محمد دهقانی پس از جلسه اعضای هیات رییسه مجلس گفت: نظر هیات رییسه این است که وقتی دولت آمادگی اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها را ندارد، مجلس اصرار نخواهد کرد.

سایت خانه ملت گزارش داد:
محمد دهقانی نقندر اظهارداشت: هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز طی نشستی موضوع تقاضای رئیس جمهور برای استرداد لایحه هدفمند کردن یارانه ها را بررسی کرد.

وی افزود: تقاضای استرداد لوایح از سوی دولت در شرایطی که مجلس کلیات آن لایحه را بررسی کرده باشد، نیازمند رای گیری از نمایندگان است؛ لذا استرداد لایحه هدفمند کردن یارانه ها که کلیات و تاحدود زیادی جزئیات آن تصویب شده است، تنها با رای مجلس امکان پذیر است.

نماینده چناران و طرقبه خاطر نشان کرد: در صورت اصرار رئیس جمهور بر استرداد لایحه، در جلسه علنی فردا قبل از اینکه مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه هدفمند کردن یارانه ها بشود، در خصوص استرداد لایحه از نمایندگان رای گیری خواهد شد.

وی افزود: اگر نمایندگان با استرداد موافق باشند که کار متوقف می شود اما اگر نظر مجلس مخالف استرداد بود، دو ماده باقیمانده از لایحه نیز بررسی و تصویب شده و به شورای نگهبان ارسال می شود.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه شخصا با استرداد لایحه مخالف هستم ، تاکید کرد: من نه تقاضای استرداد لایحه را از سوی دولت کار مناسبی می دانم و نه رای موافق نمایندگان با استرداد را کار دقیقی می بینم .

وی گفت: موضوع هدفمند کردن یارانه ها چند سال است که مطرح شده و ذهن جامعه برای این کار آماده است، مجلس نیز حداکثر تفاهم با دولت را در این خصوص داشته و طی جلسات متعدد بررسی این لایحه در کمیسیون ویژه ، 99 درصد نظرات رئیس جمهور را تامین کرده است و این یک درصد باقی مانده را دیگر قانون اساسی اجازه نمی دهد.

دهقانی گفت: ما از دولت می خواهیم که خویشتنداری کند و مجلس هم زحمات دولت و کمیسیون ویژه را در نظر داشته باشد تا ان شاءالله با تصویب نهایی لایحه این افتخار نصیب همین دولت شود.

عضو هیات رئیسه اظهارداشت:این حرف کوچکی نیست که در حالی که مجلس یک سال و دولت دو سال وقت صرف بررسی این لایحه کرده است حال بگوئیم برگردیم به روز اول.

دهقانی گفت: با توجه به اینکه نظر بعضی از بزرگان مجلس و افراد موثر در هیات رئیسه موافقت با استرداد لایحه است به احتمال زیاد لایحه هدفمند کردن یارانه ها فردا مسترد می شود و این موضوعی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت چون با این کار همه زحمات مجلس و دولت از بین می رود.

وی افزود: نظر هیات رئیسه این است که وقتی دولت آمادگی اجرای لایحه را ندارد صلاح نیست این موضوع را تحمیل کنیم

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 22837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین NL ۱۸:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۲
    0 0
    "مجلس 99 درصد نظرات رئیس جمهور را تامین کرده است و این یک درصد باقی مانده را دیگر قانون اساسی اجازه نمی دهد." ...این همه تحقیر برای مجلس؛مگر شما وکیل الدوله اید!؟
  • عادل IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۳
    0 0
    شما( خبر آنلاین ) که نظرات را میگیرد پس چراپخش نمیکنید
  • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۳
    0 0
    راستي چهار نفر كارشناس بياوريد تا بررسي كنند كه اين طرح چه بلايي سر كشور مي‌آورد. هر چند نيازي به كارشناس هم نيست.