ایرنا نوشت:

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: همدلی و همراهی سه قوه در روزهای اخیر بسیار زیاد شده و این موضوع می تواند آثار مثبتی برای كشور داشته باشد.
'محمدرضا باهنر در مراسم افطاری جامعه اسلامی مهندسین آذربایجان شرقی در تبریز، اظهار كرد: این همدلی و همراهی سه قوه آثار مثبت و پر خیر و بركتی برای كشور خواهد داشت و باعث می شود گره های موجود بر سر راه مسایل مختلف به راحتی باز شود. خیلی از مشكلات كشور می تواند با همفكری و همدلی با مجلس حل شود و در این راستا در یك ماه گذشته جلسات متعدد و فشرده ای در كمیسیون های مختلف با وزرا و مسوولان دولتی برگزار شده است.
گزيده سخنان وي از اين قرار است:
·          كمیته راهبردی با حضور وزرای اقتصادی دولت و چند نماینده مجلس و نمایندگانی از قوه قضاییه تشكیل شده كه می تواند مشكلات پیش روی مسایل اقتصادی را یكی پس از دیگری حل كند.
·         دولت پس از ورود به مساله مرغ، این مشكل را در بسیاری از استان ها حل كرده و مطمئنا قیمت مرغ در روزهای آینده به زیر 50 هزار ریال خواهد رسید.
·         موضوع هسته ای و تلاش برای استیفای حقوق ملی كشورمان مطمئنا هزینه هایی داشته و دارد كه همه باید انها را بپذیریم، البته بحث استكبار با ما سر موضوع هسته ای و حقوق بشر نیست بلكه می خواهند جمهوری اسلامی نباشد. جمهوری اسلامی در موضوعات تروریسم، هسته ای و حقوق بشر استدلال های شفاف دارد كه هر كس آنها را نفهمد در واقع خود را به نفهمی زده است.
·          ایران عضو آژانس هسته ای است و طبق قوانین آن اعضا می توانند به فناوری غنی سازی هسته ای برای مقاصد صلح آمیز دست یابد و ما نیز از این حق دفاع می كنیم. از این مقاصد صلح آمیز انحرافی نخواهیم داشت و به سمت اهداف غیرصلح آمیر نمی رویم كه این موضوع از سوی ناظران آژانس و دوربین های آن كاملا مشهود است، مضاف بر اینكه فتوای صریح رهبر معظم انقلاب نیز در مورد حرام بودن استفاده از سلاح هسته ای می تواند بهترین نشانه از صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران باشد.
·          هر كس با الفبای سیاست و دین آگاه باشد می داند كه حرمت حرف ولی فقیه برای ما تا چه اندازه ای معنا دار است ولی استكبار نمی خواهد این حقیقت را قبول كند و همواره بر مواضع غلط خود در قبال مساله هسته ای ایران تاكید می كند. با این اوصاف می توان گفت كه جنگ جدی است هر چند كه نظامی نیست. با این وجود دستورالعمل نیروهای مسلح ما این است كه فرض داشته باشند كه همین امشب حمله نظامی صورت می گیرد پس باید همه نیروها بسیج و آماده باشند.
·          دشمن می خواهد با تحریم های اقتصادی ایران را فلج كند. آن ها در بخش های مختلف كشور ما را زیر ذره بین تحریم ها قرار داده اند و قدم به قدم پیش می روند ولی باید این را مد نظر داشته باشند كه ما راه دور زدن این تحریم ها را خوب بلدیم و از طرفی نیز ایران كشوری مبتكر و خلاق است كه این تهدیدها را به فرصت تبدیل می كند. ما كشوری هستیم كه در سال 84 با 30 میلیارد دلار و در دوران جنگ تحمیلی با 10 میلیارد دلار كشور را اداره كرده ایم.
·          معتقدیم كه این جنگ سرد حداقل یك سال آینده ادامه خواهد داشت و ما نیز باید در این فضا زندگی كرده و مسایل و مشكلات اقتصادی را مدیریت كنیم.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 233161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
    2 7
    یکی از اهداف بلند مدت آمریکا از تحریم ها اینه که نظام اجازه بده اصلاح طلبان در انتخابات 92 شرکت کنند بعدا توضیحات بیشتری میدم
  • بدون نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
    4 3
    درستش اینه : ما كشوری "هستیم" كه در سال 84 با 30 میلیارد دلار و در دوران جنگ تحمیلی با 10 میلیارد دلار كشور را اداره كرده "اند."
  • بدون نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
    7 3
    اين روز هاي آينده يعني كي؟ ميشه واضح صحبت كني؟
  • بدون نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
    5 4
    همین آقا هفته گذشته نگفت که تحریم ها همیشه وجود داشته اند و حداکثر 20 درصد بر مسائل اقتصادی تاثیر گذارد و علت اصلای بی کفایتی و سوء تدبیر مسئولین است؟؟؟؟