۰ نفر
۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸

ایسنا نوشت :

بقاياي مقبره يك شاهزاده‌ي «مايا» در يكي از شهرهاي تاريخي مکزيک كشف شد.

 در جريان كاوش‌هاي باستان‌شناسان مكزيكي و آلماني در شهر تاريخي «اوکسوآل» در مناطق مرزي كشور مکزيک، بقاياي مقبره‌ي يك شاهزاده مايا به همراه ده‌ها اثر تاريخي كشف شدند.

به گزارش يورو آلرت، در اين پروژه‌ي كاوش كه با همكاري باستان‌شناسان موزه‌ي ملي مكزيك و دانشگاه «بن» آلمان در حال انجام است، باستان‌شناسان موفق به كشف يك مقبره سلطنتي خشتي به همراه بقاياي جسد يك مردي جوان شدند.

در اين مقبره كه در عمق 5/1 متري ويرانه‌هاي يک کاخ قرار دارد، پنج فنجان سراميکي نيز كشف شده كه باستان‌شناسان با استناد به آنها به اين نتيجه رسيدند كه مقبره كشف شده به يك شاهزاده مايا تعلق دارد.

ماياها مجموعه‌اي از اقوام سرخپوست در جنوب مکزيک و شمال آمريکاي مرکزي بودند كه شهرهايشان را در دل جنگل‌هاي باراني مي‌ساختند، اين در حاليست كه قوم مايا از جمله تمدن‌هاي بسيار پيشرفته آمريکاي مرکزي بودند و دستاوردهاي آنها در هنر، معماري، رياضيات و به ويژه نجوم بسيار چشمگير بوده است.

بر اساس اعتقادات ماياها، جهان توسط يكي از خدايان قوم مايا كه هم در خلق انسان‌ها نقش داشته و هم خداي جنگ است، در سال 2012 ميلادي نابود مي‌شود. هم‌چنين آثار ديگري در شهر تاريخي «يوكاتان» وجود دارند كه نگراني‌ها درباره‌ي پايان جهان در سال 2012 را افزايش مي‌دهند.

تمدن ماياها در سال‌هاي 300 تا 900 ميلادي به اوج قدرت و دانش خود رسيد و مردم آن در علوم نجوم بسيار پيشرفته بودند. از سوي ديگر مردمان تمدن مايا يك سيستم مالياتي بسيار پيشرفته داشته‌اند كه شناخت كامل آن به سال‌ها وقت نياز داشته و بر اساس آن با استفاده از شيوه‌هاي خاص ماليات هر مغازه و هر كالا را به‌طور دقيق تعيين مي‌شده است.


301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 232001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =