مدیرعامل ایران خودرو اعتقاد دارد خودروهای خارجی که با ارز مرجع وارد می‌شود، از قیمت‌گذاری مصون است و به هر قیمتی که واردکنندگان بخواهند روانه بازار داخل می‌شود.

نوزدهمین نشست کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران در حالی برگزار شد که مدیرعامل ایران خودرو در این نشست حاضر شد و از قیمت گذاری‌ها در بخش خودرو انتقاد کرد.

جواد نجم‌الدین که از اعضای هیأت نمایندگان اتاق تهران در دوره ششم است، در گردهمایی کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران از اینکه بخش خصوصی و اتاق بازرگانی از ظرفیت مجلس برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های بخش خصوصی غفلت کرده است انتقاد کرد. او معتقد است که بخش خصوصی باید از لاک دفاعی خارج شده و در بخش‌های تصمیم‌گیر کشور حضور جدی داشته باشد.
به گزارش خبرآنلاین جواد نجم الدین مدیرعامل ایران خودرو در این نشست در خصوص عدم حضور بخش خصوصی و اتاق بازرگانی در تصمیم گیری های مجلس شورای اسلامی، گفت: « به نظر من بخش خصوصی در این زمینه کم‌کاری داشته است. بسیاری از قوانینی که در مجلس به تصویب می‌رسد ناشی از فشار افکار عمومی است. »
او در خصوص قیمت محصولات ایران خودرو گفت: قیمت‌های ما به شدت کنترل می‌شود به طوری که امروز به سختی توانسته‌ایم روی خودروهای تولید داخل ۲ درصد افزایش قیمت بگیریم. حال آنکه خودروهای خارجی که با ارز مرجع وارد می‌شود، از قیمت‌گذاری مصون است و به هر قیمتی که واردکنندگان بخواهند روانه‌ی بازار داخل می‌شود. به این دلیل که ما هنوز آن تأثیرگذاری که مثلا باید در سازمان حمایت داشته باشیم، نداریم.
مدیرعامل ایران خودرو در پایان افزود: بنابراین، من نیز معتقدم که باید از لاک دفاعی درآمده و با قدرت و نفود بالا در مراجع تصمیم گیری از مجلس و نهادهای قانون‌گذاری گرفته تا حتی نهادهای اجرایی،حضور داشته باشیم و بتوانیم حق خود را بگیریم.


3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 231539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
    21 1
    آقای مدیر یه فکری به حال قطعات سمند ef7 کن . امروز یه تسمه تیم 24 هزارتومنی رو تو شهر دیگه خریدم 70 هزار تومن . اونم از نمایندگی مجاز . رفع مشکلات تامین قطعات دقیقا مشابه رفع مشکلات تامین مرغه
  • بدون نام US ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
    51 0
    تعرفه واردات را بردارید بعد ببین کسی سمت ماشین های شما میاد یا نه! بعدا بیا تا درباره نظر مردم و بازار و قیمت بحث کنیم...
  • مرتضی IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
    40 1
    عوضش خودروهای خارجی هر آپشنی که شما فکرش را بکنی در خودرو طراحی کردند ولی شما داری 15 سال پژو 405 را با همان طراحی و کیفیت تولید میکنی...!
  • حمید IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
    43 0
    حالا که خودرو باید با دلار 2000 تومان وارد شود شما خودروسازهای داخلی خیالتان تخت باشد بدون رقیب هستید
  • بدون نام IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
    35 0
    شما درست میفزمایید البته اگر بازار رقابتی باشد . ولی ما مجبوریم بخریم اش و کشک خاله ست دیگه .
  • بدون نام EU ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    36 0
    مثلا قیمت خودروی تولید داخل چند برابر مشابه خارجیش بشه شما به حقتون می رسید؟
  • بدون نام IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    41 2
    جان هر کی دوست دارید واردات خودرو رو آزاد کنید ببینید اینها یدونه ماشین هم میتونن بفروشن؟!! خانواده پژو به جای اینکه ارزون تر بشه روز به روز گران تر میشه...
  • بدون نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    33 0
    زمانيكه قيمت خودرو به قيمت مسكن نزديك مي شود بايد انتظار گراني را در تمام عرصه هاداشته باشيم ، تمام گراني ها به هم متصل هستند وقتي خودرو گران شود به دنبال آن مسكن گران مي شود زمانيكه مسكن گران شود تمامي مايحتاج زندگي گران مي شود لطفاً دقيق تر به مسايل نگاه كنيم و دنبال راه حل هاي زودگذر نباشيم امروزه صنعت خودرو كشور اثرات نامطلوبي در تمامي امور برجا گذاشته
  • بدون نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    23 0
    سلام پس چرا سایت فروش نقدی ایران خودرو بسته شده است؟پس مردمی که الان وام خودرو شان در آمده چه کار کنن؟چرا مردم را بلا تکلیف میگذارید و اطلاع رسانی نمی کنید؟
  • بدون نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    16 0
    قیمت وگرانتی های مربوطه (ضمانتها) از کیفیت مقبولی به نسبت خودروهای وارداتی برخوردار نیست.ما که ساکن آبادان وخرمشهر هستیم اگر توانایی خرید خودرو در منطقه آزاد اروند را داشته باشیم ترجیح میدهیم خودرو وارداتی بخریم تا خودرو ایرانی. با یک نظر اجمالی و بررسی تعداد خودروهای پلاک منطقه شده در این دوشهر حساب کار دستتون میآد.اینها غیر از خودروهایی دیگر وارداتی است که توسط مالکینشان پلاک ملی شده اند!