رییس پلیس آگاهی استان چهارمحال و بختیاری، از دستگیری سارق حرفه ای و کشف 19 فقره سرقت موتورسیکلت، خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ "فضل الله برزویی" رییس پلیس آگاهی استان چهارمحال و بختیاری ، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در سطح استان، موضوع در دستور کار اکیپی از کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی، قرار گرفت. با تحقیقات گسترده و تلاش های شبانه روزی مأموران ، نهایتاً سارق در یکی از شهرهای استان شناسایی و پس از هماهنگی های صورت گرفته در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و به یگان انتظامی منتقل ، شد. 

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ، سارق دارای سوابق متعدد سرقت می باشند، خاطرنشان کرد: در بازجوییهای به عمل آمده ، متهم به 19 فقره سرقت اعتراف و موضوع تحت پیگیری است. وی در خصوص نحوه سرقت ها نیز بیان داشت: سارق با سوء استفاده از سهل انگاری مالباختگان ، اقدام به سرقت کرده و به لحاظ اینکه مالخرها از قبل مشخص بودند ، پس از فک پلاک ، آنها را در برخی نقاط استان به فروش می رسانده است. 

سرهنگ برزویی در پایان جهت پیشگیری از سرقت ، به موتورسواران هشدار داد و از آنها خواست ، موارد ذیل را همیشه مدنظر داشته باشند: 

- در صورت امکان موتورسیکلت خود را در پارکینگ های عمومی که دارای مسئول مشخص است پارک نمائید. 

- موتورسیکلت خود را هنگام پارک نمودن به تجهیزات ایمنی و بازدارنده مجهز کرده ، با قفل و زنجیر آنرا به شیئی ثابت و محکم متصل نموده و حتی المقدور در شعاع دید خود و افراد مطمئن قرار دهید. 

- از تحویل موتورسیکلت خود به اشخاص ناشناس حتی برای چند دقیقه کوتاه خودداری نمائید. 

- موتورسیکلت خود را شماره گذاری نموده و پلاک اخذ شده را بر روی آن نصب نمائید. 

- از خرید موتورسیکلت بصورت قولنامه ای مخصوصاً از افراد ناشناس خودداری نموده، معامله را در دفتر اسناد رسمی به ثبت برسانید تا در صورت سوء استفاده عواقب قانونی آن متوجه شما نگردد. 

- قبل از خرید موتورسیکلت از سرقتی نبودن آن از طریق استعلام از مبادی ذیربط اطمینان حاصل کنید.
301282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 227279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =