ایسنا نوشت:

یک روانشناس گفت: بعضی از میوه‌ها از جمله موز، انگور، پرتقال و نارنگی تأثیر مستقیمی بر کاهش استرس افراد می‌گذارند.

 

"رباب فرهادیان"،  افزود: غذاها از نظر طبخ مناسب به جهت رفع نیازهای مواد لازم بدن تأثیر بسزایی می‌گذارند و تحقیقات نشان داده است که تنظیم رژیم خاص غذایی در بهبود بیماری اوتیسم بسیار مؤثر است.

 

وی تصریح کرد: مغز در صورت استفاده از موادی شیرین از جمله شکلات و بعضی از میوه‌ها از جمله موز و انگوز ماده‎ای به نام سروتونین تولید می‌کند که در کاهش عصبانیت و استرس بسیار مفید بوده و در حالت کلی شادی بخش است و باعث تحریک و ترشح انتقال دهنده عصبی می‌شود.

 

این روانشناس با اشاره به اینکه مادران به علت شاغل بودن و کمبود وقت غذا را درحد نیاز سرو می‌کنند، یادآور شد: نحوه طبخ غذا با تأثیرگذاری آن رابطه مستقیم دارد و غذایی که با لذت طبخ می‌شود تأثیر فوق‌العاده‌ای بر کیفیت آن می‌گذارد که در نهایت تأثیر آن بر روی بدن خواهد بود.

 

وی اظهار کرد: برای افزایش تمرکز مغز و افزایش کارایی آن مکمل‎هایی غذایی با موادشیمیایی و تا حدی پروتئین زیاد عرضه می‌کنند تا از این مکمل‌های غذایی در جهت بهبود و سلامت جسم و ذهن بهره کافی را ببرند و این نشان می‌دهد که تأثیر موادغذایی بر روی تمرکز حافظه و ذهن بسیار زیاد است و باید در راستای بهبود کیفیت غذا افراد بیشتر دقت کنند.

 

فرهادیان با اشاره به اینکه نوشیدن موادی مثل لیمونات ذهن را باز می‌کند، افزود: کافئین موجود در قهوه و موادغذایی که شامل پروتئین و شکر کافی مثل بستنی هستند در افزایش تمرکز فکری بسیار مؤثر هستند که این مواد در حد اعتلال برای افرادی که شرایط عادی دارند و از بیماری خاص رنج نمی‌برند، توصیه می‌شود.

 

وی اضافه کرد: استشمام عطر و وجود طعم مطلوب غذا تحریک‌کننده سیستم عصبی بوده و تأثیر مستقیم بر مغز افراد دارد و این نکته که غذاها باید در خانه طبخ شوند بسیار مهم است چرا که افراد با استشمام بوی غذا در خانه هیجان خود را در استقبال از این مواد بیشتر نشان می‌دهند و کمتر از فست فود‎های موجود استفاده خواهند کرد.

 

این روانشناس از منافات بوی بد با سیستم عصبی بدن خبر داد و گفت: رسیدن بوی مطلوب به سیستم عصبی بدن انسان باعث بروز حس مثبت شود و در این راستا لیموشیرین از میوه‌هایی محسوب می‌شود که انسان را سرخوش و شاداب می‌کند و پرتقال و نارنگی نیز باعث تحریک انتقال دهنده‎ها در مغز شده و در کاهش استرس تأثیر مستقیمی می‌گذارند.

 

فرهادیان خاطرنشان کرد: زنجبیل از موادی است که با افزایش میزان دوپامین از بروز افسردگی ممانعت می‌کند و افراد باید دقت داشته باشند در مصرف موادخوراکی خود دقت کافی داشته باشند، چرا که حفظ سلامت آنها به واسطه استفاده از موادخوراکی مطلوب میسر خواهد شد.

 

301301

کد خبر 229585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =