ایسنا نوشت:

رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران گفت: هماهنگي بين نهادها، گمشده اقتصاد ايران است.
 محمد نهاونديان در همايش “بهبود محيط كسب و كار“ در مشهد افزود: با حمايت از توليد مي‌شود محيط كسب و كار را مساعد كرد و با افزايش قوت‌ها و كاهش ضعف‌ها توسط مدير بنگاه‌ ‌اقتصادی، كسب و كار رونق مي‌گيرد.
وي با اشاره به اينكه كشورهايي سعي در تلاطم فضاي كسب و كار ايران دارند، عنوان كرد: بهترين راه مقابله با تحريم كننده اين است كه براي فضاي كسب و كار برنامه‌ريزي كرد و ثبات را افزايش داد.

نهاونديان اظهار كرد: در شرايط اقتصادي فعلي اگرچه مردم تحليل‌گر نيستند اما به طور عمومي دو شاخصه‌ گراني و بيكاري را درك مي‌كنند و خواهان رفع اين دو مورد هستند و براي حل اين عارضه‌ها راهي جز سرمايه‌گذاري بيشتر وجود ندارد.
وي با بيان اينكه در حال حاضر بعضي از كارخانه‌ها و بنگاه‌هاي اقتصادي حتي تا كمتر از 50 درصد ظرفيت پتانسيل خود فعاليت مي‌كنند، خاطر نشان كرد:بايد از سرمايه‌هاي موجود بهينه ‌تر استفاده كرد و استراتژي توسعه را ايجاد كرد.
نهاونديان افزود: هم اكنون رقابت اصلي در جهان، رقابت كالا با كالاي ديگر نيست بلكه رقابت بين محيط كسب و كار، اولين حرف را در جهان مي‌زند.
رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران گفت: هنوز اتكا به نفت و درآمد نفتي در كشور در شرايطي است كه برخي از كشورها از اين حربه استفاده مي‌كنند كه بايد در اين خصوص نيز راهي انديشيد.
نهاونديان تصريح كرد: اتكا به نفس، بستن مرزها و دروازه‌ها نيست بلكه رسيدن به عزت و توانمندي است و بايد برنامه‌اي انديشيد كه احساس نياز همان كشورها به ايران بيش از نياز ايران به آنها باشد.
رييس اتاق بازرگاني ايران رعايت كامل قانون را شرط اصلي براي كارايي سياست‌ها خواند و گفت: نوشتن قانون و اجراي آن هر دو نياز به دقت كافي دارد و در واقع قانون ميثاق بين دولت و بخش خصوصي است.
وي با بيان اينكه بخش خصوصي، مدير اقتصاد و دولت نيز سياست گذار اين بخش است، تاكيد كرد: مهندسي جديدي براي تعامل بين اين دو نهاد بايد ايجاد شود.
نهاونديان با بيان اينكه براساس چشم‌انداز 1404 در طي يك دوره‌ 20 ساله قرار بر اين گذاشته‌ايم كه رتبه اول را در منطقه كسب كنيم، عنوان كرد: هفت سال از 20 سال سپري شده است که براي رسيدن به اين جايگاه و توفيق در اين مسير همدلي لازم است.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 227658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • w IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
    32 1
    تحليل مردم خيلي دقيق تر از بعضي هاست. چون مردم اينقدر دنبال حزب و جناح بازي نيستند .....
  • z IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    4 0
    مردم هم تحلیل‌گرند وهم گرانی و بیکاری را درک می‌کنند! این شما ها هستید که با این تحلیل ها وضع مردم را به این حال و روز انداختید!!!!!!!!!!!!!!!