همزمان با تضعیف دلار در بازارهای جهانی، قیمت این ارز در بازار داخلی هم پایین آمد.

با شروع مبادلات امروز بازارهای جهانی، قیمت هر اونس طلا 11 دلار و 20 سنت کاهش یافت و به یکهزار و577 دلار و 70سنت رسید. این رشد به این دلیل بود که امروز دلار آمریکا در برابر همه ارزهای معتبر اروپایی از جمله یورو و پوند تضعیف شد.
در بازار داخلی هم قیمت دلار سیر نزولی به خود گرفت و از 1945 تومان عصر دیروز عقب نشینی کرد. در مجموع قیمت های امروز بازار آزاد ارز نزدیک به نرخ های روز دوشنبه بود. اما در بازار سکه فروشان قیمت ها حدود 2 هزارتومان بیش از قیمت های روز دوشنبه بود. اما در مقایسه با عصر روز گذشته بهای تمام سکه طرح جدید حدود 11 هزارتومان پایین آمد. نیم سکه نیز 6 هزارتومان ارزان شد. افت قیمت ربع سکه هم 4 هزارتومان بود.
قیمت های ثبت شده در معاملات بعد از ظهر امروز بازار تهران بر اساس اعلام اتحادیه طلا، جواهر و صرافان تهران به شرح جدول زیر است:
نوع ارز و سکه(قیمت:تومان)
قیمت بعداز ظهر چهارشنبه
دلار آمریکا
1912.5
یورو
2387.5
پوند
3050
تمام سکه طرح قدیم
715500
تمام سکه طرح جدید
713000
نیم سکه
356000
ربع سکه
182000
گفتنی است بعدازظهرامروز هر گرم طلای 18 عیار هم به 72 هزار و 600 تومان رسید.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 227376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • متقاضی واقعی IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    18 52
    تو رسانه ها همش صحبت از رانت ارزی میشه. میگن چون ارز چند نرخیه پس رانت وجود داره. من مخالفم. اصلا رانت وجود نداره. رانت مال وقتیه که پولی بره تو جیب کسی که لیاقتش رو نداره. عمو بهمنی می دونه دلار مرجع رو به کی بده و به کی نده. او دلار مرجع را به ما متقاضیان واقعی می ده چون می دونه ما شهروند درجه یک هستیم و لیاقتش رو داریم.
    • بابک IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      21 6
      شما معلوم نیست چی میگی .
  • ایرانی IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    27 3
    شما به این کاهش چند تومانی نرخ ارز می گویید پسرفت !!!!!!!! اگر نرخ ارز را با یکسال قبل و یا گذشته نزدیک مقایسه کنید می بینید که نرخ ارز دو برابر شده و شما باید نرخ ارز را نسبت به آن بسنجید نه دل به کاهش چند تومانی ارز خوش کنید. البته این روال کار نویسندگان یا مسئولین این مملکت هست، برای مثال کالایی هزار تومان گران شده و بعد کاهش 50 تومانی پیدا کرده و اعلام می کنند که ای مردم ببینید ما قیمت ها را کاهش دادیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    14 4
    چرا وقتی می ره بالا 100 تومان 100 تومان میره بالا، ولی وقتی میاد پایین یه تومان یه تومان میاد پایین؟!! به هر حال امیدوارم فقط بیاد پایین. دیگه همه این گرونی ها تثبیت شده اینقدر که مسئولان به فکر پایین آوردن دلار نیستند.
  • GIR US ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    26 2
    دوست عزیز ( متقاضی واقعی ) اینجا جای با کنایه حرف زدن نیست ، رک باش