مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از افزایش دمای هوا در پایتخت خبر داد.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری با اشاره به این که حداکثر دمای پایتخت در روز چهارشنبه به 40 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد، گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌‌یابی هواشناسی تا روز پنجشنبه، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در برخی مناطق شمال غرب، شمال و جنوب شرق کشور افزایش ابر، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط برای روز پنجشنبه با شدت ضعیف‌تری ادامه خواهد داشت.

به گفته او، همچنین در روز سه‌شنبه مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور تحت تاثیر پدیده باد و گرد و خاک بوده و انتظار می‌رود که این پدیده در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در برخی از مناطق غرب و جنوب غرب همچنان وجود داشته باشد. ضمن این که تا روز جمعه به طور متناوب وزش باد و گرد و خاک برای جنوب شرق، شرق و بخش‌هایی از شمال شرق کشور دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اظهار این که آسمان تهران در روز چهارشنبه صاف همراه با غبار صبحگاهی و در بعضی ساعات وزش باد خواهد بود، گفت: در روز پنجشنبه نیز آسمان پایتخت صاف، همراه با غبار صبحگاهی و در بعضی ساعات وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 26 و 40 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وی در ادامه به گرمترین و خنکترین استان‌ها اشاره کرد و گفت: در روز چهارشنبه استان خوزستان با حداکثر دمای 47 درجه سانتیگراد گرمترین و استان چهارمحال و بختیاری با حداقل دمای 10 درجه سانتیگراد بالای صفر خنکترین استان‌های کشور خواهند بود.

امیدوارشهری در پایان تصریح کرد: همچنین 11 استان کشور شامل خوزستان، یزد، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، قم، سمنان، اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی در روز چهارشنبه حداکثر دمای 40 درجه سانتیگراد یا بالاتر خواهند داشت.

45234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 227112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =