای امین ، اگه خواهر خودت هم بود باز هم همین حرفارو میزدی ؟؟ حضرت علی (ع) می فرماید آنچه را که برای خود دوست نمی داری برای دیگران هم دوست ندار
    • سوگل IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      35 3
      این عادلانه است که سه نفر به یک زن بی گناه تجاوز کنند عدالت از نظر شما چه معنی داره؟؟؟؟؟؟؟؟
    • مونا IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      28 2
      درسته که خانواده اونا متحمل رنج میشن ولی این تاوانی هست که در مقابل عمل فرزندشون گریبان گیرشون شده در صورتی که خانواده مقتول هم بدون اینکه دخترشون گناهی داشته باشه به این صورت به خاطر هوس چند نفر قربانی شده ودارن زجر میکشن حالا به نظر شما کدوم بدتره
    • شهروند IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      25 2
      صرف بیان "قتل سه نفر به خاطر یک نفر" خودش مغلطه بزرگی است. آن سه نفر به خاطر قتل آن خانم اعدام نشده اند بلکه جرم ارتکابی آنها بصورت انفرادی جزایش اعدام بوده است. مجازات آدم ربایی همراه با تجاوز به عنف اعدام است حال فرقی نمی کند که مرتکبان این جرم سه نفر بوده اند یا سی نفر. اگر شما با مجازات اعدام مخالف هستید بهتر است که به آن بپردازید نه مغلطه و تشکیک در حکم صادره.
    • امین IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      6 22
      مگر فرق ایران با اروپا چی هست؟ تا کی ما باید کشوری عقب افتاده باشیم و برای اصلاح کاری نکنیم فکر میکنم بار معنایی اعدام و قتل خیلی باهم متفاوت هست و اگر بی طرف باشم اعدام سه نفر دردناک تر از قتل یک نفر هست من استدلال هایی رو مطرح کردم ولی هیچ کس پاسخ منطقی نداد
    • مهدی IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      20 5
      آقای امین ، اگه اون خانوم معلم ناموس خودت بود ، باز هم میگفتی این حکم ناعادلانه است ؟
    • بدون نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      15 5
      آقایون شما به حرف های این آقایون مخالف اعدام گوش نکنید،کلکه شونه تو خیلی از کشور ها اول گفتند برای چرایم سنگین اعدام را لغو کنید،،وقتی جا پاشون محکم شد گفتند حبس ابد انسانی نیست بکنید 15 سال،بعد گفتند طرف عمرش تلف میشه،که الان تو خیلی از کشور ها من چمله آلمان شده 5 تا 7 سال، که الان اگثر جرم ها توسط همین افراد انجام میشه،چون براشون این مقدار زندان در مقابل عملشون ناچیزه!
    • بدون نام IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      21 4
      اولا خانواده معدوم در صحنه اعدام حضور ندارن پس صحنه جون دادن فرزندشان را نمی بینند که در آخر کامنت اول و دوم ات بود،شلوغش نکن دوم اینکه طرز فکر شما مثل کفار میمونه که دست جمعی رفتند پیامبر را به قتل برسونند،حالا با این حرف شما از این به بعد دست جمعی بریم تجاوز وقتل تا بلکه جرممون سبک تر بشه سوم اینکه تو میگی مطرح کردن بحث "اگر خواهرت بود"مغلته است،تو داری با جواب ندادنت مغلته می کنی،معلومه اگر خودت هم بودی اعدام را میخواستی،ولی ناموس مردم برات مهم نیست چهارم این که همش از خانواده قاتل صحبت کردی و اصلا ندیدم که زیاد در مورد خانواده مقتول صحبت کنی،شاید برات مهم نبوده و آدمشون حساب نکردید خواهش میکنم اگر منفی میدید،دلالتون را هم بگید،که قانع بشم،اگر دلیلی نگذارید،پس دلیلی پشت حرفاتون نیست
    • پارسا IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      17 5
      آقا امین ما غیرت داریم،ولی حتما تو اگر این بلا سره حواهرت بیاد حتما میخندی ومیگی قاتل (و متجاوز) یه مدت بره زندان (اونم برای این که مردم اذیتش نکنند چون ازش نفرت دارند تا آبه از آسیاب بیافته) ولی قبلش با قاتله یه سر میریم کافی شاپ دو تایی بشینیم دور همی یه قهوه بزنیم و بشینیم دور همی کل داستان را برام تعریف کنه،کلامی تونیم با قاتل برای هم دوستای خوبی بشیم
  • بدون نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    به نظر میاد نفر سوم هم اعدام شده متاسفانه تو این مملکت هدف وسیله رو توجیه میکند وصورت مساله سریعا پاک می شود ممکن هست (میگم ممکنه) نفر سوم محکوم به آزار جنسی بوده نه تجاوز 100 درصد ولی چون تو افکار عمومی صدا کرده اعدام شده باشه درمتن فوق نوشته شده " برخورد سریع با این حوادث که احساسات رو بر می انگیزد" بنظر من این هیچ افتخاری نیست که سریع و درعرض چند ماه سه تا جوون رو جلو چشم پدر و مادرشون به خاطر یک قتل بکشیم چنین قتلی در بیشتر جاهای دنیا برای متهم ردیف اول حبس طولانی مدت و متهم ردیف دوم حبس چند ساله (10 الی 25) و متهم ردیف سوم حدود 2 الی 10 سال زندان بود به این مجازات های وحشیانه فقط قبح کشتن و جرم و جنایت رو بیشتر می کنید کاری میکنید که هرکس به خودش حق دهد با هر بهانه ای آدم بکشد خود دانید
    • بدون نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      50 2
      با شما مخالفم. چون الان دیگه هرکسی که اقدام به ارتکاب جرمی میکنه ازمجازاتش هم خبر داره.پس لطقا" برای این حیوانها دلتون نسوزه چون میدونستن چه غلطی دارن میکنن. اون معلم بدبخت هم لباس سکسی میپوشیده و بدنشو در انظار این حیوونها گذاشته که بخودشون اجازه دادند چنین جنایت هولناکی را مرتکب بشن؟مسلما" خانم معلم یک زن نجیب و آبرومند با پوششی موجه بوده .پس در این مورد هیچ جای بخشش نباید وجود داشته باشه.ابته قبول دارم شراسط مملکت باید عوض شود تا زمینه ارتکاب خیلی از این جرمها از بین برود. روح آن خانم معلم شاد.
    • بدون نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      13 0
      اسمت امین بود چی شد شدی بدون نام.
    • امین IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      5 16
      در عزیز بودن آن خانم معلم شکی ندارم چند نکته: اینکه تو قانون چی نوشته و اونها از قانون خبر داشتند دلیلی بر عادلانه بودن حکم نیست قانون میتونه برای جرایم کمتر هم اعدام صادر کنه اونها رو کشتید چرا دیگر حیون و .... خطابشون می کنید؟ اگر به چشم در برابر چشم و جان در برابر جان باور دارید دیگه چرا به آنها فحش می دید؟ شما هم با کشتن اونها جنایات هولناکی رو مرتکب شدی نحوه قتل (اعدام) اون ها رو بخون تا بدونی چه جنایات هولناکی کردی از این 3 نفر برخی در قتل هیچ نقشی نداشتند درضمن وقتی شرایط مملکت برای جرم مهیاست و جرم بالا می رود باید در مجازات مجرمین این رو درنظر گرفت نمی شود گفت شرایط برای جرم مناسب بوده ولی نباید در مجازات درنظر گرفته نشود اعدام نکردن هم به معنی آزاد کردن نیست روح هر 4 تاشون شاد باشه
    • بدون نام IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      15 15
      1- قاتل را جلوی خانواده اش اعدام نمی کنند 2-مگه شما پرونده را خوندی که و میدونی متهمان چاه کار کردند که میگی هتم ردیف اول،دوم يا سوم 3-بعدش معلومه که اصلا خبر را نخواندیو نمیدونی اصلا چه جرمی رخ داده،کجا نوشته 3 نفر اعدام شدند 4-اصلا ذره ای برای قربانی و خانئاده اش نمی کنی،معلومه که اون ها رو آدم حساب نکردی 5-جرم اثبات شده بود،دیگر تحقیقات نمی خواست،باید سریع تا خبر داغه حکم اجرا میشد تا خبرش به گوش کسانی که استعداد روانی این کار را داشتند برسه تا مایه عبرتشون بشه و بازدارنده بشه،نه این که چند سال بگذره تا همه اصل یر یادشون رفته باشه و تا اون موقع چند نفر مرتکب جرم شده باشد
  • بدون نام IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    143 2
    آیا به وضعیت قاضیی که میخواست با 99 ضربه شلاق پرونده را مختومه کند هم رسیدگی خواهد شد؟
  • مهرداد IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    57 67
    آیا ضرورتی داشته نام و نام خانوادگی آن مرحومه که به این شکل به رحمت خدا رفته است اعلام عمومی شود ؟ به عبارت دیگر اعلام نام آن مرحومه باعث مخدوش شدن حیثیت خانواده ایشان نیست؟ چه ضرورتی به ذکر نام آن مرح.مه وجود داشته است؟
    • میثم GB ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
      95 4
      مهرداد عزیز، اون خانم معلم یک قربانی بوده! چرا باید حیثیت خانوادش مخدوش بشه؟؟!!! مگر چه گناهی مرتکب شده؟؟؟!!!
    • بدون نام IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
      82 5
      چون بهش تجاوز شده آبروش رفته؟ حیثیتش مخدوش شده؟ خوبی شما؟
    • امین IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
      31 49
      منم دقیقا همین نظر رو دارم.باید جهت حفظ حرمت ایشان اسمشون فاش نمیشد. به خانوادشون تسلیت میگم.
    • بدون نام IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
      38 4
      اتفاقا ایشون شهید هستند و مقام بلندی دارند و باعث آبرو برای خانواده شون و همه مردم. این متجاوزان هستند که در دنیا و آخرت از اشقیا خواهند بود.
  • رحمت الله IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    48 7
    اینروزها مرتب صحبت از اعدام به جرم تجاوز به عنف مطرح میشه و افرادی از قوه قضاییه اعلام میکنند اینکار درس عبرتی برای دیگران خواهد بود!!! پس کو؟؟؟ پس چرا مرتب تکرار میشه؟؟؟ با این اعدامها مشکل حل شد؟؟؟ چرا مشکل رو ریشه یابی نمیکنید و به عملکرد چندین و چند ساله خودتون در ارتباط با مردم به دیده شک نگاه نمیکنید؟؟؟؟؟؟ تا کی؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
      11 8
      شما نظر جدیدی دارید ! خوبه تشویق بشن ؟ ؟؟؟!!! تو از آیه قرآن بحرف بالاتری داری که گفته (در قصاص حیات نهفته ای اهل فکر و اندیشه ) به نظر شما آدمی که تا این حد از مرز انسانیت فاصله گرفته که یک انسان دیگه رو می کشه رو باید چکار کرد ؟؟ گذشته از اینکه اقدامات پیشگیری در خصوص همه جواب نمی دهد وحتی زمانی که امام زمان هم انشاء اله زمام امور رو بدست بگیرن افراد خبیث و کثیف هم در جامعه هستند نت جایی که خود امام هم با شهادت از این دنیا خواهند رفت .
    • بدون نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      7 16
      سلام دوست عزيز من كاملا با شما موافقم اعدام راه چاره نيست ولي ديگه چه كار ميشه كرد من مدتي است دارم راجع به اعدام تحقيق ميكنم اصلا كار خوبي نيس
  • زارع IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    45 7
    شما باید نام معدومین فاسق را اعلام میکردیدنه نام خانم شهیده را وابته باید مجرمین را با همان روشی که ان خانم را به شهالدت رسانده اند قصاص میکردید نه با طناب دار.
    • بدون نام IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
      7 19
      به نظر شما این کار ترویج خشونت در جامعه نیست که اون افراد را هم با سنگ و با زجر از بین ببرند؟ اتفاقا باید در ین افراد احساس ندامت شدیدی را ایجاد کرد ولی نه با خشونت.
  • مهرداد IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    12 3
    ببین میثم عزیز برای حفظ آبروی بازماندگان آن مرحومه فکر می کنم بهتر بود نام ایشان ذکر نمی شد، به عبارت دیگر چه نفعی از بردن اسم آن مرحومه عاید می شود؟
    • بدون نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      8 1
      ای بابااااااااا...طرف مرده رفته برای آبروی کی ناراحتی ؟ مگه چیکار کرده ؟ جرم کرده که آبروش بره ؟ گناه کرده زن بوده و مخاطب هوسرانی کثیف یه سری حیوون صفت شده ؟
  • فرزند ایران IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    17 4
    از مسئولان متشکریم عدل الهی در این مورد اجرا شده است برای توجیه ای اعمال مجرمانه این افرادشیطان صفت تز های به اصطلاح روشنفکرانه دادن شبه جرم است یک بیگناه مورد تجاوز قرار گرفته وبه قتل رسیده درواقع یک امت به قتل رسیده به امید روزی که تمام شیطان صفتان به سزای جرمشان برسند
  • علی IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    20 3
    امین آقا یعنی آدم باید توبعضی شرایطهر غلطی دلش خواست بکنه بعد بگند رفتارش بستگی به محیط اطراف داره
    • امین IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      3 8
      علی آقا من چنین حرفی نزدم متاسفانه شما برداشت دلخواه رو از نظر من کردید من عرض کردم افرادی در شرایطی جبری مرتکب جنایت می شوند نه قصد توجیه این جنایت رو دارم نه دفاع از این اقدام فقط دارم میگم آمار نشون می ده افرادی که در این شرایط بزرگ میشن اختمال اقدام به جنایت در اون ها افزایش پیدا می کند و دادگاه باید این رو در حکم درنظر بگیرد بسیاری از اقدامات ما ناشی از نوعی جبر هست
    • بدون نام IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
      3 2
      علی راست میگه،دقیقا همین حرف را زدی!
  • قیصر EU ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    28 1
    دوستانی که میگن سه تا جوون رشید دسته گل دکتر و مهندس و با شخصیت و با ابرو و با شرف رو چرا به خاطر یه زن معلم اعدام میکنن خواهر خودتونو بزارید جای اون مرحومه بیچاره و فقط 10 ثانیه بهش فکر کنین چی میشد اگه دیوونه نمیشدین دیگه از بی غیرتیتون بود چه ربطی داره سه نفر به خاطر یه نفر نباید اعدام بشن چطور وقتی این کثافت کاری رو میکردن فکر اینجاش نبودن برای ذکر نامشون هم کار خوبی بود چون این به تربیت خوانوادگی هم بر میگرده پس اون پدر مادر اگه نظارت و تربیت درستی رو فرزندش داشت نمیدید بچه دسته گلش بره بالای دار (البته معلوم نیست با این حرف ها خبر انلاین اینو چاپ کنه یا نه)
    • امین IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      4 14
      من اینجا کسی رو ندیدم که گفته باشه اینها مهندس و دکتر و... هستند شما با مخسره کردن چه هدفی دارید؟ همین که اون سه انسان هستند برای اعدام نشدن دلیل کافی ای هست خیلی هم ربط دارد سه نفر رو به خاطر یک نفر نباید اعدام کرد اطفا موضوع رو شخصی نکنید اصل قضاوت بی طرفی هست الان چه چیز رو با کشتن بدست آوردید ؟ اون خانم معلم (یادش گرامی) زنده شد؟ یا سه خانواده دیگه بدبخت شد؟ درضمن شما گفتیئ منیجه تربیت بد پدر و مادرش بوده که مجرم شدند خوب شما چرا این چیز جبری رو درنظر نمی گیرید؟ اگر شما هم همین پدر و مادر رو داشتید مجرم بودید
  • بدون نام IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    1 13
    کاربر محترم در مورد 99 ضربه شلاق صحبت می کنید درضمن هنوز صد در صد مشخص نیست طرف دست دست به تجاوز جنسی کامل زده یا نه همچین نظر شما در مورد 99 ضریه شلاق چیست؟ آیا می دانید 99 ضربه شلاق یعنی چی؟ من فرقی بین 50 ضربه شلاق با 99 ضربه شلاق نمی بینم می دانم 99 ضربه شلاق (اگر زیر این شکنجه زنده بماند) اثرات روحی و روانی اش تا آخر عمر باقی است فرق 99 ضربه شلاق با تجاوز چیست؟
    • بدون نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      13 0
      واقعا نمیفهمی فرق 99 ضربه شلاق با تجاوز چیه؟!!اون کسی که 99 ضربه شلاق میخوره اگاهانه و به دست خودش این مجازات رو انتخاب میکنه و مطمئنا حق الناس بر گردنشه که داره شلاق میخوره ولی اون بدبختی که به زور و وحشیانه مورد تجاوز قرار گرفته نه حق تجاوز کننده ها رو خورده بوده نه خودش اگاهانه انتخاب کرده بوده که مورد تجاوز قرار بگیره!!
  • بدون نام IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    2 26
    شما آبروی هرچی شهید بود بردید اول اینکه ان معدومین نیز خانواده ای دارند دوم به هر مقتولی شهید نمیگن
    • بدون نام IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
      2 1
      مقتولین هم خانوادهدارند پس از این به بعد قبی از جنایت تشکیل خانوادهبدیم،تا بهانه ای باشه که اعدام نشیم!
    • بدون نام IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
      3 1
      توفکر میکنی او خانواده روش میشه اون جانی را دوباره تو خانه راه بده؟اگر راه بده جواب اهل محل ا چی میدند،اهل محل هم نگران وقوع جرمی دیگ توسط قاتل در محله شان هستند
  • کیوان EU ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    18 3
    واقعا اعدام براشون کمه. کاش میشد زجر کششون کرد.
    • امین IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      3 13
      چرا اعدام برایشان کم هست توضیح دهید؟ درضمن شما به آرزوی ضد انسانی خودتون رسیدید این ها زجر کش شدند ماه ها زندان انفرادی بی آبرویی خانواده اعدام در ملاءعام وحشت اعدام شلاق خوردن و...... اگر جزرکش شدن انسان ها رو دوست دارید خوشحال باشید چون اون ها شکنجه های روحی و جسمی شدند
    • مونا IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
      9 1
      اقای امین زندان انفرادی حق امثال این ادم ها است حتی اگه زجر و شکنجه به همراه داشته باشه که البته من فکر نکنم شکنجه جسمی بشن این راهی بود که خودشون انتخاب کردن و همه هم امروزه میدونن که مجازات این عمل اعدام هست چرا فکر نمیکنید که اگه این افراد شناسایی نشن باز هم به کارشون ادامه میدن کما اینکه میبینیم که قتل ها و تجاوزات زنجیره ایتا وقتی که قاتل گرفتار نشه ادامه داره
  • سامان IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    18 2
    واقعا کسایی که این اعمالو انجام میدن خوششون میاد جلو چششون با خواهراشون انجام بشه؟؟
  • برهان IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    26 2
    امین اقا لطف کن این افکار پوچت را برای خودت نگه دار و صد البته تا کسی به سر خودش نیاد یاوه سرای زیاد میکنه دست پیش گرفتی پس نیفتی ..البته منفیها جوابت را دادن/ ادم مریضه داره درد میکشه امثال تو میان فقط تجویز الکی میدن یا ....تو این زمینه هم اره چون سر خودت نیومده لم دادی پای کامپیوتر و دم از چیزهای نداشته ات میزنی اما اگر خودت بودی جای خانواده داغ دیده خودت را جر میدادی و صدات گوش فلک را کر میکرد و بسا میگفتی سه تا کمه خانوادشم بزارید روش بخاطر بزرگ کردن چنین حیوان صفتانی که تحویل داده اند.حالا که اعدام میکنن این وضعیت را شاهدیم وای به وقتی که مجرم بدونه با چند سال سر و تهش بهم میاد ...لطف کن از سر شکم سیری فلسفه نباف
    • امین IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      2 10
      لطفا یاد بگیرید (بگیریم) هرکس حق نظر دادن رو دارد آره این بلا سر من نیامده است ولی قبلا عرض کردم بلایی که سر این سه خانواده معدوم آمد و بار سنگین لفظ اعدام بیشتر هست اینکه اکثریت مخالف من فکر میکنند دلیل بر درستی نظر انها نیست برهان من در ایران اقلیت هستم ولی در جهان اکثریت متاسفانه یک مجرم بارها و بارها برای یک جرم مجازات می شود درضمن شکم من سیر نیست و اصل قضاوت بی طرفی هست این رو یادت باشه تا با منطق صحبت کنی
  • عباس IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    27 5
    اگر توی هر خونه یک توالت باشه اهالی خونه همه جا را کثیف نمی کنند. اگه مراکزی فعال بشن که از طریق شرعی میل جنسی جوانهایی که توان ازدواج ندارندا ارضا کنه دیگه شاهد این موضوع نیستیم که به خاطر ارضای میل جنسی چند جوون بروند یک خانم پاک و سالم را بهش تجاوز کنندو بکشندش. مسائل را ریشه ای حل کنید و درمان علامتی بیماری مشکل را حل نمی کنه
    • بدون نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      12 3
      حرفت قبول دارم اما یه سوال هم دارم .... نیاز جنسی فقط برای مرد نیست و زن نیز مثل یک مرد نیاز جنسی داره اما چرا همیشه این مرده که برای ارضا شدن از دیوار باغ بالا میره...آدمربایی و آدمکشی میکنه ؟!؟!
  • مسعود EU ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    12 2
    به نظر من باید هر کسی رو که تجاوز کرد فقط با شعله های آتش اعدام کنند تا شاید یه ذره از حس ترس و اضطراب او زن بی پناه رو موقع تجاوز بهش دست بده.
  • حامی EU ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    16 1
    از تجاوز هم که بشه گذشت آخه کدوم دور از جون حیوونی می تونه با سنگ به سر و صورت یه هم نوعش بزنه تا اونو بکشه خداوکیلی! فقط کافیه یه لحظه تصویر اون لحظه رو تو ذهنت تصور کنی تا بتونی شاید یکم درد اون زن رو لمس کنی.
  • بدون نام EU ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    8 0
    خيلي زشته واسه مردمي با تاريخ و فرهنگ كهن و يك كشور مسلمان اينگونه اسم ايران در جهان و روزنامه هاي دنيا پيچيده بشه بايد مسئولين يه فكري كنن
  • بدون نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    6 1
    جناب آقای امین که با اعدام این افراد مخالفی شما درست میگی این اعدام عادلانه نبود به نظر من پدر و مادر این سه نفر هم که وظیفه تربیت اینها رو به عهده داشتند باید اعدام میشدند تا درس عبرتی بشه واسه همه.مرد حسابی یه معلم بدبخت رو گرفتند بهش تجاوز کردند بعد کشتد میگی عادلانه نیست.خوب شد توی مملکت کاره ای نیستی
  • بدون نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    1 0
    3 نفر از کجا اومد من فقط خوندم 2 نفر اعدام شدند
  • یک انسان IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    7 0
    اقا امین با کمال تاسف بایدبگم راه کلا اشتباه رفتید تجاوز چیز کمی نیست یعنی تباه کردن یک انسان حتی اگه نمیکشتنش باز کارشون وحشتناک بود با این کار جسم و روح یک انسان نابود میشه مهم نیست صد نفر باشند یا یک نفر محیط تاثیر داره ولی چیزی به اسم انسانیت هم هست کافیه یهحرکت خوب داشته باشیم که خداوند بخشنده هدایتمون کنه این حرکت به هیچ وجه قابل بخشش نیستوقتی تصمیم گرفتند فکر خانم معلم نکردند ما حیوان نیستیم کسی که رفتاری غیر انسانی داشته باشه باید مجزات بشه این قدر تند نرو فقط یک لحظه حال اون خانم تصور کن یه لحظه تو ذهنت عزیزترین کست جاش بزار
  • حسن محمودزاده A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    3 0
    سلام اقای رحمت الله شما بهتر نبود پیشنهادتان را هم مطرح می کردید.که به نظر جنابعالی مسئولین امر باید چکار کنند. که این نظر شما که ارایه نمودید تامین شود و دیگر شاهد این (حک حرمت ها نباشیم.با تشکر