واحد مرکزی خبر نوشت:

یک متخصص تغذیه گفت : برای اینکه در هنگام روزه داری بخصوص در روزهای گرم سال کمتر تشنه شوید ، هنگام سحر مواد غذایی فیبردار مصرف کنید .
دکتر کیمیاگر با تأکید بر اینکه برای تشنگی کمتر هنگام روزه داری این است که وعده سحری فراموش نشود ، افزود : این مواد غذایی مقادیری آب در خود ذخیره و در مدت چند ساعت پس از مصرف ، به تدریج آب خود را آزاد می کنند و می توانند در زمان روزه داری از احساس تشنگی بکاهند .
وی گفت : سالاد ، کاهو ، گوجه فرنگی ، انواع میوه های آب دار مانند هندوانه و طالبی و نان ها و غلات سبوس دار مهمترین مواد غذایی فیبردار هستند .
این متخصص تغذیه همچنین گفت : راه دیگر ، پرهیز از مصرف مواد غذایی چرب و سرخ کردنی و ته دیگ هاست و نیز باید از مصرف غذاهایی که آب بسیاری دارند مانند آش ها ، ماکارونی و برنج در حجم زیاد در وعده سحری خودداری کرد .
کیمیاگر با بیان اینکه به رغم برخی اظهارنظر ها ، مصرف یک تا دو فنجان چای نیز در وعده سحری برای کاهش تشنگی در روز مناسب است، افزود : برای کاهش احساس گرسنگی هنگام روزه داری نیز بهتر است در وعده سحری، غذایی مشابه وعده ناهار و یا صبحانه کامل مصرف شود و خوردن یک عدد تخم مرغ آب پز به علت اینکه زمان بیشتری در معده باقی می ماند نیز برای به تأخیر انداختن احساس گرسنگی در زمان روزه داری مناسب است .
301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 230372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =